-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Wat hebben ze jou al proberen wijsmaken???
- Lid geworden
- 23 jan 2007
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
dat wiebelen van uw huis kan geen kwaad. :roll:
dat klapperen van uw dakpannen is normaal bij lage windsnelheden. :roll:
meneer, we horen het lekken. Antwoord: geen water gevonden, geen lek.
...
dat klapperen van uw dakpannen is normaal bij lage windsnelheden. :roll:
meneer, we horen het lekken. Antwoord: geen water gevonden, geen lek.
...
- Lid geworden
- 23 jan 2007
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
propaangas is minder warm dan aardgas...
- Lid geworden
- 24 jan 2007
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
WVEM had drie serieuze kloefers van verdeelkasten over de ganse breedte gezet van de strook waar onze carport komt.
"Die verdeelkasten staan voor uw carport? Kan je daar je oprit niet rond leggen? Dat is technisch en financieel niet mogelijk om dat te verzetten."
(Uiteindelijk : één brief naar het gemeentebestuur en het was plots technisch en financieel wel mogelijk. Ze zijn ondertussen zelfs al verplaatst :roll: )
"Die verdeelkasten staan voor uw carport? Kan je daar je oprit niet rond leggen? Dat is technisch en financieel niet mogelijk om dat te verzetten."
(Uiteindelijk : één brief naar het gemeentebestuur en het was plots technisch en financieel wel mogelijk. Ze zijn ondertussen zelfs al verplaatst :roll: )
Een werfvergadering, 1 van 94...
ik : ik moet melden dat er kevers zitten in de nieuwe eiken balken van het plafond van mijn slaapkamer
hij : ?? dat kan niet, die zijn nieuw, volledig gedrenkt en behandeld.
ik : en toch is het zo, ik zie het aan het boormeel dat op de grond ligt.
hij (lacht) : dat is geen boormeel, dat is gewoon stof... normaal hoor meneer, dat er nog wat stof naar beneden valt als ge er pas woont (op dat moment zaten we in de werfkeet, niet in de slaapkamer, maar hij zag wat het was zonder het te zien)
ik : ja maar, ik zie gewoon de gaatjes in het hout !!
hij (lacht weer) : maar meneer, best mogelijk dat er hebben in gezeten, maar nu niet meer, ik zeg het u, die balken zijn behandeld hoor
Ik heb gezwegen toen... de week nadien had ik mee op de werfvergadering:
- één doosje met gevangen kevers (levende...)
- één zakje met een sample vers boormeel
- één identificatiefiche van de lyctus spp. mét foto.
Ik grijnsde... hij lachtte (groen).
Asi es la vida : un poco de arte .... y muuuuuuuucha paciencia :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
ik : ik moet melden dat er kevers zitten in de nieuwe eiken balken van het plafond van mijn slaapkamer
hij : ?? dat kan niet, die zijn nieuw, volledig gedrenkt en behandeld.
ik : en toch is het zo, ik zie het aan het boormeel dat op de grond ligt.
hij (lacht) : dat is geen boormeel, dat is gewoon stof... normaal hoor meneer, dat er nog wat stof naar beneden valt als ge er pas woont (op dat moment zaten we in de werfkeet, niet in de slaapkamer, maar hij zag wat het was zonder het te zien)
ik : ja maar, ik zie gewoon de gaatjes in het hout !!
hij (lacht weer) : maar meneer, best mogelijk dat er hebben in gezeten, maar nu niet meer, ik zeg het u, die balken zijn behandeld hoor
Ik heb gezwegen toen... de week nadien had ik mee op de werfvergadering:
- één doosje met gevangen kevers (levende...)
- één zakje met een sample vers boormeel
- één identificatiefiche van de lyctus spp. mét foto.
Ik grijnsde... hij lachtte (groen).
Asi es la vida : un poco de arte .... y muuuuuuuucha paciencia :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Dit hebben ze mij al een paar keer wijsgemaakt (gelukkig niet teveel), en ik veronderstel dat ik lang niet de enige ben bij wie ze dit geprobeerd hebben....
"jaja, madammeke, we beginnen zeker morgen, overmorgenvoormiddag ten laatste"....
(het moeten niet altijd spectaculaire verhalen zijn, hé)!
"jaja, madammeke, we beginnen zeker morgen, overmorgenvoormiddag ten laatste"....
(het moeten niet altijd spectaculaire verhalen zijn, hé)!
willem_anneleen
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 15 nov 2006
- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 38
Kijk, de dorpel van de voordeur heeft een barst in het midden. Dat is te wijten aan de aardstralen. Vroeger werd het huis steeds zo gebouwd dat de leefruimtes vrij van aardstralen waren, en vermits die om de 7-meter of zo liggen, lopen die vaak door de gang, ...
Dat is geweldig krachtig, en kan stenen doen barsten.
Die kelder hier is minder diep dan die hiernaast. Vroeger werd dat zo gedaan om niet in de waterader die hier wellicht onder loopt te komen. Daarom zijn oude huizen ook maximaal een 6-7-tal meter breed.
... hele uitleg over aardstralen/wateraders ...
Je kan dat altijd laten uitmeten he, jaja, door een wetenschapper hoor, ik weet ook wel dat er veel kwakzalvers tussenzitten, maar ik laat dat altijd wetenschappelijk uitmeten.
Die kelder hier is minder diep dan die hiernaast. Vroeger werd dat zo gedaan om niet in de waterader die hier wellicht onder loopt te komen. Daarom zijn oude huizen ook maximaal een 6-7-tal meter breed.
Je kan dat altijd laten uitmeten he, jaja, door een wetenschapper hoor, ik weet ook wel dat er veel kwakzalvers tussenzitten, maar ik laat dat altijd wetenschappelijk uitmeten.
willem_anneleen wrote:
En twee achter elkaar met dezelfde uitleg? Misschien is er toch iets van waar? :twisted: Serieus... waren die van hetzelfde bureau ofzo?
Kijk, de dorpel van de voordeur heeft een barst in het midden. Dat is te wijten aan de aardstralen. Vroeger werd het huis steeds zo gebouwd dat de leefruimtes vrij van aardstralen waren, en vermits die om de 7-meter of zo liggen, lopen die vaak door de gang, ...
En twee achter elkaar met dezelfde uitleg? Misschien is er toch iets van waar? :twisted: Serieus... waren die van hetzelfde bureau ofzo?
willem_anneleen
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 15 nov 2006
- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 38
Nee hoor... Totaal onafhankelijk (wel beiden 'bio-ecologisch' en voor de rest goeie mannen hoor) Bij elke volgende die kwam was een van de eerste vragen tijdens de bezichtiging 'die barst in de dorpel en de muur, hoe zou dat komen?'
We hebben degene gekozen die zei 'dat zal een differentiële zetting zijn'
Vooral de tweede zijn 'wetenschappelijke referentie' was geestig, hij gaf ons vol overtuiging een internetlink van een... kwakzalver :roll:
We hebben degene gekozen die zei 'dat zal een differentiële zetting zijn'
Vooral de tweede zijn 'wetenschappelijke referentie' was geestig, hij gaf ons vol overtuiging een internetlink van een... kwakzalver :roll:
willem_anneleen
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 15 nov 2006
- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 38
ik wou dat het waar was: een onbekende, onontgonnen, onuitputtelijke energiebron met hoog vermogen.
en dat op onze grond !! :lol:
We hebben 5 architecten laten langskomen, en 2 hadden een dergelijk verhaal. Ik maak me zwaar zorgen als dit representatief zou zijn voor de architecten in vlaanderen.
w
en dat op onze grond !! :lol:
We hebben 5 architecten laten langskomen, en 2 hadden een dergelijk verhaal. Ik maak me zwaar zorgen als dit representatief zou zijn voor de architecten in vlaanderen.
w
- Lid geworden
- 12 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 11
- Punten
- 0
Al veel die me allerlei proberen wijs te maken. Maar niet gevangen.
1x wel gevangen: "Ah uw vriendin is leerkracht, dan krijgt ze Telenet Expresnet voor €30/maand ipv €40/maand."
Bleek dus niks van waar te zijn. (zelfs via PUB in contact geweest met de commercieel directeur van Telenet)
€10 per maand is wel €120 op jaarbasis... Hadden we dat op voorhand geweten dat was't ADSL geweest (wel korting voor studenten en leerkrachten).
1x wel gevangen: "Ah uw vriendin is leerkracht, dan krijgt ze Telenet Expresnet voor €30/maand ipv €40/maand."
Bleek dus niks van waar te zijn. (zelfs via PUB in contact geweest met de commercieel directeur van Telenet)
€10 per maand is wel €120 op jaarbasis... Hadden we dat op voorhand geweten dat was't ADSL geweest (wel korting voor studenten en leerkrachten).
Icecoldkillahh
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 17 jul 2006
- Waarderingsscore
- 2
- Punten
- 38
Al meegemaakt:
arbeider:' Ga eens een emmerke elentriek halen bij Jef'
collegajobstudent:' Hoeveel moet ge hebben?'
En hij was onderweg naar Jef met een emmer in zijn handen. Het hele fabriek lag krom van het lachen...
arbeider:' Ga eens een emmerke elentriek halen bij Jef'
collegajobstudent:' Hoeveel moet ge hebben?'
En hij was onderweg naar Jef met een emmer in zijn handen. Het hele fabriek lag krom van het lachen...
Als VC dan maar ...
* stelling met 3 personen en bakstenen en mortel enz
Ikke: Waarom staan er geen leuningen op de stelling?
Aannemer: Om het gewicht te beperken.
* op werf in ruwbouw
Ikke: Waarom draag je geen helm?
Aannemer: Kost veel. (kost dus 5€)
* Asbest is niet gevaarlijk
* Lucht isoleert evengoed als isolatie. (EPB)
* We hebben de leuningen / beveiligingen / afschermkap / ... nog maar 1 minuut geleden weggenomen.
* Een VC op een particuliere werf is niet nodig.
* Meneer de examinator, de lesgever heeft gezegd dat het openboekexamen was.
...
* stelling met 3 personen en bakstenen en mortel enz
Ikke: Waarom staan er geen leuningen op de stelling?
Aannemer: Om het gewicht te beperken.
* op werf in ruwbouw
Ikke: Waarom draag je geen helm?
Aannemer: Kost veel. (kost dus 5€)
* Asbest is niet gevaarlijk
* We hebben de leuningen / beveiligingen / afschermkap / ... nog maar 1 minuut geleden weggenomen.
* Een VC op een particuliere werf is niet nodig.
* Meneer de examinator, de lesgever heeft gezegd dat het openboekexamen was.
...
- Lid geworden
- 12 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 11
- Punten
- 0
m pieter wrote:
In theorie heeft em gelijk he. :wink: Alleen mss 1 woordje vergeten maar kom.
Zo ken ik er nog hoor:
- ne muur van anderhalve steen isoleert zo goed als 7cm pur
- ramen zijn per m² even duur als muren
- ....
Alleen vind ik dat meer onder de noemer "idiote uitspraken" ipv "wijsmaken" valt.
In theorie heeft em gelijk he. :wink: Alleen mss 1 woordje vergeten maar kom.
Zo ken ik er nog hoor:
- ne muur van anderhalve steen isoleert zo goed als 7cm pur
- ramen zijn per m² even duur als muren
- ....
Alleen vind ik dat meer onder de noemer "idiote uitspraken" ipv "wijsmaken" valt.
- Lid geworden
- 24 jan 2007
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
"Die offerte? Ik was er net toevallig mee bezig madammeke." (yeah right)
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments