Waar zijn jullie momenteel mee bezig?

Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Chape op de benedenverdieping ligt nu te drogen, vanaf donderdag beginnen we met de bovenverdieping, badkamer nog stukje vloer uitbreken, afvoeren steken zodat we badkamer kunnen bepleisteren en chapen

Lid geworden
23 jun 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
bezig met plaatsen centrale stofzuiger.

motor hangt en is aangesloten.

eerste contact is juist getest en het werkt.

de andere contacten nog even testen.

volgende is leggen afvoer en elektriciteit voor de garage

Lid geworden
2 dec 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Laatste trap gieten dit weekend en plaatsen welfsels + druklaag can de verdieping ook dit weekend

Tussendoor beginnen aan de isolatie te steken onder de waterkering.

Daarnaast nog ramen zoeken voor in de gaten die er nu zijn :p

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
palen gaan afhalen om gracht af te werken

moet ongeveer zo worden (maar minder water en geen zwarte doek)

zaterdag starten we met de werken, 16 meter te gaan

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dat hebben ze hier over mij ook gedaan, laten doen, aan de tuin zijde hebben ze de grachtkant 5 cm hoger dan de tuin gemaakt, op de palen ligt ook nog een lat, geen doek daar.

Tussen het voetpad en de gracht hebben ze wel doek geplaatst en daarin een bodembedekker geplant, die is nu volledig dicht gegroeid en de doek zie je niet meer.

In elk geval het ziet er heel netjes uit.

Lid geworden
13 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefan;1899515 wrote:
palen gaan afhalen om gracht af te werken

moet ongeveer zo worden (maar minder water en geen zwarte doek)

zaterdag starten we met de werken, 16 meter te gaan

Chique dingen!

Wil ik later ook nog wel overwegen

Michiel_R

Lid
Lid geworden
24 sep 2013
Waarderingsscore
0
Punten
16
We hebben pas ons eerste echt gesprek met de architect achter de rug :)

Volgende maand hebben we ons eerste voorontwerp :) Ik kijk er naar uit!

Lid geworden
8 feb 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
De metselwerken zijn zo goed als klaar. Enkel nog een beetje facadesteen aan onze punten van het dak.

Ondertussen al vol op bezig met de elektriciteit te leggen.

Dortje

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 nov 2011
Waarderingsscore
1
Punten
38
Offertes van EPB en VC. Vele doen er automatisch blowerdoor bij (want dat moet voor passief, meneer) maar gaan we waarschijnlijk uit principe door boomer laten doen. Zit in €'s wel wat verschillen op, tot ongeveer 40%.

Makita

Lid
Lid geworden
12 apr 2011
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hier ook al enkele weken gyproc aan het schuren GRMBL. Kan niet wachten tot alles stofvrij is...

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
paso;1899519 wrote:
Dat hebben ze hier over mij ook gedaan, laten doen, aan de tuin zijde hebben ze de grachtkant 5 cm hoger dan de tuin gemaakt, op de palen ligt ook nog een lat, geen doek daar.

Tussen het voetpad en de gracht hebben ze wel doek geplaatst en daarin een bodembedekker geplant, die is nu volledig dicht gegroeid en de doek zie je niet meer.

In elk geval het ziet er heel netjes uit.

lat op de palen ben ik ook van plan, is beter voor het vocht

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
Dortje;1899603 wrote:
Offertes van EPB en VC. Vele doen er automatisch blowerdoor bij (want dat moet voor passief, meneer) maar gaan we waarschijnlijk uit principe door boomer laten doen. Zit in €'s wel wat verschillen op, tot ongeveer 40%.

VC zou ik altijd de goedkoopste nemen, weinig toegevoegde waarde op bouw volgens mij (sorry voor de VC'ers hier)

EPB : gezien het passief is, iemand die ervaring heeft?

Dortje

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 nov 2011
Waarderingsscore
1
Punten
38
Van EPB verwachten wij ook niet teveel. Buiten juist rekenen willen we dat bij het verwarmings/SWW-vraagstuk de verschillende opties worden berekend zodat we naast de prijs van de installatie op zich kunnen bekijken wat we nog moeten doen om onder E30 te geraken.

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Ik lik mijn wonden ...

Deze ochtend om 7 h 30 aangevat met vervolg badkamerkast ...

7 h 50 ... Een plankje was iets te breed ( het spiede en beetje en er gaapte een spleet) ... willen afschaven op de houtcombiné ... van plankje geschoven met mijn linker hand ... pink tegen de schaafrol ... :eek::(

Dan maar naar spoed ... Na wat plak en inentingswerk (de klem) zat mijn werkdag rond 8 h 40 er dan op ...

Dan maar naar de kleine zijne voetbal gaan kijken (U8 tegen 10 uur) ... vraagt hij al maanden naar maar door "den bouw" was zaterdag steeds voorgeprogrammeerd ...

Gelukkig ... geen vlees kwijt ... alleen een snijwond en een half weggeschaafde nagel ...

k.b.

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
K.B.;1900267 wrote:
alleen een snijwond en een half weggeschaafde nagel ...

En een gekrenkte eer :).

Het is rap gebeurd, ik weet het.

Gelukkig niets te erg.

En heb je uw zoon nog eens blij kunnen maken :).

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
Dortje;1899903 wrote:
Van EPB verwachten wij ook niet teveel. Buiten juist rekenen willen we dat bij het verwarmings/SWW-vraagstuk de verschillende opties worden berekend zodat we naast de prijs van de installatie op zich kunnen bekijken wat we nog moeten doen om onder E30 te geraken.

maar sommige EPB-ers zonder ervaring PH kan je mogelijk boven de E40 of 50 uitkomen !?

Lid geworden
21 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
vandaag mijn mdf plinten gelijmd in de inkomhal. Nu is er hier en daar een kiertje tussen muur en plint wegen muren niet 100% recht. Kan dit opgevuld worden met acrylaat ?

JH

Lid geworden
16 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn ervaring met acrylaat is dat het snel barst, wel mooi aan te brengen. Tec 7 is dan weer minder onderhevig aan barsten maar dit is zo'n geknoei.

Lid geworden
16 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Als de opening te groot is dan zorgt de krimp ervoor dat het barst, daarom beter eerst lijmkit zoals "geen nagels geen schroeven" gebruiken die vangt grote openingen wel op, daarna eventueel nog een afwerklaag al zal dat meestal niet nodig zijn.

Tec 7 valt gemakkelijk op onder het schilderwerk.

Bovenaan