D'er staat daar geen termijn op.
Principe bij mij -- als zelfstandige-- is dat ik binnen de 48 uur reageer op een melding. Brief, mail , contactformulier(en) op website , PM of andere kanalen.
MAAR als ik op mijn mailadres een aanvraag binnenkrijg waar 10 van mijn collega's in kopy staan, dan heeft de klant niet door voor wat ik juist sta. Ik antwoord dan ook met een verwijzing naar ons kontactformulier op onze website.
Krijg ik een vraag binnen die zo algemeen is als de wereld is rond, dan zal ik bellen om verdere info te vragen. Dan weet ik of de opdracht thuis hoort bij mij of bij een collega. Je wil niet weten dat na wat vragen ik eigenlijk niets kan doen want ik zaai geen gras.
En soms , ja soms moet ik toch ergens dringend want ze krijgen het niet uitgelegd via telefoon naar toe tenen. Uurtje file leed en dan horen : het is voor de haag te snoeien.
Klanten vergeten soms dat wij alleen maar verder kunnen met alle relevante informatie die ze geven OP VOORHAND .
Termijn voor offertes aan te bieden ?
Hangt er van af hoe veel ik moet toveren .
Voor ontwerpstudies : de zelfde dag nog.
Voor ontwerpdossiers samen te stellen ? Tsja dat hangt van het dossier af, geef me 3 maand om van A tot Zet een ontwerpdossier op te stellen (ontwerpen en technisch) en daarna mag je me zeker aan mijn zip trekken... als ik het zelf al niet gedaan heb. Maar uitzonderingen zijn er ( record 4 jaar)
Voor aanleg? Ik zet geen bomen met blote wortel in de zomer. Teveel afhankelijk van eht weer. Maar je offerte komt meestal na een 3 tal weken binnen en dan kijk ik dit na. Bij goedkeuring door mij, overlopen we dit.
Maar die persoon die achter die engelse darwin rozen vroeg. Sorry die vind je niet in belgie, toch niet de soort die jij wou , dus bestellen we in engeland en dat duurt 10 dagen. Dan is het niet fijn dat je ze na 1 week (!!!) binnen hebt en je te horen krijgt : Ja sorry we hebben er andere gevonden .
Onderhoud ? zal tussen de week en de 3 weken draaien, weerom wat moet er gebeuren
Schadedossiers ? Ik streef om binnen de 72 uur te plaatsen te zijn en binnen de 5 werkdagen een rapport op te stellen.
Schoon en perfect denk je.
Nee hoor
Mar af en toe loopt het mis.
En, via dit forum, geleerd om dat op tijd door te geven. Echter soms geloven ze het niet.
Die klant die toch eiste dat zijn dossier klaar ging zijn tussen kerst en nieuw ... ja versta ik maar ik lag wel in het ziekenhuis met mijne tikker.
Of door je rug gaan en de dag er op een aangetekend schrijven van een advocaat wegens contractbreuk.