Wat doen we vandaag?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.660
Punten
113
Bezigheidstherapie

Werk ligt stil, wie wil zijne hof nu bespreken? 
Alle afspraken zijn uitgesteld voor na 15 april ... of was het 15 mei
Kan niet blijven plannekes door en door uittekenen
Kan niet blijven met groentetuintje omspitten of het pad opkuisen.
Kan niet blijven internet afschuimen.
Ben daarom gestart met terug knutselwerkjes uit te voeren.
Enigste voorwaarden 100% recyclage ... uitgezonder de vijzen en nageltjes 
Aja, koken ook wree tijdsverdrijvend 

een van mijn eerste knutselwerkjes
Nieuw cd rek Houten balk afkomstig van onze indische tuinbank in teak en daar uit de kringloopwinkel metalen profielen voor cd.
Die cd profiels lag hier al jaaaaaaren. 
Het werd tijd dat ik daaraan begon.

Douche rek
Na ettelijke jaren zo'n stom geplastificieerd ijzeren rek hebben hangen dat ofwel scheef kwam te hangen ofwel een gat schuurde in mijne tadelakt, toch maar eens de handen uit de mouwen gestoken.
Terug restant van onze indische teake tuinbank, die al eens duchtig was aangepakt voor een tweede leven, zie website
 https://vrebosch.be/blog/een-tweede-leven-voor 

Stukjes palettenhout gezaagd en in mekaar gevezen.

Simpel, overschot van verschillende planken hardhout
3 verroeste L-ijzers. 2e in grond geramd, eentje bovenaan vastgevezen aan zo dat die 2 rechtopstaande ijzer erin vallen.
Boekenkast zit te vol.

Waarom niet uitdelen?
Op vraag kan dit rekje gemaakt worden voor een kleine bijdrage. 

En nu nog iets zoeken wat ik met mijn overschot van klinkers kan maken?

Bijlagen

• 20200302_121815.jpg
    20200302_121815.jpg
    293 KB · Weergaven: 3
  • 20200302_121848.jpg
    20200302_121848.jpg
    213,3 KB · Weergaven: 3
  • 20200328_114756.jpg
    20200328_114756.jpg
    965 KB · Weergaven: 3

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
651
Punten
113
Iets anders... uw douche zelf, waarmee is dat afgewerkt? Soort tadelakt?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.660
Punten
113
Dat is Tadelakt 

den echte 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
815
Punten
113
Gebruik jij nog CD's???

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
651
Punten
113
lukanar zei:
overschot van verschillende planken hardhout

3 verroeste L ijzers. 2 de grond in geramd, 1 tje bovenaan vastgevezen aar zo dat die 2 rechtopstaande ijzer er in vallen.

Op vraag kan dit rekje gemaakt worden voor een kleine bijdrage 

Kan je daar als variante ook een brievenbus van bedenken/maken?

Iets dat half zo breed is maar kan geopend/gedemonteerd worden...

fido

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
166
Punten
63
Ik verwacht hier eerder reacties ala: zijn die schakelaars wel op een reglementaire afstand van de douchesproeier.

Altijd gevaarlijk om hier foto's te zetten 

of aiaiai Luk, klimop in uwen hof, meent ge dat nu 

fido

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
166
Punten
63
Is dat een oude foto? hier nog geen pisblomme in bloei gezien. 

Tja, de kempen dat is een ander klimaat.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.660
Punten
113
D I Y zei:
Gebruik jij nog CD's???

Ja hoor

hem zelfs nog LP's liggen... maar dan achter slot en grendel.
fido zei:
Ik verwacht hier eerder reacties ala: zijn die schakelaars wel op een reglementaire afstand van de douchesproeier.

Altijd gevaarlijk om hier foto's te zetten 

of aiaiai Luk, klimop in uwen hof, meent ge dat nu 

Moest ik toch zelf eens goed kijken waar jij die schakelaars ziet ... en dan viel diene frank. Da' s wel de switchen van het wc 

Tuurlijk limop in mijne hof en dat onder de hagen zodat ik kan laten zien wat het effect is na 30 jaar 

En ja moet er eigenlijk volledig uit, zo'n klotespul, maar als ik dan de veldmuizen en onze kippen daar in ziet scharten dan denk ik bij mijn eigen. Ik kan het in toom houden dus waarom niet?
Keon zei:
lukanar zei:
overschot van verschillende planken hardhout

3 verroeste L ijzers. 2 de grond in geramd, 1 tje bovenaan vastgevezen aar zo dat die 2 rechtopstaande ijzer er in vallen.

Op vraag kan dit rekje gemaakt worden voor een kleine bijdrage 

Kan je daar als variante ook een brievenbus van bedenken/maken?

Ja waarom niet ? 
Iets dat half zo breed is maar kan geopend/gedemonteerd worden...

Das dus met een deurke aan he 

Demonteren ? euh deze boekenhaag kan ook gedemonteerd worden . De 2 verticale ijzers schuiven in de opening tussen ijzeren lat en het hout.

Zal eens een foto trekken als hem uit een is en van die bevestiging.... als het zonneke terug is
fido zei:
Is dat een oude foto? hier nog geen pisblomme in bloei gezien. 

Tja, de kempen dat is een ander klimaat.

Oude foto?? 

Oude foto?? 

Oude foto !!! Das verdikke een vrijdag gemaakt en in elkaar geflanst en een zaterdag de ijzers in de grond geklopt , kastje eraan en dan in mijn boeken gaan snollen.

Tsja, altijd al snelle gast geweest 

fido

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
166
Punten
63
Moest ik toch zelf eens goed kijken waar jij die schakelaars ziet ... en dan viel diene frank. Da' s wel de switchen van het wc 

Haha, 
nu zie ik het ook, dat is net een schakelaar.

fido

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
166
Punten
63
Oude foto?? 

Oude foto?? 

Oude foto !!! Das verdikke een vrijdag gemaakt en in elkaar geflanst en een zaterdag de ijzers in de grond geklopt , kastje eraan en dan in mijn boeken gaan snollen.

Tsja, altijd al snelle gast geweest 

Dus niet alleen een snelle Luk, maar ook snelle pisblommen daar 

Marburg

Gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
131
Punten
63
Al een hele dag bezig foto's en video's van de afgelopen 2 jaren te verzamelen van camera's, tablets en smartphones.

Voor de foto's: Klasseren, slechte en dubbels verwijderen, proper labelen, en op de NAS zetten op de juiste plaats.

Voor de video's: montage's maken van stukjes video die bij elkaar horen, en hier en daar een creatieve touch aanbrengen. Proper labelen, klasseren, en ook op de NAS zetten.

Normaal gezien doe ik dit heel minitieus, maar de laatste 2 jaren niet altijd even veel tijd gehad. 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
1.660
Punten
113
laat zien !

Tom DV

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
14
Punten
38
Ik doe niets tijdens het weekend. Ik ben bij de gelukkigen die kan blijven werken zonder al teveel met anderen in contact te komen. En afstand bewaren lukt goed met de mensen waar ik dan wel "contact" mee heb. Ik zit ofwel in mijn telescoopkraan ofwel in de vrachtwagen of op het werk (garage vrachtwagens) en daar zijn we maar met een handvol mensen. Met de kraan is er plots veel werk omdat er veel bedrijven stil liggen en van de gelegenheid gebruik maken om herstellingen en dergelijke uit te voeren. Bij ons in de garage is het kalm maar daar hebben we dan weer het geluk dat we een nieuwe garage aan zetten zijn waar wel altijd iets te doen is en die is groot genoeg om afstand te houden. Enkel tijdens de middag zitten we nog met drie man in een kleine refter, we hebben wel handgel en ontsmettingsmiddel ter beschikking (tenzij ik op een werf zit dan zitten ze daar maar met 2, de anderen zijn vijf leden van de zelfde familie (de bazen) en gaan thuis eten) maar vanaf morgen ga ik een extra grote  tafel elders zetten zo dat we verder van elkaar kunnen zitten. 

Tom DV

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
14
Punten
38
Voor de volledigheid, normaal heb ik nog een bijverdienste enkele weekenddagen per maand. Dat is altijd op sportevenementen, tot op heden is alles geannuleerd tot eind juni. 

Marburg

Gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
131
Punten
63
lukanar zei:
laat zien !

Weer hard gewerkt vandaag :)

edit: hmm, foto's is precies nog aan 't herindexeren sinds de vorige keer, die zijn timestamp is nog niet up-to-date.

Bijlagen

• fotos.png
    fotos.png
    16,1 KB · Weergaven: 0
  • videos.png
    videos.png
    21,8 KB · Weergaven: 0

teaser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
195
Punten
63
Ik heb gisteren vooral in bed gelegen. Die laatste Russian Imperial Stout van 12% (Dark Nun van de Merksemse microbrouwerij Galea) was er toch teveel aan na de cava, rode wijn en een "A boring night in a sex chat", een Barleywine van eveneens zo'n 12% van de Italiaans-Belgische microbrouwerij White Pony.

Maar ik zie dat Luk ruimschoots gecompenseerd heeft voor mijn gebrek aan creativiteit en nuttigheid.

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Waarderingsscore
8
Punten
18
Ik weet nog wel wat doen...

zal mijn grote topic ook nog eens updaten, er is nog heel veel gebeurd 

Bijlagen

• 17ea0fdb-8d39-4688-b594-4c17f9b35672.jpeg
    17ea0fdb-8d39-4688-b594-4c17f9b35672.jpeg
    229,1 KB · Weergaven: 1

Englishdude

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
2
Punten
38
als fotookes trekken van een verdeelkast nu ook al een activiteit is .....

Maar hier wordt al maanden niks gedaan. herstelperiode na nieuwe ziekte. En dan gaat een mens zich wel vragen stellen of het echt allemaal wel hoeft. Of het niet met wat minder kan. Of thuis komen met goesting en glimlach niet beter is dan erkenning en prestige. Maar dat is moeilijk. Als het in het koppeke zit dan ga je de aard van het beestje niet veranderen. Je herbegint met wat minder en voor je het weet ben je terug full speed.

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
260
Punten
83
Hier doe ik al 15 dagen helemaal niets, het enigste uitje is 2 keer in de week naar de vuilcontainer wandelen op 500m afstand meer is niet toegestaan, misschien straks nog even stofafnemen en verder diversen fora in de gaten houden.hopelijk zijn we op de helft van de quarantaine maar ik vrees ervoor.

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
36
janus wago zei:
Hier doe ik al 15 dagen helemaal niets, het enigste uitje is 2 keer in de week naar de vuilcontainer wandelen op 500m afstand meer is niet toegestaan, misschien straks nog even stofafnemen en verder diversen fora in de gaten houden.hopelijk zijn we op de helft van de quarantaine maar ik vrees ervoor.

Misschien komt er een nieuwe coronagolf van de Verenigde Staten terug naar ons in juni?
Je ziet dat er in China toch ook een nieuwe golf gelanceerd is, terug vanuit het buitenland?
Ik hoop alleen dat het coronavirus in Afrika binnenkort niet gaat muteren met restanten van ebola want dan is het over en out voor de mensheid denk ik ...

PS: Voor mij, na 2 weken verplicht telewerk, nu nog een week congé opnemen van vorig jaar (verplicht te nemen voor Pasen).

Bovenaan