• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wandverwarming douche

xav

Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand ervaring met wandverwarming in douchecel?

Wat te doen met bezetting? Normaal cementpleister in douche, maar met wandverwarming zal dit normaalgezien loskomen aangezien dit een stijve pleisterlaag is. Bij Knauf hebben ze wandverwarming in douche nog niet tegengekomen.
 

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.931
Waarderingsscore
45
Punten
48
xav,



Waarom zou dat loskomen ? Bij ons wilden we eerst ook onze wandverwarming op de muur met cement laten doen (komen toch tegels tegen) MAAR de soort cement-bezetting bevatte van die isolatiebollekes en dat gaat de warmte niet goed doorgeven ! Niet echt opportuun bij wandverwarming he...

Die cement-bezetting lijkt steviger als die pleister hoor...



Nu gewoon heel de muur een dikke pel (3cm) pleister ertegen en de tegel zullen ook wel blijven hangen...



Jan
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Is wandverwarming in een douche wel nodig? Volgens mij is dat niet zo'n aangenaam gevoel: warme douche nemen en dan nog eens stralingswarmte van de muur.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
243
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
Is wandverwarming in een douche wel nodig? Volgens mij is dat niet zo'n aangenaam gevoel: warme douche nemen en dan nog eens stralingswarmte van de muur.



Nog niet bij stilgestaan bij die opmerking. Wij voorzien een scheidinswand tussen douche en bad, maar we zijn er nog niet uit wat voor scheidingswand. We dachten om mits wat aanpassing daar ook een verwarmde wand van te maken, maar dit doet me nu idd toch wel even nadenken daarbij.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.242
Waarderingsscore
0
Punten
0
Greetz



Ik had hetzelfde idee voor één wand van de badkamer (rest vloerverwarming) en de scheidingswand voor de inloopdouche..



Nu zouden we die verwarming wel aan de buitenkant plaatsen van de scheidingswand.. en dan mischien niet de hele wand van de kamer doen..
 

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
2.259
Waarderingsscore
2
Punten
38
Nu vraag ik me ook wel af wat best zou zijn voor de wandverwarming.. een waterdichte cement bezetting met hierop direct tegels of zoals in de rest van de woning met leem, dan die oranje doeken en hierop tegelen. Die doeken lijken me eigenlijk betrouwbaarder... niet ?



Offtopic..

Ik werk met een houten roostering en de gehele bovenverdieping zal met wandverwarming gedaan worden.. en dus ook in de douche. Maar ik denk niet dat je deze stralingswarmte moet overschatten. Wandverwarming is wordt bij mijn weten niet warmer dan 35° en in vergelijking met radiatoren van +60° toch wel een groot verschil lijkt me. Ik verwacht dus een aangename temperatuur als ik de douche instap maar meer ook niet.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
243
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tiele wrote:
Nu vraag ik me ook wel af wat best zou zijn voor de wandverwarming.. een waterdichte cement bezetting met hierop direct tegels of zoals in de rest van de woning met leem, dan die oranje doeken en hierop tegelen. Die doeken lijken me eigenlijk betrouwbaarder... niet ?



Oranje doeken = Kerdi mat ?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
143
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tiele wrote:
Ik werk met een houten roostering en de gehele bovenverdieping zal met wandverwarming gedaan worden.. en dus ook in de douche.



@ Tiele,



Zit ongeveer ook in dezelfde situatie, ook verbouwing met houten roostering. (heb net een topic gestart hierrond)

Welk type van wandverwarming heb je voorzien ? (merk)

Ga je deze op bestaande muren aanbrengen ?

Voorzie je nog isolatie tussen buitenmuur en wandverwarming ?
 
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
142
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons ook wandverwarming in de douche...

Is zalig ! Gewoon al het feit dat je nooit meer bij het wassen tegen een koude muur kan komen is al een groot voordeel.



Opbouw bij ons is : Wandverwarming, dan gewonen pleister met hierin verstevigingsnetten, dan kerdimatten en dan tegels van 60 op 30
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan