• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wandverwarming / radiatoren

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wandverwarming wordt het dus.

Nu nog de muren kiezen waar de verwarming in moet.

Ik ben een beetje bang dat ik niet genoeg oppervlakte zal hebben om de hele kamer te kunnen verwarmen.

Trouwens, 5m lengte... Daarom dacht ik op hetzelfde circuit een radiator bij te plaatsen, eveneens op lage temperatuur dan.

Om de warmte bronnen wat te verdelen zodat de hele kamer sneller opwarmt.

Ander voordeel (denk ik) zou de ontluchting via de radiator zijn.

Zie ik dit fout, of zijn er zelfs ervaringen...

Da Vinci,

Ik wacht zelf nog op een voorstel van een verwarmingsman.. -> ivm aantal m2 wandverwarming dat ik nodig heb.

Ik zou dit zelf liever niet combineren met radiatoren, maakt het stukken duurder niet?

Wat kosten radiatoren eigenlijk? iemand website met richtprijzen?

Greetz

Davy

Ik weet niet of het dat allemaal zoveel duurder maakt.

Stel dat je 10 m2 nodig hebt voor die kamer, en je hebt niet genoeg beschikbare oppervlakte op de binnenmuren, dan kan je toch wat inhalen met bijplaatsen van een radiator ?

Duurder ?

Moet gezegd, alles heeft zijn prijs, maar als je de berekening maakt, weet ik het nog zoniet....

Zo duur zijn radiatoren toch niet ? Ik las hier op het forum, dat de bezetters wandverwarming in 2 keer bezetten, eerste keer alles uitvullen, dan bezetten... en dat kost toch ook centjes die 2 de keer...

Let wel, ik bedoel op dezelfde, lage temperatuur als de wandverwarming.

Misschien kan jij je verwarmingsman er eens over aanspreken...

Hoi Da Vinci,

Ik had gehoopt de offert van't weekend gehad te hebben, mah het gaat ergens deze week zijn. Zal zeker iets laten weten..

Iemand richtprijzen van radiatoren op't net staan?

Greetz

Davy

Op Radson.com kan je inloggen als 'plaatser' na invoeren van gegevens en ik vermoed dat je dan wel wat 'richtprijzen' kan vinden.

Enige waar ik wat vind on-line is op www.domotech.be

Verder kan je uiteraard ook eens bij de groothandel vragen of je geen prijscataloog krijgt: bij Knaepen een gekregen van Radson en Vasco.

wat is trouwens het beste merk (als dat al bestaat) van designradiatoren? Radson, Vasco, Jaga, Thermic,... of als ze allemaal goed zijn, wat komt er het best uit qua prijs/kwaliteitverhouding?

jaga, maar vraag niet waarom? owv hun profilering? ze pakken het alleszins heel professioneel aan.

Ik heb niet echt veel verstand van verwarmings toestanden maa als een site zoekt met prijzen ga dan is kijken bij wwwfacq.be , daar staat alles voor verwaring met prijzen

Da Vinci wrote:
Wandverwarming wordt het dus.

Nu nog de muren kiezen waar de verwarming in moet.

Ik ben een beetje bang dat ik niet genoeg oppervlakte zal hebben om de hele kamer te kunnen verwarmen.

Trouwens, 5m lengte... Daarom dacht ik op hetzelfde circuit een radiator bij te plaatsen, eveneens op lage temperatuur dan.

Om de warmte bronnen wat te verdelen zodat de hele kamer sneller opwarmt.

Ander voordeel (denk ik) zou de ontluchting via de radiator zijn.

Zie ik dit fout, of zijn er zelfs ervaringen...

als je geen muren hebt voor wandverwarming waar plaats je dan radiatoren? voor het raam?

Stefan,

Als je een radiator op hoger temp. neemt, hoef je toch niet zoveel m2 te hebben?

Greetz

Davy

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan