• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Was ons pleisterwerk wel droog genoeg om keuken te plaatsen?

Lid geworden
23 jun 2024
Waarderingsscore
2
Punten
3
Hallo iedereen,

Wij werken met sleutel op de deur en onze keuken is eind mei geplaatst geweest.
Nu vragen wij ons af of de muur waar de keuken tegen geplaatst is wel voldoende droog was. (droogtijd was een kleine 2 maanden)
Vooral in de hoek bleek de bepleistering nog niet volledig droog te zijn. Kan dit later voor problemen zorgen, of is dit niet zo erg?
Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• tempImage90CkrT.png
    tempImage90CkrT.png
    769,9 KB · Weergaven: 89
  • tempImages8c9vK.png
    tempImages8c9vK.png
    754 KB · Weergaven: 88
  • tempImage4lX1Je.png
    tempImage4lX1Je.png
    849 KB · Weergaven: 88
Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken naar mijn mening.

Oef, dankjewel voor je antwoord! Ik heb namelijk een slechte gezondheid en zware schimmelallergie, dus was mij al zorgen aan het maken.

Oef, dankjewel voor je antwoord! Ik heb namelijk een slechte gezondheid en zware schimmelallergie, dus was mij al zorgen aan het maken.
Dan heb je gekozen voor een goed ventilatie systeem?

Er wordt een ventilatiesysteem D voorzien in de nieuwe woning. Is er nog iets beter of extra te voorzien?

Er wordt een ventilatiesysteem D voorzien in de nieuwe woning. Is er nog iets beter of extra te voorzien?
Belangrijk bij ventilatie (D) is het tijdig (laten) reinigen en vervangen van de filters.

Belangrijk bij ventilatie (D) is het tijdig (laten) reinigen en vervangen van de filters.
Bedankt voor de tip! Hier zal ik zeker rekening mee houden. Over om de hoeveel tijd spreken we dan ongeveer?

Bedankt voor de tip! Hier zal ik zeker rekening mee houden. Over om de hoeveel tijd spreken we dan ongeveer?

filters vervangen om de 6 maand, ( of volgens instructie fabricant)
ventilatieroosters ook elke 6 maand of jaarlijks proper maken (zien dat je ze niet ontregelt)
buizen zelf.... om de 10? jaar? zelf nog niet moeten doen.

filters vervangen om de 6 maand, ( of volgens instructie fabricant)
ventilatieroosters ook elke 6 maand of jaarlijks proper maken (zien dat je ze niet ontregelt)
buizen zelf.... om de 10? jaar? zelf nog niet moeten doen.
Hier is het elke 6 maand reinigen/stofzuigen filters en jaarlijks vervangen. Roosters(plafond/muur) ook jaarlijks (met lenteschoonmaak) mee reinigen. Buizen hier ook nog nooit gedaan maar werd aangeraden om na 5 jaar inspectie te laten doen

:eek: :eek: :eek:

Hier worden de filters iedere 3 maand gestofzuigd, ieder jaar vervangen.
Ventilatiesysteem zelf wordt ieder jaar gereinigd.
Volledig systeem, inclusief buizen wordt iedere 5 jaar gereinigd. Als we naar het einde van die 5 jaar gaan, merken we hier echt een "opstaat van allergie" van onze oudste zoon... De dag na de reiniging zie je al een verschil, een week na de reiniging (eigenlijk na de eerste poetsbeurt van het huis), heeft hij er quasi geen last meer van...

:eek: :eek: :eek:

Hier worden de filters iedere 3 maand gestofzuigd, ieder jaar vervangen.
Ventilatiesysteem zelf wordt ieder jaar gereinigd.
Volledig systeem, inclusief buizen wordt iedere 5 jaar gereinigd. Als we naar het einde van die 5 jaar gaan, merken we hier echt een "opstaat van allergie" van onze oudste zoon... De dag na de reiniging zie je al een verschil, een week na de reiniging (eigenlijk na de eerste poetsbeurt van het huis), heeft hij er quasi geen last meer van...
zie je dan veel vuil in de unit zelf? onze heeft na 4 jaar werking een onderhoud gehad door zehnder zelf en ik zag daar eigenlijk niets van vuil in toen de unit werd open gehaald.

nuja met een hooggevoelig/ allergisch persoon in huis kan een strakker reiniging schema zeker geen kwaad.
wat een geluk dat die dingen tegenwoordig bestaan, vroeger was het ramen open en leer maar leven met wat er binnen blaast :)

ik laat die mannen hun ding doen :p .
Eerste keer dat ze hier een grondige reiniging hebben gedaan, hebben ze de warmtewisselaar er uit gehaald en heb ik het "uitspuiten" van dichtbij gevolgd... Daar kwam toch redelijk wat vuil uit. ik moet wel zeggen dat de eerste keer gedaan is, na gebruik van geen merkgebonden filters die toch dat tikkeltje minder aansloten dan de merkgebonden filters...

Bij het reinigen van de aanvoerbuizen komt er relatief weinig vuil uit, de afvoerbuizen... die zijn echt vuil... (vooral keuken & badkamer)

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan