• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat is een alternatief voor een wit composiet werkblad?

Aidualc

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
76
Waarderingsscore
3
Punten
8
Beste,

Bestaat er een WIT alternatief voor een werkblad uit composiet? Ik bewin te twijfelen door alle verhalen over bruine kringen van warme kookpotten..terwijl ik niet van plan ben om hete potten zonder onderlegger op mijn werkblad te plaatsen..maar een kleine miscalculatie en gans het blad is om zeep? Nee..ik mag er niet aan denken.

Graniet lijkt me het beste materiaal, alleen dan moet ik mij wit werkblad opgeven...Dekton? Maar daar lees ik over dat het breekbaarder is dan men eerst dacht?

Graag jullie advies...

C.

 
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
16
Punten
38
witte marmer (is niet wit wit) 
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Op zich moet je daar geen schrik voor hebben. Er zijn wel soorten kwaliteit in die composiet werkbladen, daar hangt ook veel van af.  We hebben er al veel hete hete pannen en zo opgezet en er is nog totaal niks te zien, en ze staat nu toch al een 15-tal jaren.
 

Aidualc

Nieuw Lid
Lid geworden
15 sep 2014
Berichten
76
Waarderingsscore
3
Punten
8
Dag Patrico,

Eindelijk iemand die me beetje kan geruststellen...

Kan je precies zeggen op wat ik moet letten bij composiet? Bestaat daar gradatie of kwaliteitslabel in?

De keukenmaker had me een Silstone blad via Culot voorgesteld...

Mvg,

 

C.
 

danote

Nieuw Lid
Lid geworden
11 apr 2017
Berichten
62
Waarderingsscore
4
Punten
8
Wij hebben sinds jaar een silestone iconic white suede. 

 

We zijn gewoon om met pannenlappen te werken.  Eens kort een pot opvullen met kokend water kraan doen we zelfs zonder. Maar dat haal je dan ook vrij snel weg. 

 

We hadden bij silestone cersxhillende stalen opgevraagd. En daarop eens met wijn gemorst zoals ze in promofilmpje deden voir de nano boost.  Op staal bleef vlek wel zichtbaar dus stuk besteld met klein hardje, maar in praktijk echt geen problemen.

Nog een kleine tip. Vensterbanken in keuken in zelfde materiaal kiezen. Kleine meerprijs maar wel zo mooi ipv de klassieke raamtabletten.  Andere kamers klassieke goedkope tabletten. 
 
Lid geworden
19 apr 2015
Berichten
23
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hier heel tevreden over wit keramisch werkblad in de keuken. 
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
saerens zei:
Dag Patrico,

Eindelijk iemand die me beetje kan geruststellen...

Kan je precies zeggen op wat ik moet letten bij composiet? Bestaat daar gradatie of kwaliteitslabel in?

De keukenmaker had me een Silstone blad via Culot voorgesteld...

 

De kwaliteit van composiet wordt voornamelijk bepaald door de verhouding natuursteen, hars en kunststof. Glanzende composiet is het best tegen vlekken.

Je hebt niet zo heel veel fabrikanten van composiet, bekendste zijn Silestone en Diresco, maar wel heel veel verwerkers zoals bv. Culot. Silestone is in elk geval beter dan Diresco.

 
 

Nutzie

Lid
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
107
Waarderingsscore
15
Punten
18
Om die reden zou ik niet echt opteren om geen composiet te nemen. Als je niet van plan bent om hete potten op  de composiet te zetten en deze per ongeluk er toch eventjes op zet is dit geen ramp.

Ikzelf  was aan het twijfelen tussen Dekton en composiet. Dekton heeft voor mij persoonlijk veel meer voordelen dan de composiet (warmer materiaal - wordt ook als tafelblad gebruikt bij ons - uv bestendig - krasbestendig,  zuren dringen er niet in - hete pannen kan je er op plaatsen. Enigste wat mij deed twijfelen is inderdaad het feit dat ondanks dat ze beweren dat het supersterk is naar het schijnt gevoelig is als je per ongeluk iets op de randen laat vallen ..... Uiteindelijk toch voor de dekton gekozen. Is wel een stuk duurder dan composiet :eek:.

 
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Nutzie schreef:
Enigste wat mij deed twijfelen is inderdaad het feit dat ondanks dat ze beweren dat het supersterk is naar het schijnt gevoelig is als je per ongeluk iets op de randen laat vallen .....

 

 

Ja, dat hebben ze mij ook in meerdere keukenwinkels verteld. Als het barst is het blijkbaar een barst over de hele lengte.
 

Nutzie

Lid
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
107
Waarderingsscore
15
Punten
18
Patrico zei:
Nutzie schreef:
Enigste wat mij deed twijfelen is inderdaad het feit dat ondanks dat ze beweren dat het supersterk is naar het schijnt gevoelig is als je per ongeluk iets op de randen laat vallen .....

 

 

Ja, dat hebben ze mij ook in meerdere keukenwinkels verteld. Als het barst is het blijkbaar een barst over de hele lengte.

 

Gohja, er is hier met moeite informatie over te vinden. Moest het zo vaak barsten of zo gevoelig zijn aan stukjes die er af gaan het internet stond er hier al vol mee. 

Ik heb gemerkt bij sommige keukenleveranciers dat ze het afraden en achteraf blijkt dat ze het gewoon weg niet kunnen leveren...
 

Tibs

Lid
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
667
Waarderingsscore
22
Punten
18
Corian!

Zouden hier niets anders meer willen. Super gemakkelijk.

En in tegenstelling to wat velen denken. Gemakkelijk te onderhouden!
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan