• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wat gaat mijn huis kosten?

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Wat gaat mijn huis kosten?

Waar willen we naartoe met dit topic?

Alle vragen : Wat gaat mijn huis kosten, kan ik een huis zetten voor XXX , is mijn budget toereikend, ... zullen worden gebundeld in dit topic. Kwestie van het voor iedereen een beetje overzichtelijk te houden, en niet altijd opnieuw hetzelfde te moeten typen.

Gelieve dit topic een beetje te respecteren. Grondprijzen komen hier niet aan bod, dus huizen excl. grond aub.

Heb je een vraag, stel ze gerust hier, waarschijnlijk zal er wel iemand een schatting durven maken, maar pin die persoon daar niet op vast, want niks is zo moeilijk als een schatting van een huis maken.


Waar hangt de prijs vanaf?

1. Oppervlakte

2. gebruikte materialen

3. gekozen aannemer

4. veel zelf doen of niks zelf doen

5. Locatie

6. Graad van afwerking


Hoeveel mag/moet ik nu rekenen?

Reken een gemiddelde prijs tussen de 500 /m en 2500 /m excl. btw en dan denk ik dat we niemand uitsluiten.. Inderdaad, zo groot kan het verschil zijn, exclusief alle andere kosten zoals architect, epb, vc, stabiliteitsingenieur, ...

Als je rekening houdt met 1000/m, zul je een betere schatting hebben in geval van een 'normale' woning. Het kan iets minder, het kan ook iets meer zijn natuurlijk, maar reken dat je hier een goeie schatting meek unt maken.

Misschien kun je ook nog rekening houden met het verschil tss garage/bergruimte & leefgedeelte aangezien de afwerking in een garage een pak lager is dan in het woongedeelte.

Wil je echt een gedetailleerde en correcte prijs kennen, dan ga je op basis van lastenboeken prijzen moeten gaan aanvragen, want er is niemand die dit exact voor u kan zeggen.

Velen willen natuurlijk niet veel geld uitgeven aan hun huisje. Hiervoor is er het boek over woningen onder de 150.000. Hierover is op dit forum ook al 't n en 't ander geschreven, dus daarvoor verwijs ik naar de links hier onderaan dit topic. Daar staat een linkje naar dat topic.


Links

Hier vind je links naar enkele usefull topics.

Huis bouwen met 135.000 (exclusief grond)

1000 euro/m excl btw, is dit de prijs van vandaag?

totale kostprijs nieuwbouw

Bouwgrond aangekocht, en nu budget opstellen ...

woningen 150.000 euro?

huis van 200.000 euro? Hoe doe je dat?

bouwproject - budget 250.000


Ha ja, er is ook nog de zoekfunctie natuurlijk... Zoek op kostprijs huis en je gaat nog vl leesplezier hebben ;).
Greetz,

The mod team
 

vozzie

Lid
Lid geworden
19 sep 2011
Berichten
851
Waarderingsscore
0
Punten
16
trischken;1712996 wrote:
Ja daar zijn wij inderdaad ook van bewust dat wij heelzeker niet aan zelfe gaan kunnen lenen en er komen inderdaad notaris en bankkosten bij +- 1500 euro. Hebben wij al over geïnformeerd.

Hopen dat de procenten niet te veel omhoog gaan dan maar zeker ;)



Wij wonen momenteel in bij mijn ouders, daarom dat wij dit zo kunnen doen. Wij moeten ook niet weg, dus hebben wij tijd om alles te doen.



Gedurende de eerste 2 jaar willen wij aan een afbetalingsbedrag uitkomen van +- 1300 € per maand. Dan denk ik wel dat je na 2 jaar toch zeker +- 20 000€ hebt afbetaald.



Dan pas na die 2 jaar, als wij ons definitieve lening afsluiten met die herlening, zouden wij gaan voor een lening op 30 jaar.



Als je 220K leent op 20 jaar aan een rentevoet van 3.8% dan zal je 15K kapitaal afgelost hebben en 15K rente. Het sop is dus de kolen niet waard. Serieus wat geld op straat. Als je meteen 235K leent dan is je afbetaling maandelijks maar 90 euro hoger.



Ik heb het eens uitgerekend. ALs je meteen 235K leent dan betaal je 99000 euro aan rente over 20 jaar. Als je 220K leent en 2 jaar later opnieuw 15K opneemt dan betaal je 108500 euro rente over 22 jaar. Dus het kost je 10K extra om 15K opnieuw op te nemen. Dat is eigenlijk gekkewerk.
 
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ vozzie: bedankt voor de info! Ik kan je alleen maar gelijk geven...

Ik denk dat wij best eens goed gaan praten met de bank en zien wat ons het beste uitkomt.

Jullie hebben wel een punt. Als bij evenveel kosten moeten betalen als aflossing zijn wij beter om dit direct bij te pakken.

Ons doel is gewoon dat wij niet hoger komen met ons maandelijkse aflossing dan € 1100.00...

En dan is die € 90.00 wat vozzie over spreekt te veel... dan komen wij bijna aan 1200 €... zo kan je bezig blijven. Wij hebben ons doel en ons maximum en wij gaan er niet over...



En ik heb op de site van de bank een aflossingsschema uitgerekend en voor 220000 zit ja al aan bijna 1100€. Daarom is dit ons maximum.
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
trischken;1713009 wrote:
@ vozzie: bedankt voor de info! Ik kan je alleen maar gelijk geven...

Ik denk dat wij best eens goed gaan praten met de bank en zien wat ons het beste uitkomt.

Jullie hebben wel een punt. Als bij evenveel kosten moeten betalen als aflossing zijn wij beter om dit direct bij te pakken.

Ons doel is gewoon dat wij niet hoger komen met ons maandelijkse aflossing dan € 1100.00...

En dan is die € 90.00 wat vozzie over spreekt te veel... dan komen wij bijna aan 1200 €... zo kan je bezig blijven. Wij hebben ons doel en ons maximum en wij gaan er niet over...



En ik heb op de site van de bank een aflossingsschema uitgerekend en voor 220000 zit ja al aan bijna 1100€. Daarom is dit ons maximum.



Die site is al zonder korting ... gewoon bankshoppen en dan zakt dat nog vrij stevig.
 
Lid geworden
11 mrt 2012
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo!



Na heel wat over dit onderwerp gelezen te hebben, wil ik ook wel eens reacties krijgen op onze plannen.

Budget € 260.000 (all-in, excl. grond)



We willen graag een eenvoudige moderne woning bouwen (OB):

kruipkelder, geen garage, 2 volwaardige verdiepingen, traditionele bouwstijl, zadeldak, grote ramen.

Dit zijn zowat de eerste belangrijke dingen die al vaststaan.

Qua oppervlakte zouden we graag 9x9 willen bouwen (buitenmuren), zowel boven als beneden.

(Zolder is dan wsl 9x4,50?) Dus totale opp van 182 m² (227,2m² incl zolder).



We zijn niet echt geneigd om veel zelf te willen doen (drukke job, geen technische kennis etc...)

Als ik dan even reken, dan kom ik aan een prijs van



1.428,57 prijs per m² (zolder exclusief)



1.168,54 prijs per m² (zolder inclusief)

De zolder zouden we onafgewerkt laten (buiten de trap die we al willen steken). Dus kan de prijs per m² daar wel beperkt worden.



Bedenkingen?



Is dit realistisch? Of moeten we kleiner bouwen?

We zijn met 2, en kinderen zullen er naw niet komen.
 
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
20
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij bouwen sleutel op de deur en ons project is bijna af. Electriciteit en keuken eruit gehaald.

Half open bebouwing incl zolder in zadeldak +/- 190m² en wij komen toch enkele

10.000'en onder je budget incl keuken en electriciteit. Ga eens horen bij Paul Claessen in Herentals. Prijs werd wel vastgelegd in 2010.Alles afgewerkt buiten de zolder,terras en tuin.

Meerprijzen (zijn er niet veel) zijn realistisch. Wij zijn er tevreden over.
 
Lid geworden
11 mrt 2012
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ff bericht aangepast, had me vergist in de opp...





doebidoe;1713461 wrote:
Hallo!



Na heel wat over dit onderwerp gelezen te hebben, wil ik ook wel eens reacties krijgen op onze plannen.

Budget € 260.000 (all-in, excl. grond)



We willen graag een eenvoudige moderne woning bouwen (OB):

kruipkelder, geen garage, 2 volwaardige verdiepingen, traditionele bouwstijl, zadeldak, grote ramen.

Dit zijn zowat de eerste belangrijke dingen die al vaststaan.

Qua oppervlakte zouden we graag 9x9 willen bouwen (buitenmuren), zowel boven als beneden.

(Zolder is dan wsl 9x4,50?) Dus totale opp van 162 m² (182,25m² incl zolder).



We zijn niet echt geneigd om veel zelf te willen doen (drukke job, geen technische kennis etc...)

Als ik dan even reken, dan kom ik aan een prijs van



1.605 all-in prijs per m² (zolder exclusief)



1.427 all-in prijs per m² (zolder inclusief)

De zolder zouden we onafgewerkt laten (buiten de trap die we al willen steken). Dus kan de prijs per m² daar wel beperkt worden.



Bedenkingen?



Is dit realistisch? Of moeten we kleiner bouwen?

We zijn met 2, en kinderen zullen er naw niet komen.
 
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste mensen,



Een nieuweling op het forum, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Luuk, doe de studie Bouwkunde op de Hogeschool en ben nu bezig met een project om een woonwijk op te zetten in de buurt van Den Bosch.



Nu moesten we als opdracht nog een globale raming maken van alle kosten. Helaas wil dit nog niet echt vlotten, we blijven steken bij de prijzen. Ik zal eerst eens even uitleggen hoe het een en ander eruit ziet.



Het is een vierkante woonwijk, met aan de zijdes twee soorten woningen. Woning A is 7.5*7.5m en woning B 10*5. Allebei hebben ze twee verdiepingen en een plat dak. Onze projectgroep houdt zich bezig met woning A.



De fundering: strokenfundering

De begane gr. vloer: Ribcassette vloer

Gevel: Metselwerk-spouw-glaswol-beton-afwerking

1e verd. vloer: Breedtplaatvloer

Dak: onderconstructie van beton, breedtplaatvloer

Ondergrond: 200mm EPS

Dampremmende laag: gebitumeerde aluminiumfolie

Waterwerende laag: DPC-folie

Dakbedekking: EPDM



De oppervlak van de gevel is (7.5*6.5)*4 = 195m2

Oppervlak van de vloer= 7.5*7.5 = 56.25m2



Ik vroeg me af of jullie een indicatie konden geven over wat voor waardes ik ongeveer moet aanhouden om tot een bedrag te komen? Wat is de prijs gemiddeld van een m2 strokenfundering. Heeft iemand toevallig een handige link? Ik kom er zelf namelijk niet echt uit. Ik dacht zelf aan een prijs rond de 250.000E.



Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
 
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
182
Waarderingsscore
0
Punten
0
luuk;1713720 wrote:
Beste mensen,



Een nieuweling op het forum, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Luuk, doe de studie Bouwkunde op de Hogeschool en ben nu bezig met een project om een woonwijk op te zetten in de buurt van Den Bosch.



Nu moesten we als opdracht nog een globale raming maken van alle kosten. Helaas wil dit nog niet echt vlotten, we blijven steken bij de prijzen. Ik zal eerst eens even uitleggen hoe het een en ander eruit ziet.



Het is een vierkante woonwijk, met aan de zijdes twee soorten woningen. Woning A is 7.5*7.5m en woning B 10*5. Allebei hebben ze twee verdiepingen en een plat dak. Onze projectgroep houdt zich bezig met woning A.



De fundering: strokenfundering

De begane gr. vloer: Ribcassette vloer

Gevel: Metselwerk-spouw-glaswol-beton-afwerking

1e verd. vloer: Breedtplaatvloer

Dak: onderconstructie van beton, breedtplaatvloer

Ondergrond: 200mm EPS

Dampremmende laag: gebitumeerde aluminiumfolie

Waterwerende laag: DPC-folie

Dakbedekking: EPDM



De oppervlak van de gevel is (7.5*6.5)*4 = 195m2

Oppervlak van de vloer= 7.5*7.5 = 56.25m2



Ik vroeg me af of jullie een indicatie konden geven over wat voor waardes ik ongeveer moet aanhouden om tot een bedrag te komen? Wat is de prijs gemiddeld van een m2 strokenfundering. Heeft iemand toevallig een handige link? Ik kom er zelf namelijk niet echt uit. Ik dacht zelf aan een prijs rond de 250.000E.



Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

standaardeenheidsprijzen worden maandelijks gepubliceerd in 'ik ga bouwen' of zo

spreadsheetje aanleggen en invullen die handel ;-)
 
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Onze huidige woning werd in 2007/2008 gebouwd, volgens SOD principe, maar door een kleine firma. Om deze reden hebben we geen duidelijk zicht op de kostprijs van een nieuw project. Wij zijn momenteel aan het bekijken of het haalbaar is om een 2de keer te bouwen. We willen iets groter bouwen, en hebben nu een bouwgrond op het oog.



We willen een OB, modern en simplistisch (dus geen dure ruwbouw), maar wel een afwerking van 'normale' kwaliteit en niveau volgens huidige normen. Oppervlakte: 10 x 12 beneden en 10 x 8 boven. Eventueel zolder (of plat dak). Kleine garage of grote berging in de woning, mogelijks later buiten een grote garage.



Graag jullie mening over volgend budget:



- Ruwbouw (incl isolatie en chape): 110000

- Sanitair en badkamer: 9000

- Electriciteit: 8000

- Ramen: 18000

- Plakwerk: 12000

- Vloeren: 13000

- Trap: 5000

- Keuken: 14000

- Ventilatie, regenwater, diverse kosten: 7500

- Aansluitingen: 5000

- Architect: 10000

- Grondwerken: 1000



Totaal: 212500 Excl btw = ca. 257000 btw incl.



Is dit realistisch indien we de meeste werken laten uitvoeren?
 
Lid geworden
15 nov 2010
Berichten
572
Waarderingsscore
0
Punten
0
Graag jullie mening over volgend budget:



- Ruwbouw (incl isolatie en chape): 110000 Zit daar ook je dak + isolatie + vloerisolatie bij? Ik zou er precies nog 10k bij doen

- Sanitair en badkamer: 9000 lijkt me wat te weinig: meubel, bad, douche, kraanwerk, WCs, leidingen,...

- verwarming: ketel + VVW?

- Electriciteit: 8000

- Ramen: 18000 kan maar lijkt me laag...zonnewering?

- Plakwerk: 12000

- Vloeren: 13000 was bij mij een stuk meer: aankoop + plaatsing. Ik heb ook volledige muren faicence in badkamer en WCs

- Trap: 5000

- Keuken: 14000

- Ventilatie, regenwater, diverse kosten: 7500 = enkel systeem D. regenwaterpomp binnen iets van een 2000. En dan diverse kosten nog: tja...

- Aansluitingen: 5000

- Architect: 10000 Dat kan, maar er zijn er veel van 7% + 1% veiligheidcoordinator (bestaat dan nog?), epb-man ook nog

- Grondwerken: 1000 weinig



mijn conclusie: je kan voor dat geld wellicht een huis neerpoten, er zijn uiteraard veel afwerkingsnivo's, minder zal het zeker niet kosten.
 
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Punten
0
Verwarming had ik genoteerd, maar was ik inderdaad vergeten bijtellen.. 't Was al laat gisteren. :)



Ik heb blijkbaar alles vrij laag ingeschat.

1400 EUR / m², archi inclu lijkt dan toch een absoluut minimum. :confused:



Alvast bedankt voor je reply.
 
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
585
Waarderingsscore
0
Punten
0
@duplo, bedoel je 1400/m2 ALL in ? dus ook btw incl ??



dan ga je al hééél braafjes moeten zijn in je materialen en afwerkingen als je alles laat doen vrees ik, ik vrees dat je parket, open haard, mooie keuken en dat soort duurdere dingen dan wel gaat moeten beperken (lees, niet nemen)



Wij laten ook alles doen, en wij gaan toch aan +/- 1400 ex btw komen en écht geen domotica, zwembaden noch natuurstenen balzalen in ons huisje...:D:D
 

vozzie

Lid
Lid geworden
19 sep 2011
Berichten
851
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij laten ook alles doen en wij komen op 290K exclusief BTW, exclusief architect en exclusief keuken voor een huis van 13 op 9, 2 volle verdiepingen. Ik vrees dat je er dus niet zal komen met 1400 inclusief...
 
Lid geworden
11 mrt 2012
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
0
doebidoe;1713703 wrote:
Ff bericht aangepast, had me vergist in de opp...





doebidoe;1713461 wrote:
Hallo!



Na heel wat over dit onderwerp gelezen te hebben, wil ik ook wel eens reacties krijgen op onze plannen.

Budget € 260.000 (all-in, excl. grond)



We willen graag een eenvoudige moderne woning bouwen (OB):

kruipkelder, geen garage, 2 volwaardige verdiepingen, traditionele bouwstijl, zadeldak, grote ramen.

Dit zijn zowat de eerste belangrijke dingen die al vaststaan.

Qua oppervlakte zouden we graag 9x9 willen bouwen (buitenmuren), zowel boven als beneden.

(Zolder is dan wsl 9x4,50?) Dus totale opp van 162 m² (182,25m² incl zolder).



We zijn niet echt geneigd om veel zelf te willen doen (drukke job, geen technische kennis etc...)

Als ik dan even reken, dan kom ik aan een prijs van



1.605 all-in prijs per m² (zolder exclusief)



1.427 all-in prijs per m² (zolder inclusief)

De zolder zouden we onafgewerkt laten (buiten de trap die we al willen steken). Dus kan de prijs per m² daar wel beperkt worden.



Bedenkingen?



Is dit realistisch? Of moeten we kleiner bouwen?

We zijn met 2, en kinderen zullen er naw niet komen.



niemand een mening? :)
 
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Punten
0
arnold7;1714400 wrote:
@duplo, bedoel je 1400/m2 ALL in ? dus ook btw incl ??



dan ga je al hééél braafjes moeten zijn in je materialen en afwerkingen als je alles laat doen vrees ik, ik vrees dat je parket, open haard, mooie keuken en dat soort duurdere dingen dan wel gaat moeten beperken (lees, niet nemen)



Wij laten ook alles doen, en wij gaan toch aan +/- 1400 ex btw komen en écht geen domotica, zwembaden noch natuurstenen balzalen in ons huisje...:D:D



Btw en architect inclusief, klopt.

Heb even geinformeerd bij een aantal vrienden die een woning hebben gezet, en dit bedrag is volgens hen realistisch.

We kiezen voor een "gewone" afwerking, geen dure parket, geen haard, geen dure architectuur met veel beton etc, geen domotica, ...



Mits voorzichtig te zijn en vooraf goed te plannen, moet dit uiteindelijk wel lukken denken wij.
 
Lid geworden
15 nov 2010
Berichten
572
Waarderingsscore
0
Punten
0
doebidoe;1714478 wrote:
doebidoe;1713703 wrote:
Ff bericht aangepast, had me vergist in de opp...





doebidoe;1713461 wrote:
Hallo!



Qua oppervlakte zouden we graag 9x9 willen bouwen (buitenmuren), zowel boven als beneden.

(Zolder is dan wsl 9x4,50?) Dus totale opp van 162 m² (182,25m² incl zolder).



niemand een mening? :)



Hier klopt precies nog iets niet?
 
Lid geworden
11 mrt 2012
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oké, ik begin even opnieuw, zonder rekenfouten... :)



Budget € 260.000 (all-in, excl. grond)



We willen graag een eenvoudige moderne woning bouwen (OB). Dit zijn zowat de eerste belangrijke dingen die al vaststaan.



- kruipkelder

- geen garage

- 2 volwaardige verdiepingen

- traditionele bouwstijl

- zadeldak

- grote ramen



Qua oppervlakte zouden we graag 9x9 willen bouwen (buitenmuren), zowel boven als beneden.

(Zolder is dan wsl 9x4,50?) Dus totale opp van 162 m² (202,5m² incl zolder).



We zijn niet echt geneigd om veel zelf te willen doen (drukke job, geen technische kennis etc...)

Als ik dan even reken, dan kom ik aan een prijs van



1.605 all-in prijs per m² (zolder exclusief)



1.285 all-in prijs per m² (zolder inclusief)

De zolder zouden we onafgewerkt laten (buiten de trap die we al willen steken). Dus kan de prijs per m² daar wel beperkt worden (tot bv de helft?)



Bedenkingen?



Is dit realistisch? Of moeten we kleiner bouwen?

We zijn met 2, en kinderen zullen er naw niet komen.
 
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
@doebidoe: mij lijkt dat wel een mooi bedrag om een huis mee te zetten. Ons budget is veel lager hoor en dan nog bouwgrond incl. ( 230000 € incl.btw + grond )

Als ik dat dan zo allemaal lees dan denk ik dat wij het ferm onderschatten...



Prijzen die ik voor mijn ogen zie zien er als volgt uit:



- Wind- en waterdicht: 120000 € (incl btw en isolatie)

- Sanitair en badkamer: 10000 € (sanitair grote deel zelf leggen)

- verwarming: 6000 VVW + boiler (vvw zelf leggen)

- Electriciteit: 8000 (deel domotica, deel gewoon) (zelf leggen)

- Plakwerk: 12000

- Vloeren beneden en badkamer + laminaat boven: +- 13000, laminaat zelf leggen

- Trap: 5000

- Keuken: 15000

- Ventilatie, regenwater, diverse kosten: 9000

- Aansluitingen: 5000

- Architect: 10000 (coordinatie enz. incl)



Vergeet ik nu nog iets? Oprit, tuin enz... volgt later ( na 2-3 jaar)
 
Lid geworden
2 nov 2009
Berichten
561
Waarderingsscore
0
Punten
0
trischken;1715869 wrote:
Vergeet ik nu nog iets?



chap, vloerisolatie, venstertabletten, deuren



De winddichte ruwbouw lijkt me ook aan de goedkope kant.



Eerlijk gezegd denk ik niet dat 230K alles incl een realistisch budget voor een nieuwbouw is, zelfs met 100K extra moet je al niet te zot doen.
 
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
doebidoe;1714745 wrote:
Oké, ik begin even opnieuw, zonder rekenfouten... :)



Budget € 260.000 (all-in, excl. grond)



We willen graag een eenvoudige moderne woning bouwen (OB). Dit zijn zowat de eerste belangrijke dingen die al vaststaan.



- kruipkelder

- geen garage

- 2 volwaardige verdiepingen

- traditionele bouwstijl

- zadeldak

- grote ramen



Qua oppervlakte zouden we graag 9x9 willen bouwen (buitenmuren), zowel boven als beneden.

(Zolder is dan wsl 9x4,50?) Dus totale opp van 162 m² (202,5m² incl zolder).



We zijn niet echt geneigd om veel zelf te willen doen (drukke job, geen technische kennis etc...)

Als ik dan even reken, dan kom ik aan een prijs van



1.605 all-in prijs per m² (zolder exclusief)



1.285 all-in prijs per m² (zolder inclusief)

De zolder zouden we onafgewerkt laten (buiten de trap die we al willen steken). Dus kan de prijs per m² daar wel beperkt worden (tot bv de helft?)



Bedenkingen?



Is dit realistisch? Of moeten we kleiner bouwen?

We zijn met 2, en kinderen zullen er naw niet komen.



Met dit budget ga je er zeker komen.

Op prijzen hier moet je echt niet verder gaan hoor, dan zakt de moed je in de schoenen.

Wij bouwen voor 260000 euro inclusief bouwgrond, exclusief architect- en notariskosten & exclusief kosten zoals bouwvergunning, werfkast, brandkraan, ... .

Wij zijn bezig aan een pastorijwoning 9.40 x 9.80. In totaal goed voor +- 160m² (onder+boven opp).

We hebben een volwaardige gemetste kelder, en nog een zolder (niet groot) boven.

Zonder garage.



Hangt er nu vanaf welke materialen je zal gebruiken, of je veel met beton zal werken of niet, maar adhv van je beschrijving zal je er zeker wel komen. Laat je hier echt niet ontmoedigen.



Een architect kost je trouwens ook geen 10000 a 15000 euro zoals sommigen beweren. De onze heeft ons 4000 euro gekost (in 2011) en levert schitterend werk. Ik weet nu niet of dit wat streekgebonden is of niet (?), architecten in Brussel zullen wellicht wat duurder zijn dan deze hier in Limburg, maar dan nog.



Indien jullie vragen hebben, dan mogen jullie ons altijd contacteren.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan