• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

wanneer komt bericht van kadastraal inkomen?

ads

Lid geworden
3 aug 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
In juli aan kadaster laten weten dat verbouwwerken achter de rug zijn, tot op vandaag nog geen bericht gekregen van kadaster. Ook dus bijgevolg nog geen btw aangifte gedaan. Kan dit, of loopt er iets mis? Regio is Deinze, dus kantoor Deinze.

Denk dat je meer kans maakt om de documenten te ontvangen ergens begin 2015.

Bij ons is het wel een iets andere situatie maar wel ook in Deinze:

Gebouwd en woning betrokken eind mei, kregen deze maand een brief van het kadaster wat het geschatte KI is.

Dat is normaal hoor. Onze nieuwbouw is klaar sinds juli en we hebben vorige week pas onze papieren van het KI gekregen :)

Kom hizr even binnenvallen. Wij hebben verbouwd maar badkamer is nog niet geïnstalleerd, bovenverdieping nog niet in gebruik. En dat zal nog een tijd duren. Wanneer moeten wij dan iets laten weten aan kadaster?

dromen;1986093 wrote:
Kom hizr even binnenvallen. Wij hebben verbouwd maar badkamer is nog niet geïnstalleerd, bovenverdieping nog niet in gebruik. En dat zal nog een tijd duren. Wanneer moeten wij dan iets laten weten aan kadaster?

Als je verbouwing volledig gedaan is

Lien23;1986198 wrote:
dromen;1986093 wrote:

Sowieso gaan wij de bovenverdieping de eerste jaren niet afwerken. De vloer zal er nog niet zijn, geen plafonds, enkel isolatie met dampscherm.

Maar we gaan ze wel zo al in gebruik nemen. Er zal dan bijv in de badkamer enkel een bad staan, voor de rest nog ruwbouw eigenlijk.

MAg ik dan al die jaren nog wachten?

nog even geduld oefenen dus.

Mag ik wel vragen om on topic te blijven aub?

Thanks ;-)

Wij inmiddels 15 maanden verhuisd, we weten wat ons KI is. (ging paar maanden overuit tot we de papieren hadden maar kan nogal verschillen van regio)

Maar betalen moeten we blijkbaar (nog) niet, nog steeds geen factuur ontvangen.

Niet dat we dat erg vinden :eek:

Hier hetzelfde, April vorig jaar verhuisd, KI aangevraagd en vrij snel ontvangen maar tot nu toe nog steeds geen eerste factuur. We zitten er eigenlijk op te wachten aangezien willen weten hoeveel we nu eigenlijk moeten betalen (hebben LEW en krijgen dus korting dacht ik).

Onze buren zijn verhuisd in juli vorig jaar en hebben dit jaar in augustus hun eerste factuur al gekregen. Is dit normaal?

Ter info: Het kadastraal inkomen krijg je (bij de ingebruikname of na verbouwingen) van het kadaster. De jaarlijkse "factuur" (onroerende voorheffing) ontvang je van belastingsdienst Vlaanderen. Maar wanneer ze juiste de factuur versturen daar zit weinig logica in.

De vaststelling van het KI kan wat tijd in beslag nemen vrees ik.

Dankzij de besparingsronde en de bijhorende aanwervingsstop zitten er op dit ogenblik 5 mensen te weinig in het kantoor te Deinze. De oplopende wachttijd is jammer genoeg een resultaat van deze besparingen. (nvdr: 1 op 5 ambtenaren worden vervangen)

In het schattingsproces van gewone huizen zijn administratieve werkkrachten, tekenaars en schatters betrokken. Niet iedereen kan deze laatste twee taken uitvoeren waardoor een tekort aan schatters of tekenaars zware problemen kan teweegbrengen in de planning.

Lien23;1986198 wrote:
dromen;1986093 wrote:

Correctie: u laat best tussentijds iets weten, zeker indien het een 'oude' vergunning betreft.

Indien u een document (43B) ontvangt reageert u best zo snel mogelijk om een ambtshalve vaststelling te vermijden. Sommigen krijgen 5-6 brieven en reageren gewoon niet. Dit zou ik u persoonlijk niet aanraden.

Indien u zo een document liggen hebt of toegestuurd krijgt belt u gewoon best even om de voorziene einddatum der werken te laten opnemen in het systeem. Zo worden u vóór die datum geen onnodige brieven toegestuurd.

Let wel: de Belg heeft aangifteplicht dus bij afwerking laat u dit best spontaan weten binnen de 30 dagen.

Voor nieuwbouw is er ook een dilemma: je moet binnen de maand na afwerking laten weten dat het gebouw afgewerkt is maar de energiewaarden kan u niet invullen gezien deze maar maanden later toegestuurd worden. Dit is normaal. Wat u niet hebt kan u niet invullen op het document voor het kadaster. U blijft echter aangifteplicht hebben dus stuurt u best binnen de 30 dagen het toegestuurde document op (en indien u dit niet hebt vraagt u best zo een document op).

smits-vinckx;1986311 wrote:

Betalen moet u toch hoor.

In het slechtste geval krijgt u binnen een jaartje 2 facturen toegestuurd. :-D

Bel even naar het Vlaamse infonummer 1700 !

dromen;1986248 wrote:
Sowieso gaan wij de bovenverdieping de eerste jaren niet afwerken. De vloer zal er nog niet zijn, geen plafonds, enkel isolatie met dampscherm.

Maar we gaan ze wel zo al in gebruik nemen. Er zal dan bijv in de badkamer enkel een bad staan, voor de rest nog ruwbouw eigenlijk.

MAg ik dan al die jaren nog wachten?

Nieuwbouw of verbouwing?

Testedoene;1986909 wrote:

We zetten gewoon het bedrag hiervoor opzij, we houden hier rekening mee.

Maar achterna bellen? Geen denken aan, ik moet mijn boekhouding ook zelf op orde houden.

smits-vinckx;1986921 wrote:

Maar achterna bellen? Geen denken aan, ik moet mijn boekhouding ook zelf op orde houden.

Maar als het de eerste keer is dat je de onroerende voorheffing moet krijgen en je krijgt korting (LEW), hoeveel moet je dan opzij houden?

M&L;1986933 wrote:
smits-vinckx;1986921 wrote:

Maar als het de eerste keer is dat je de onroerende voorheffing moet krijgen en je krijgt korting (LEW), hoeveel moet je dan opzij houden?

Wij houden het max. opzij, kan het alleen maar meevallen.

Dacht dat je dan (tot) 20% 'korting' krijgt maar ben niet zeker.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan