Wat doen we vandaag?

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
496
Punten
83
Ik heb het over de leuningen hè ... dat hout vind ik geweldig!

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.656
Punten
113

Terug vriendjes

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
496
Punten
83
Over pinten gesproken ... gisteren nonchalant wat blonde Leffe meegegrabbeld in Delhaize.
Thuis onder de parasol eentje open gedaan en wat blijkt ?
Heb van die 0,0 % alcohol mee. Jakkes, niet te drinken. 
Kunnen ze dat niet in grote cijfers of letters melden? Zoals bij sigaretten?

Toemme.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.656
Punten
113
Moest dit nog tonen

Menne ligzetel.

Bijlagen

• 20200412_145859.jpg
    20200412_145859.jpg
    919,6 KB · Weergaven: 0

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
496
Punten
83
Kijk se!

vele beter !

D'Haese

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 nov 2013
Waarderingsscore
3
Punten
38
art zei:
Over pinten gesproken ... gisteren nonchalant wat blonde Leffe meegegrabbeld in Delhaize.
Thuis onder de parasol eentje open gedaan en wat blijkt ?
Heb van die 0,0 % alcohol mee. Jakkes, niet te drinken. 
Kunnen ze dat niet in grote cijfers of letters melden? Zoals bij sigaretten?

Toemme.

Ik vind gewone leffe ook niet te drinken (vloeibare maïs). Er zijn toch véél betere bierkes tiens?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.656
Punten
113
Vroeger dronk ik regelmatig de leffe donker. Tot een vriend van me, die bierdegustatie doet, me vierkant uitlachte met mijn keuze. Van hem heb ik dus de Oesterstout, karmeliet, Bigmama, Seef , maredsous en wat nog allemaal leren kennen. 

Zelf , uit mijn apejaren de Gouden Carolus Classic natuurlijk en uit Frankrijk (Normandië) de 2 cap en de Noir du Slack ... alleen hier bijna niet te vinden.

Had hier ergens nog 2 oude tuinbankpoten in gietijzer liggen en dacht om die nu eens eindelijk verder af te werken met die plankjes zodat ik die tuiinbank bij de boekenhaag kon zetten. Zijn die poten toch weg zeker!
En hoe langer hoe meer dat ik eraan peins, die hebben we dus waarschijnlijk op een rommelmarkt verkocht samen met die legerbedden. DOM DOM DOM ...

BSK ( ben stom kieken)

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
496
Punten
83
Ik lust nochtans geen mais.  :)

Wat zijn de alternatieven dan? Iets waar je een slok kunt van doordrinken (dus gene Orval ofzo), en waar je niet te zat van wordt?
Ik ben geen bierkenner, so enlighten me please.
Als het maar blond is. :)

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.656
Punten
113
Lap daar gaat mijn opsomming

of nee de seef das een blondje

D'Haese

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 nov 2013
Waarderingsscore
3
Punten
38
art schreef:

Ik lust nochtans geen mais :)

wat zijn de alternatieven dan? Iets waar je een slok kunt van doordrinken (dus gene orval ofzo), en waar je niet te zat van wordt?

Als jij het lekker vind, is dat goed voor jou uiteraard!

Alternatieven? Zovéél bieren... Als het niet te zwaar mag zijn, wordt het wel  al wat moeilijker 

Orval --> is toch niet zo zwaar (+- 6,2% = maar 1 % meer dan een pintje)?

Probeer eens een Quinto (Vicaris), slechts 5° maar smaakt als een 'beter' biertje. Of een Orvélo.

Ik drink eigenlijk het vaakst Duvel. Westmalle tripel vind ik ook een topper.  De biertjes waar de hop meer uitgesproken is zijn in de zomer ook altijd welgekomen:  Hoppus, Hommel, Duvel tripel hop (te zien de welke wel). Zoveel om uit te kiezen.

Bij de bruine bieren kan ik al helemaal niet kiezen: Abt St. Bernardus, Rochefort 8 en 10, Westmalle dubbel, Chimay blauw,... 

teaser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
195
Punten
63
Ik dronk vroeger ook Leffe. Tot ik betere bieren leerde kennen. 

Lange tijd waren dat in mijn geval vooral Belgische bieren. De typische abdijbieren, trappisten, of gewone pinten. Ben vooral fan van blond, is meestal minder zoet dan bruin. 

Op een mooie dag, lang geleden in een restaurantje aan de visvijver in Achouffe, serveerden ze me daar een Chouffe Houblon bij mijn forel. Bitterder dan de biertjes die ik gewoon was. I liked it! De term 'IPA' was toen nog niet hip (en het stond dus ook nog niet op de flesjes Houblon).

Ondertussen bezocht ik meer en meer bierfestivalletjes. Het bierpassieweekend op de Groenplaats in Antwerpen bv, maar hier drink je ook vooral de bekendere en iets minder bekende Belgische bieren. Later ook Modeste, in de brouwerij van De Koninck. Hier veel meer onbekende bieren, maar ook nog steeds bijna uitsluitend Belgisch (sinds enkele jaren nodigen ze jaarlijks 1 buitenlandse brouwerij uit). Onvoorstelbaar hoeveel je bij leert op zo'n festival. De tientallen bierstijlen, honderden kleine brouwerijtjes, niet bij te houden op den duur. 

Ondertussen ben ik vooral fan van IPA's, typisch bittere bieren, en stouts, typisch zware bieren met vaak een koffiesmaak. Die stijlen hebben ook hopen varianten. Bv de lichte session IPA's (< 5%) of de zware double IPA's. De Russian Imperial Stout (Dark Nun van Galea Craft Beers: topbier!), de milk stout, ...

Soit, simpele aanraders? Pak eens iets van bv Brussels Beer Project mee, bij Delhaize hebben ze doorgaans op stock en ik heb ze ook al bij Colruyt gezien. Of die Chouffe Houblon waarmee het begon voor mij. Tegenwoordig staat daar wel 'IPA' op :) En het is een wat zwaarder biertje.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.656
Punten
113
6 bladzijden en we komen daar waar iedereen ook van vol is:
Bier
Het eerste laten we efkes in het midden 

D'Haese

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 nov 2013
Waarderingsscore
3
Punten
38
Inderdaad de IPA vergeten. Er is zoveel aanbod! Santé.

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Waarderingsscore
6
Punten
38
lukanar schreef:

Tilt zijn hus.

Tilt is moe jong.

Tilt heeft veel slaag gekregen :(

Nog wat veranderingen gedaan in de garage, wat flippers verkocht en gekocht, wat ditjes en datjes. Zal 't wel nog eens posten in de "She's Mine" thread als het wat afgewerkt is.

Sorry!

fido

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
166
Punten
63
Ha, het topic gaat een richting uit waarbij ik ook eens kan melden dat ik vandaag iets heb gedaan 

Bijlagen

• hapkin.jpg
    hapkin.jpg
    26 KB · Weergaven: 0

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
496
Punten
83
Krachtig blond staat er. 
zo hebben we het graag :)

teaser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
195
Punten
63
En hiermee kunnen we dit topic afsluiten, iedereen is nu aan het zuipen i.p.v. creatief bezig te zijn.

julien

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
50
Punten
48
Ik zag ook 'krachtig blond' op die hapkin, maar vond het maar flets. Niks voor mij.

Ik heb het ook voor de bittere, alleen jammer dat die vaak heel zwaar zijn qua alcohol. De hollanders hebben dat goed begrepen. In AH vind je veel echt straf sterk goede bieren uit NL. Bijvoorbeeld deze blote madam is echt lekker. 

teaser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
195
Punten
63
julien zei:
Ik zag ook 'krachtig blond' op die hapkin, maar vond het maar flets. Niks voor mij.

Ik heb het ook voor de bittere, alleen jammer dat die vaak heel zwaar zijn qua alcohol. De hollanders hebben dat goed begrepen. In AH vind je veel echt straf sterk goede bieren uit NL. Bijvoorbeeld deze blote madam is echt lekker. 

Even Untappd gechecked omdat ik het flesje herkende. Yep, heb ik al gedronken, maar ik was toch niet enorm onder de indruk ervan. Score 3.0/5.0 (wat voor mij 'ok maar ik zou het niet meteen opnieuw bestellen' is). Maargoed, die scores kunnen van de ene moment op de andere verschillen voor hetzelfde biertje.

Nochtans is 6.5% een normale ABV voor een IPA. Probeer eens een Jack Hammer van Brewdog te vinden, is wel ietske straffer (7.2%) maar wel enorm bitter :)

Bovenaan