Wachtbuis electriciteit, water en kabel

Lid geworden
11 mei 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hallo,

Omdat we nogal ver van hoofdstraat gebouwd hebben, moeten we zelf een wachtbuis leggen vanaf onze toevoerbocht tot aan de straat, zo'n 17m. Moet er dus 3 leggen: water; electriciteit; kabel en telefoon. Gas ligt wel tot bij ons.

Mogen wij hiervoor flexibele wachtbuizen nemen, of moeten dit echt PVC buizen zijn? Blijkbaar zijn flexibele een stuk goedkoper dan gewone PVC buizen...

Alvast bedankt

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.929
Punten
113
is het mogelijk om de sleuf open te laten liggen tot die mannen komen?

dat kost nog minder

Lid geworden
12 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
PVC buizen nemen en ZEKER GEEN GERIBELDE want dan durven die kerels zich nog wel eens om te draaien...

Morgen komen ze bij ons :)

wij hebben gelukkig maar een wachtbuis van 4 m :)

Lid geworden
11 mei 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hallo,

Ondertussen ook al via Intergem gehoord dat een flexibele wachtbuis niet toegelaten is. Maar blijkbaar bestaan er toch ook goedkopere buizen die je als wachtbuis kan leggen, dan deze welke wij eerst gezien hadden. Dus probleem opgelost.

Toch bedankt voor de reacties

Lid geworden
4 nov 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn grondwerker heeft 4 rode flexibele buizen van 5cm als wachtbuizen ingegraven.

Nu lees ik hier dat dit problemen kan gveen. Iemand die weet of interelectra hier problemen mee heeft ?

Een tweede vraag : bij de kelderingang is er gat van 1m op 1m diep , maar slechts 40cm naar voor. Is dit goed zo ?

Bedankt,

Lid geworden
24 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
volgens mij kunnen die flexibele rode buizen geen probleem geven, want is hun binnenwand glad (normaalgezien een wit of doorzichtig plastiek).

Meestal wordt harde PVC buis gebruikt, maar 17 meter is inderdaad geen lachtertje qua kostprijs...

Daarbij, ben je zeker dat kabel en telefoon in dezelfde buis mogen? Immers, meestal worden 4 wachtbuizen gestoken.

Groetjes

Lid geworden
11 mei 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
gregg wrote:
volgens mij kunnen die flexibele rode buizen geen probleem geven, want is hun binnenwand glad (normaalgezien een wit of doorzichtig plastiek).

Meestal wordt harde PVC buis gebruikt, maar 17 meter is inderdaad geen lachtertje qua kostprijs...

Daarbij, ben je zeker dat kabel en telefoon in dezelfde buis mogen? Immers, meestal worden 4 wachtbuizen gestoken.

Groetjes

Inderdaad, 4 wachtbuizen: electr; water; gas; kabel en telefoon.

Klopt toch hé denk ik. De gasbuis lag al verder, vandaar dat we over die 17m slechts 3 buizen moesten leggen.

Lid geworden
11 mei 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
froony wrote:
Mijn grondwerker heeft 4 rode flexibele buizen van 5cm als wachtbuizen ingegraven.

Nu lees ik hier dat dit problemen kan gveen. Iemand die weet of interelectra hier problemen mee heeft ?

Een tweede vraag : bij de kelderingang is er gat van 1m op 1m diep , maar slechts 40cm naar voor. Is dit goed zo ?

Bedankt,

5 cm lijkt mij heel weinig. Zijn er geen voorschriften van 9 en 11 of zo?

Lid geworden
7 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is 5 cm te weinig?

Heb gisteren het info-papiertje gelezen van onze energie bocht en hierop stond dat er 3 x 72 mm (gas, elec, water) is voorzien en 2x 50 mm (teledistributie).

Of is dit iets anders en moeten de wachtbuizen niet worden aangesloten op de energiebocht?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en weet ondertussen:

-dat er verschillende diameters worden gebruikt en dat de wachtbuis van het gas niet mag aangesloten worden op de energiebocht!? :?

-dat de wachtbuizen glad moeten zijn.

-je alle wachtbuizen ineens kan /mag leggen maar dat je een opening van 100x100x100 moet laten voor "de mannen van de gas".

Heb ik alles of ben ik nog iets vergeten?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan