In juli aan kadaster laten weten dat verbouwwerken achter de rug zijn, tot op vandaag nog geen bericht gekregen van kadaster. Ook dus bijgevolg nog geen btw aangifte gedaan. Kan dit, of loopt er iets mis? Regio is Deinze, dus kantoor Deinze.
-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden! -
Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
wanneer komt bericht van kadastraal inkomen?
dromen;1986093 wrote:
Als je verbouwing volledig gedaan is
Kom hizr even binnenvallen. Wij hebben verbouwd maar badkamer is nog niet geïnstalleerd, bovenverdieping nog niet in gebruik. En dat zal nog een tijd duren. Wanneer moeten wij dan iets laten weten aan kadaster?
Als je verbouwing volledig gedaan is
Lien23;1986198 wrote:
Sowieso gaan wij de bovenverdieping de eerste jaren niet afwerken. De vloer zal er nog niet zijn, geen plafonds, enkel isolatie met dampscherm.
Maar we gaan ze wel zo al in gebruik nemen. Er zal dan bijv in de badkamer enkel een bad staan, voor de rest nog ruwbouw eigenlijk.
MAg ik dan al die jaren nog wachten?
dromen;1986093 wrote:Kom hizr even binnenvallen. Wij hebben verbouwd maar badkamer is nog niet geïnstalleerd, bovenverdieping nog niet in gebruik. En dat zal nog een tijd duren. Wanneer moeten wij dan iets laten weten aan kadaster?
Als je verbouwing volledig gedaan is
Sowieso gaan wij de bovenverdieping de eerste jaren niet afwerken. De vloer zal er nog niet zijn, geen plafonds, enkel isolatie met dampscherm.
Maar we gaan ze wel zo al in gebruik nemen. Er zal dan bijv in de badkamer enkel een bad staan, voor de rest nog ruwbouw eigenlijk.
MAg ik dan al die jaren nog wachten?
- Lid geworden
- 5 jul 2010
- Berichten
- 674
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Wij inmiddels 15 maanden verhuisd, we weten wat ons KI is. (ging paar maanden overuit tot we de papieren hadden maar kan nogal verschillen van regio)
Maar betalen moeten we blijkbaar (nog) niet, nog steeds geen factuur ontvangen.
Niet dat we dat erg vinden
Maar betalen moeten we blijkbaar (nog) niet, nog steeds geen factuur ontvangen.
Niet dat we dat erg vinden
Hier hetzelfde, April vorig jaar verhuisd, KI aangevraagd en vrij snel ontvangen maar tot nu toe nog steeds geen eerste factuur. We zitten er eigenlijk op te wachten aangezien willen weten hoeveel we nu eigenlijk moeten betalen (hebben LEW en krijgen dus korting dacht ik).
Onze buren zijn verhuisd in juli vorig jaar en hebben dit jaar in augustus hun eerste factuur al gekregen. Is dit normaal?
Onze buren zijn verhuisd in juli vorig jaar en hebben dit jaar in augustus hun eerste factuur al gekregen. Is dit normaal?
Ter info: Het kadastraal inkomen krijg je (bij de ingebruikname of na verbouwingen) van het kadaster. De jaarlijkse "factuur" (onroerende voorheffing) ontvang je van belastingsdienst Vlaanderen. Maar wanneer ze juiste de factuur versturen daar zit weinig logica in.
Testedoene
Lid
- Lid geworden
- 28 nov 2006
- Berichten
- 456
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 18
De vaststelling van het KI kan wat tijd in beslag nemen vrees ik.
Dankzij de besparingsronde en de bijhorende aanwervingsstop zitten er op dit ogenblik 5 mensen te weinig in het kantoor te Deinze. De oplopende wachttijd is jammer genoeg een resultaat van deze besparingen. (nvdr: 1 op 5 ambtenaren worden vervangen)
In het schattingsproces van gewone huizen zijn administratieve werkkrachten, tekenaars en schatters betrokken. Niet iedereen kan deze laatste twee taken uitvoeren waardoor een tekort aan schatters of tekenaars zware problemen kan teweegbrengen in de planning.
Dankzij de besparingsronde en de bijhorende aanwervingsstop zitten er op dit ogenblik 5 mensen te weinig in het kantoor te Deinze. De oplopende wachttijd is jammer genoeg een resultaat van deze besparingen. (nvdr: 1 op 5 ambtenaren worden vervangen)
In het schattingsproces van gewone huizen zijn administratieve werkkrachten, tekenaars en schatters betrokken. Niet iedereen kan deze laatste twee taken uitvoeren waardoor een tekort aan schatters of tekenaars zware problemen kan teweegbrengen in de planning.
Testedoene
Lid
- Lid geworden
- 28 nov 2006
- Berichten
- 456
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 18
Lien23;1986198 wrote:
Correctie: u laat best tussentijds iets weten, zeker indien het een 'oude' vergunning betreft.
Indien u een document (43B) ontvangt reageert u best zo snel mogelijk om een ambtshalve vaststelling te vermijden. Sommigen krijgen 5-6 brieven en reageren gewoon niet. Dit zou ik u persoonlijk niet aanraden.
Indien u zo een document liggen hebt of toegestuurd krijgt belt u gewoon best even om de voorziene einddatum der werken te laten opnemen in het systeem. Zo worden u vóór die datum geen onnodige brieven toegestuurd.
Let wel: de Belg heeft aangifteplicht dus bij afwerking laat u dit best spontaan weten binnen de 30 dagen.
Voor nieuwbouw is er ook een dilemma: je moet binnen de maand na afwerking laten weten dat het gebouw afgewerkt is maar de energiewaarden kan u niet invullen gezien deze maar maanden later toegestuurd worden. Dit is normaal. Wat u niet hebt kan u niet invullen op het document voor het kadaster. U blijft echter aangifteplicht hebben dus stuurt u best binnen de 30 dagen het toegestuurde document op (en indien u dit niet hebt vraagt u best zo een document op).
dromen;1986093 wrote:Kom hizr even binnenvallen. Wij hebben verbouwd maar badkamer is nog niet geïnstalleerd, bovenverdieping nog niet in gebruik. En dat zal nog een tijd duren. Wanneer moeten wij dan iets laten weten aan kadaster?
Als je verbouwing volledig gedaan is
Correctie: u laat best tussentijds iets weten, zeker indien het een 'oude' vergunning betreft.
Indien u een document (43B) ontvangt reageert u best zo snel mogelijk om een ambtshalve vaststelling te vermijden. Sommigen krijgen 5-6 brieven en reageren gewoon niet. Dit zou ik u persoonlijk niet aanraden.
Indien u zo een document liggen hebt of toegestuurd krijgt belt u gewoon best even om de voorziene einddatum der werken te laten opnemen in het systeem. Zo worden u vóór die datum geen onnodige brieven toegestuurd.
Let wel: de Belg heeft aangifteplicht dus bij afwerking laat u dit best spontaan weten binnen de 30 dagen.
Voor nieuwbouw is er ook een dilemma: je moet binnen de maand na afwerking laten weten dat het gebouw afgewerkt is maar de energiewaarden kan u niet invullen gezien deze maar maanden later toegestuurd worden. Dit is normaal. Wat u niet hebt kan u niet invullen op het document voor het kadaster. U blijft echter aangifteplicht hebben dus stuurt u best binnen de 30 dagen het toegestuurde document op (en indien u dit niet hebt vraagt u best zo een document op).
Testedoene
Lid
- Lid geworden
- 28 nov 2006
- Berichten
- 456
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 18
smits-vinckx;1986311 wrote:
Betalen moet u toch hoor.
In het slechtste geval krijgt u binnen een jaartje 2 facturen toegestuurd. :-D
Bel even naar het Vlaamse infonummer 1700 !
Maar betalen moeten we blijkbaar (nog) niet, nog steeds geen factuur ontvangen.
Niet dat we dat erg vinden
Betalen moet u toch hoor.
In het slechtste geval krijgt u binnen een jaartje 2 facturen toegestuurd. :-D
Bel even naar het Vlaamse infonummer 1700 !
Testedoene
Lid
- Lid geworden
- 28 nov 2006
- Berichten
- 456
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 18
dromen;1986248 wrote:
Nieuwbouw of verbouwing?
Sowieso gaan wij de bovenverdieping de eerste jaren niet afwerken. De vloer zal er nog niet zijn, geen plafonds, enkel isolatie met dampscherm.
Maar we gaan ze wel zo al in gebruik nemen. Er zal dan bijv in de badkamer enkel een bad staan, voor de rest nog ruwbouw eigenlijk.
MAg ik dan al die jaren nog wachten?
Nieuwbouw of verbouwing?
- Lid geworden
- 5 jul 2010
- Berichten
- 674
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Testedoene;1986909 wrote:
We zetten gewoon het bedrag hiervoor opzij, we houden hier rekening mee.
Maar achterna bellen? Geen denken aan, ik moet mijn boekhouding ook zelf op orde houden.
smits-vinckx;1986311 wrote:Maar betalen moeten we blijkbaar (nog) niet, nog steeds geen factuur ontvangen.
Niet dat we dat erg vinden
Betalen moet u toch hoor.
In het slechtste geval krijgt u binnen een jaartje 2 facturen toegestuurd. :-D
Bel even naar het Vlaamse infonummer 1700 !
We zetten gewoon het bedrag hiervoor opzij, we houden hier rekening mee.
Maar achterna bellen? Geen denken aan, ik moet mijn boekhouding ook zelf op orde houden.
smits-vinckx;1986921 wrote:
Maar als het de eerste keer is dat je de onroerende voorheffing moet krijgen en je krijgt korting (LEW), hoeveel moet je dan opzij houden?
Testedoene;1986909 wrote:smits-vinckx;1986311 wrote:Maar betalen moeten we blijkbaar (nog) niet, nog steeds geen factuur ontvangen.
Niet dat we dat erg vinden
Betalen moet u toch hoor.
In het slechtste geval krijgt u binnen een jaartje 2 facturen toegestuurd. :-D
Bel even naar het Vlaamse infonummer 1700 !
We zetten gewoon het bedrag hiervoor opzij, we houden hier rekening mee.
Maar achterna bellen? Geen denken aan, ik moet mijn boekhouding ook zelf op orde houden.
Maar als het de eerste keer is dat je de onroerende voorheffing moet krijgen en je krijgt korting (LEW), hoeveel moet je dan opzij houden?
- Lid geworden
- 5 jul 2010
- Berichten
- 674
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
M&L;1986933 wrote:
Wij houden het max. opzij, kan het alleen maar meevallen.
Dacht dat je dan (tot) 20% 'korting' krijgt maar ben niet zeker.
smits-vinckx;1986921 wrote:Testedoene;1986909 wrote:smits-vinckx;1986311 wrote:Maar betalen moeten we blijkbaar (nog) niet, nog steeds geen factuur ontvangen.
Niet dat we dat erg vinden
Betalen moet u toch hoor.
In het slechtste geval krijgt u binnen een jaartje 2 facturen toegestuurd. :-D
Bel even naar het Vlaamse infonummer 1700 !
We zetten gewoon het bedrag hiervoor opzij, we houden hier rekening mee.
Maar achterna bellen? Geen denken aan, ik moet mijn boekhouding ook zelf op orde houden.
Maar als het de eerste keer is dat je de onroerende voorheffing moet krijgen en je krijgt korting (LEW), hoeveel moet je dan opzij houden?
Wij houden het max. opzij, kan het alleen maar meevallen.
Dacht dat je dan (tot) 20% 'korting' krijgt maar ben niet zeker.
hier kun je een simulatie doen, dan weet je toch een richting van wat te betalen:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieOv.html
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieOv.html
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments