• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Wachtbuizen nutsvoorzieningen

Lid geworden
8 mrt 2017
Berichten
182
Waarderingsscore
4
Punten
0
Hallo,

Ik ben een nieuwbouwwoning aan het bouwen, en heb een vraagje over de nutsvoorzieningen.
Ik heb in de zomer een gleuf gegraven en de 5 buizen volgens de energiesteen van boven naar onder gelegd tot aan de rooilijn.
Water is al aangesloten, elektriciteit aan de werfkast.

Nu komen ze woensdag de gas aansluiten en hiervoor moet de wachtbuis 1 m vanaf te gevel stoppen, mag niet in de energiesteen zitten.

Geldt dit voor alle leidingen zo?
Waterwachtbuis zat ook reeds vanaan de rooilijn tot in de kelder, hier heb ik geen problemen over gehad.
Nu is mijn vraag, moet ik de wachtbuizen van elektriciteit, teledistributie, ... ook tot in de energiesteen steken of 1m vanop de gevel stoppen?
Groetjes
 
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
336
Waarderingsscore
12
Punten
18
Hoi enkel de wachtbuis voor de gas moet onderbroken zijn aan de gevel.
Al de rest mag rechtstreeks aan de energiebocht bevestigd worden.

Ellenenbram
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan