Wasmachine op verhoog.

Lid geworden
22 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allen,

Wij hadden graag onze wasmachine en droogkast op een verhoog geplaatst,

om zo veel bukwerk te vermijden.

Hoe wij het voor ogen hebben zie je in bijgevoegde schets

Punt is nu welk materiaal te gebruiken voor het blad (2.25m op 0.7m)

formica-plaat is nogal duur.

betonplaat gieten en tegelen wa veel werk.

...

Het staat in de kelder, dus zicht primeert niet, daarom zijn de muurtjes in betonsteen van 14 gemetst.

zelf dacht ik aan watervaste Mdf (30mm)zwaar geperst en die schilderen.

ik weet wel niet hoe het zit met de doorbuiging van mdf als ge

der 2 mieles (wasmachine en droogkast) op zet.

iemand ideetjes?...

Grtz.

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
390
Punten
83
Vergeet aub geen "opkantje" vooraan.

Wasmachines en droogkasten die hebben de neiging van op de loop te gaan. Zou zonde zijn om ze op een dag een halve meter lager terug te vinden :)

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
323
Punten
83
koop u een werkblad, kan je op alle dieptes en lengtes krijgen.

Lid geworden
24 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als het zicht niet primeert ,leg er dan een betonplaatje op en voorzie een opkant langs de drie zijden en laat een gat voor een afloop aan te sluiten ,als uw wasmachine ooit lekt zal uw kelder nooit onder water staan.

Lid geworden
11 feb 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog terzijde: voorzie een beetje ruimte vooraan om je wasmand te zetten! :)

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik zelf heb een watervast werkblad gekocht (zon dik van 4? cm)

Een oude recuperatie deur lijkt me daarvoor ook ideaal :D

Of 2 OSB platen van 18dik op elkaar, 10cm van de muur (leidingen). Platen ev vernissen. Voorkant afboorden met alu profieltje.

Toestellen op z'n plaats zetten en houten latje voor de pootjes vastvijzen.

Maar waarom staan die steunen bij 80cm van elkaar?

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn voorlopige opstelling:

Gemetste Betonstenen, hierop 2 zwarte betonplaten vastgevezen, daarop een rubber mat (+-5mm), opkant vooraan.

De hoogte is bij ons gemaakt naar de wasmand.

Lid geworden
27 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vraagje aan degenen die reeds een opstelling op verhoog hebben. Zijn jullie hier content van?

Wij overwegen ook zoiets maar ik stel me vragen bij het praktische ervan. Wij sorteren de was momenteel in wasmanden die bovenop deze toestellen staan. Maar als je de opstelling met pakweg 40cm verhoogt kan je toch minder makkelijk overzicht houden op je vuile was.

Natuurlijk, als je je was naast deze machines bijhoudt speelt dit geen rol maar dan verlies je wel veel plaats.

Donny

Lid
Lid geworden
21 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij zouden dit ook willen doen, maar niet zo hoog...

maar een 15cm denk ik.

Dan kan je daarboven nog veel doen en kan de wasmand er vlot onder als de deur open is.

ik twijfel ook nog om dit ineens door de vloerder te laten doen of later zelf met 1laag betonstenen en een betonplex erop.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
ik heb hier een verhoogje gemetst van pakweg een cm of 10. Daarop getegeld. Daarop machines. Op de machines ligt er en werkblad gewoon los. ideaal van hoogte.

Lid geworden
22 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0

Allemaal leerrijk...

Even wat verduidelijken, dat schetsje was maar een deel van de opstelling.

Omdat we in de kelder zitten met de wasmachine moeten we het vuil water wegpompen, daarvoor heb ik die gemetste "bak" voorzien rechts.

Hierin komt een vuilwaterpomp á la sanipump/broyeur,...

Zou deze ooit stuk gaan staat niet de hele kelder onder water en ook

hoop ik dat (mits deksel) het lawaai beperkt blijft.

Zo'n wasgoedkoker is een serieuse klankkast merken we, we zullen wel zien wat dat geeft boven als de was/droogmachine draait.

Opkantje vooraan is idd niet slecht maar minder interessant naar poetswerk toe.

Ik voorzie sowieso op de muurtjes op maat gesneden rubber matten (3mm dik)

ook onder de poten van de machines, dus ik denk(?) dat dat gaan lopen van toestellen wel meevalt.

De positie van de machines is zo gekozen omdat de opbouwstopcontacten het niet toelaten er een machine voor te zetten, ze zijn een 10tal cm "dik" met een snoer ingeplugd, hierdoor zou het werkblad 70cm diep moeten zijn i.p.v. 60cm en dat is moeilijker te krijgen. ook is dat verloren ruimte, niet interessant i.v.m. poetswerk,...

Als werkblad heb ik iets gevonden van zweedse origine :)

prijs en maten vallen mee, ik weet enkel niet hoe het zit met eventuele doorbuiging...

shoot!...

Grtz.

Lid geworden
15 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Netjes!

Als je dat nog wat kan aanpassen dat de was meteen in het wasmachien valt dan is't verkocht...:)

koebeest

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
Jo3111 wrote:
Netjes!

Als je dat nog wat kan aanpassen dat de was meteen in het wasmachien valt dan is't verkocht...:)

Ik heb thuis een goedkope variant daarvan en ik verzamel egopunten naargelang de afstand.

Lid geworden
24 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stefanie_Brug wrote:
Vraagje aan degenen die reeds een opstelling op verhoog hebben. Zijn jullie hier content van?

Wij overwegen ook zoiets maar ik stel me vragen bij het praktische ervan. Wij sorteren de was momenteel in wasmanden die bovenop deze toestellen staan. Maar als je de opstelling met pakweg 40cm verhoogt kan je toch minder makkelijk overzicht houden op je vuile was.

Natuurlijk, als je je was naast deze machines bijhoudt speelt dit geen rol maar dan verlies je wel veel plaats.

Bij ons staat de onderkant van de droogkast en wasmachine op 70 cm hoogte. Onderaan is er 60cm plaats om manden te plaatsen. Mocht ik het herdoen, zou ik het nog ietsje hoger plaatsen. Boven komt een kast, dan is alles uit de voeten. :D Mijn vrouw en ik kunnen makkelijk aan alles.

De betonnen plateau is ter plaatse gegoten (een beetje inslijpen in de muren, bekisting onderaan, netje erin en klaar!)

Lid geworden
22 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allez, mijn werk zit erop.

Voor de komende 40jaar ist nu aan't vrouwke :wink:

Het plan:

De uitgevoerde versie:

Lid geworden
25 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ziet er enorm tof uit! Verder wil ik geen spelbreker zijn, maar zeg ik toch heel voorzichtig dat ik hoop dat je werkblad stevig genoeg is. Mijn vorige wasmachine heeft het veel te vroeg begeven (RIP), volgens de technieker omdat het beestje de schokken niet genoeg kon opvangen omdat het was geplaatst op een werkblad i.p.v. op de grond. Om die reden staan mijn machines sindsdien weer gewoon op de grond.

Bovenaan