• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat is een PZ-Slot

Lid geworden
11 dec 2015
Berichten
27
Waarderingsscore
4
Punten
3
Ehumm, met wat schaamrood op de kaken...
Wat is een PZ-slot juist?

Via Google kom ik wel wat informatie tegen, maar een duidelijke definitie niet. Heeft een PZ-slot bijvoorbeeld altijd een dagschoot én nachtschoot? of kan het ook het ook een intern mechanisme zijn dat bijvoobreeld een raambediening blokkeerd? Zonder schoten?

Bedankt




 
 
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik was de term zelf tot nu toe nog niet tegen gekomen, maar na wat zoekwerk blijkt het een term te zijn voor insteeksloten met profielcilinder. (ze hebben dus zowel dag- als nachtschoot)

 

website van een deurenbedrijf zei:
"De binnendeursloten van litto zijn, naast de standaard uitvoeringen inox-look, koper-look en brons-look, ook verkrijgbaar in massief inox, massief koper en heel recent ook in zwart! Elke uitvoering is verkrijgbaar als BB-slot (met gewone baardsleutel), PZ-slot (cilinderslot) en WC-slot."

 

Ik ben op mijn zoektocht ook de combinatie tegengekomen met haaksloten, het gaat er dus om dat het slot voorzien wordt van een cilinder.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan