• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat kost een kelder?

Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wat zijn de richtprijzen om een kelder te (laten) plaatsen.
Ik ben namelijk enorme poolfanaat (biljart) en wil in de kelder een poolroom inrichten. Maar we zijn een beetje bang dat we over budget gaan als we een kelder gaan nemen...

Grts,
Roel
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
113
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



In 2003-2004 heeft een volledige onderkeldering (100 m²) ons om en bij de 25.000 euro gekost. Betonnen kelder, met vooraf gegoten profielen als wanden en gepolierde vloer.



Wat momenteel de prijzen zijn, is me niet direct bekend, maar ik denk toch dat je zeker nog in dezelfde richting van prijs mag denken (allicht nog wat meer ondertussen, met de recentelijk gestegen prijzen in de bouw).



Beste even nadenken over wat de mogelijkheden zijn (beton, gemetseld, gedeeltelijk/volledig onderkelderen) en dan gericht prijzen opvragen bij een aantal gekende leveranciers.
 
G

Guest

Guest
wij hebben er ook even achter gehoord.



Toen het bedrag van "rond de 30 a 40000" euro voor 8 x 11 meter ter sprake kwam, zonder garantie voor gegarandeerd waterdicht, was het voor ons genoeg om te zeggen : nevermind :)
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
ja inderdaad...25.000 extra is ook teveel voor ons...

Jammer maar een van m'n dromen is een pooltafel in huis maar zal die droom toch stilletjes moeten laten varen...
 
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wil hierbij toch ook even opmerken dat je eigenlijk moet rekening houden met de meerprijs die je betaald voor een eventuele kelder en niet zomaar met de kostprijs. Een deel van de kosten moet je zowieso uitvoeren. Vooral als je met een kruipkelder werkt (verluchting). Indien je dan om stabiliteitsredenen moet werken met een volledige funderingsplaat dan is de meerprijs voor een kelder al niet zo veel meer. 't is maar hoe je't bekijkt. :)
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je vloerplaat is de grootste kost. Die moet je zowiezo leggen, dus dat kan je moeilijk berekenen.

Een betonnen gegoten kelder van 10x10m zou je toch moeten kunnen vinden voor 20 000 Euro. Reken dat een vloerplaat 5000 Euro kost, dan is een gegoten kelder een meerprijs van 15000 Euro.

Maar soms kan je een kelder plaatsen met betonblokken. Hoe hoog staat het grondwater in de winter?
 
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Wij hebben een kelder laten gieten van 120m². En deze heeft ons 20000€ gekost inc BTW.
 
Lid geworden
28 jun 2006
Berichten
132
Waarderingsscore
0
Punten
0
Den onze heeft 18000 gekost met alle kosten (zonder de grond afvoer) voor 107m2
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Met alle respect voor gegoten kelders :lol: , maar waar zijn de goede ouderwetse GEMETSTE kelders gebleven???????? Dat vraag ik mij soms af... Van gemetste kelders wordt niet meer gesproken, allemaal dure gegoten kelders?? :shock:



Kijk ik heb mijn kelder af, van 100m², GEMETST en die kost mij 10000€ INCL BTW... met de welfsels erop zelfs!!!! MAAR wel alles zelf gedaan... en nen dek van 30cm dubbele bewapening.... Ik wil maar zeggen voor die prijs koop je nog geen auto meer dus een goedkope kelder bestaat nog hoor!
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
't zal hard afhangen van het niveau van het grondwater, niet?
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
ook ja, maar ook omdat het snel en gemakkelijk gaat... Je gaat mij niet vertellen dat iedereen die hier zit dat die ALLEMAAL grondwater hebben he
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Nee, en op zich moet het ook niet altijd een probleem zijn. Ik heb zelf ook een gemetste kelder en het grondwater zit ook ongeveer 30 cm hoger dan de vloer ('t liep just niet over mijn botten, als ik het kocht :lol: ), maar 'k heb hem toch ook waterdicht gekregen.



Het zal met zekerheden te maken hebben denk ik. Voor de prijs van ne 30cm dik gegoten betonnen kelder koopt ge u natuurlijk een stuk gemoedsrust, ALS het goed uitgevoerd wordt, maar dat wil nog niet zeggen dat alle gemetste kelders daarom per definitie allemaal lek zijn, of dat het grondwater overal te hoog staat.
 
Lid geworden
21 jun 2006
Berichten
118
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben de kelder ook zelf gemetst. Totaaloppervlakte is 121m2.



Dit heeft ons iets meer dan € 10 000 gekost tot en met de druklaag op de welfsels. In deze prijs zit ook nog de drainage en de put, cementeren, teren en 2 ramen met lichtschachten.



Dit is ons zeker goed meegevallen en ik zou die kelder ook voor geen geld willen missen. Maar dat is persoonlijk.



Bij ons is er overigens ook echt geen grondwater.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Zenna wrote:
Wij hebben de kelder ook zelf gemetst. Totaaloppervlakte is 121m2.



Dit heeft ons iets meer dan € 10 000 gekost tot en met de druklaag op de welfsels.



Hij is dan ook 20m² groter he :lol:
 

Jay

Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
43
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
ook ja, maar ook omdat het snel en gemakkelijk gaat... Je gaat mij niet vertellen dat iedereen die hier zit dat die ALLEMAAL grondwater hebben he



Amen to that.
 
Lid geworden
4 mei 2006
Berichten
52
Waarderingsscore
0
Punten
0
We hebben momenteel twee offertes voor een betonkelder van 13m op 10m71.



Prijzen liggen rond 17000 - 18000 € (exclusief BTW). Kelder is 2m20 hoog, muren zijn 30 cm dik en vloerplaat 25 cm.
 
Lid geworden
21 jun 2006
Berichten
118
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ Icecoldkillahh



Maar een paar 100 Euro. Zeg, ik geef je al helemaal gelijk en dan krijg ik nog commentaar :lol:



twas trouwens 21m2
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Zenna wrote:
@ Icecoldkillahh



Maar een paar 100 Euro. Zeg, ik geef je al helemaal gelijk en dan krijg ik nog commentaar :lol:



twas trouwens 21m2

sorry :oops:
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
De mensen op zandgrond hebben geluk. Ik zit op de scheiding tussen haspengouwse leemgrond en de kempen, en hier zit het water al op 1m.

Bij zoiets mag je gewoon geen risico nemen, zeker niet als je het nog inricht als woonruimte + garage. Een gemetste kelder kan je waterdicht krijgen, maar het kan ook weer net niet lukken, en dan zit je met een kelder die je eigenlijk bijna nooit kan gebruiken.

En een gegoten kelder makkelijk? Wij hebben die ook met een doehetzelf firma samen gezet, ik denk dat we rapper de kelder gemetst hadden dan de panelen geplaatst (in 3 fasen), de beton gestort en de panelen terug zuiver gemaakt.
 
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
En een gegoten kelder makkelijk? Wij hebben die ook met een doehetzelf firma samen gezet, ik denk dat we rapper de kelder gemetst hadden dan de panelen geplaatst (in 3 fasen), de beton gestort en de panelen terug zuiver gemaakt.



Ik vermoed dat je met een firma uit zonhoven gewerkt hebt :)



Ik denk niet dat ik op 7 werkdagen ('t waren 4 fasen) heel de kelder met vloerplaat, dubbele betonblokken + cementeren klaargekregen had. Ik spreek over 120 m².
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan