• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Waar eindigt het?

Amadeo

Actief Lid
Lid geworden
26 jun 2022
Berichten
118
Waarderingsscore
80
Punten
28
Beste,
Graag had ik eens geweten hoe jullie de economische situatie in de bouw zien?
Steigende intresten
Hoge inflatie
Dure grondstoffen
Is dit tijdelijk of van zeer lange duur?
Valt alles komende jaren op zijn gat?
Gaan we terug naar intresten van ik zeg maar wat 13% zoals begin jaren 80?
Wat doen de lonen?
Is dit enkel het gevolg van die ene Rus die een paar bommetjes gooit of is er meer aan de hand?
...?

Gewoon eens een open discussie voeren zonder kretiek (want niemand heeft een glazen bol natuurlijk)
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.253
Waarderingsscore
667
Punten
113
Vandaar het reeds afgevoerde "cash for cars" verhaal ... zomaar een netto prijs plakken op een salariswagen is absoluut geen evidentie hoor.
Zelfs al wil een werknemer z'n luxueuze Duitse leasingwagen omruilen voor een zelf aan te kopen kleinere Franse wagen.
Zelfs al trek je het bedrag op naar netto 500 EUR meer loon elke maand.
Dan spreek je nog niet eens over de risico's, onderhoud, taks, verzekering, herstellingen, winterbanden, vandalisme, ...
Ik hoor het de millenials allemaal mooi zeggen: ooh maar ik hoef geen auto meer.
In realiteit is dat een heel erg handige gezinswagen, waar je geen extra risico, onderhoud en kosten meer aan hebt.
 
Laatst bewerkt:

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Berichten
3.327
Waarderingsscore
2.260
Punten
113
En wat met het mobilitietsbudget?
Daar wordt toch naar tot costal of ownership gekeken? Dus waarde wagen (in eigendom) of leasebudget (in leasing), verzekering, taks, onderhoud (indien dat niet in leasebudget zit), brandstof (iets forfaitair), risico schade, spijker in de band of sterretje in ruit valt meestal onder de verzekering.
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
+ dan moet er nog rekening mee worden gehouden hoe die wagen gebruikt wordt. Hier bv. bedrijfswagen waarmee mijn vrouw tot 50.000 km/jaar reed. Ik kan je zeggen: na 4 jaar waren die wagens op.
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Dan zijn we nog niet aan de leukere wagens zoals X3, Q5, XC60 begonnen…
Leuke wagens? Brandstof verstokende, zwaar aan luchtweerstand onderhevig SUV hokken om dan maar niet beginnen over de zogenaamde SUV coupes (een coupe heeft een aflopende daklijn en maar 2 deuren) Wat zien mensen hierin? Ik vergelijk auto's nogal is met een vrouw en bij SUV's moet ik aan zwaar opgemaakte, met silicone en botox overgoten dames denken. Als er dan nog een facelift komt van zo een wagen dan denk ik aan dame op leeftijd met overdreven restauratie werken. Het leukste van al je kunt er niets mee, als zo een auto 1 cm modder ziet geraakt ie niet meer vooruit. Range Rovers en G-klasses uitgezonderd, wat ik overigens wel leuke autos vindt was het niet zo dat elke patser er eentje moet hebben en de G bv niet meer dient waarvoor ie is ontwerpen in het jaar kurk!

Geef mij dan maar een mooie dame met prachtige niet overdreven rondingen op de juiste plaatsen.

Totaal langs de kwestie ik weet het maar het moest er even uit.
 

doddel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.894
Waarderingsscore
280
Punten
83
Dan zijn we nog niet aan de leukere wagens zoals X3, Q5, XC60 begonnen…
Leuke wagens? Brandstof verstokende, zwaar aan luchtweerstand onderhevig SUV hokken om dan maar niet beginnen over de zogenaamde SUV coupes (een coupe heeft een aflopende daklijn en maar 2 deuren) Wat zien mensen hierin? Ik vergelijk auto's nogal is met een vrouw en bij SUV's moet ik aan zwaar opgemaakte, met silicone en botox overgoten dames denken. Geef mij dan maar een mooie dame met prachtige niet overdreven rondingen op de juiste plaatsen.

Totaal langs de kwestie ik weet het maar het moest er even uit
nen Triump TR3 of een MG A dus. Letterlijk met rondingen
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Dan zijn we nog niet aan de leukere wagens zoals X3, Q5, XC60 begonnen…
Leuke wagens? Brandstof verstokende, zwaar aan luchtweerstand onderhevig SUV hokken om dan maar niet beginnen over de zogenaamde SUV coupes (een coupe heeft een aflopende daklijn en maar 2 deuren) Wat zien mensen hierin? Ik vergelijk auto's nogal is met een vrouw en bij SUV's moet ik aan zwaar opgemaakte, met silicone en botox overgoten dames denken. Geef mij dan maar een mooie dame met prachtige niet overdreven rondingen op de juiste plaatsen.

Totaal langs de kwestie ik weet het maar het moest er even uit
nen Triump TR3 of een MG A dus. Letterlijk met rondingen
Dat zijn ook mooie auto's. Maar de constructeurs stoppen allemaal met dat segment. Mercedes maakt hun SLK niet meer omdat ze er niet genoeg van verkopen. BMW werkt samen met Toyota voor hun Z4, van de Audi TT komt geen vervolg. Overige merken hebben er zelfs amper/nooit gehad. Coupes net hetzelfde.

Ik weet dat ik alleen in de woestijn sta te roepen en dat de markt bepaald wat er wordt gemaakt maar het wordt er niet beter op. Zeker niet omdat we al die lelijke ondingen voorzien van batterijen (lekker handig) en hybride of full elektrisch maken en zodoende er lekker goedkoop mee kunnen rondrijden.
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Dan zijn we nog niet aan de leukere wagens zoals X3, Q5, XC60 begonnen…
Leuke wagens? Brandstof verstokende, zwaar aan luchtweerstand onderhevig SUV hokken om dan maar niet beginnen over de zogenaamde SUV coupes (een coupe heeft een aflopende daklijn en maar 2 deuren) Wat zien mensen hierin? Ik vergelijk auto's nogal is met een vrouw en bij SUV's moet ik aan zwaar opgemaakte, met silicone en botox overgoten dames denken. Geef mij dan maar een mooie dame met prachtige niet overdreven rondingen op de juiste plaatsen.

Totaal langs de kwestie ik weet het maar het moest er even uit
nen Triump TR3 of een MG A dus. Letterlijk met rondingen
Dat zijn ook mooie auto's. Maar de constructeurs stoppen allemaal met dat segment. Mercedes maakt hun SLK niet meer omdat ze er niet genoeg van verkopen. BMW werkt samen met Toyota voor hun Z4, van de Audi TT komt geen vervolg. Overige merken hebben er zelfs amper/nooit gehad. Coupes net hetzelfde.

Ik weet dat ik alleen in de woestijn sta te roepen en dat de markt bepaald wat er wordt gemaakt maar het wordt er niet beter op. Zeker niet omdat we al die lelijke ondingen voorzien van batterijen (lekker handig) en hybride of full elektrisch maken en zodoende er lekker goedkoop mee kunnen rondrijden.
En dat zijn auto's die je vrijwel nooit als firmawagen kan krijgen.

Dat die auto's minder verkocht worden is duidelijk, maar wat de juiste reden is...
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
En echt comfortabel zit je er ook niet in.
Ik moet bvb niets met sportzetels hebben. Mijn ribben doen daar zeer van.
Ook BMW liever niet, dat geeft te weinig rijcomfort, te hard afgeveerd.

Ik wil ook niet met mijn hoofd ter hoogte van de grille van de andere auto’s zitten, dan voel ik mij niet veilig.

Ik heb een hekel aan autorijden, dus als het moet wil ik in een salon zitten, met veel ruimte, goed overzicht en de auto moet liefst zo veel mogelijk van het werk overnemen: schakelen, afstand houden, juiste snelheid kiezen en aanhouden, midden van het rijvak aanhouden, remmen voor plotse obstakels, vertragen voor lichten, rotondes en kruispunten.

Aan een auto is voor mij geen plezier verbonden, ik wil enkel maar rust en comfort tijdens de verplaatsing.
En meestal ben ik tijdens mijn verplaatsingen moe (‘s morgens naar het werk en ‘s avonds naar huis) en vergeet ik op vanalles te letten, ik let enkel op de bewegingen op de weg en de auto’s rond mij. Verkeersborden heb ik niet gezien.
Ik ben ooit eens gewoon achter een auto blijven rijden tot bij hem thuis. Ook ooit eens met mijn kinderen nog op de achterbank 70km verder op mijn werk toegekomen (vergeten stoppen aan de creche). Na een verandering van werk sta ik ‘s morgens twee keer per maand nog aan mijn oud werk voor een maand of twee. Mijn grootste angst is lange tijd geweest van mijn kinderen een dag te vergeten in een snikhete of ijskoude auto.
Neen, auto staat voor mij niet synoniem met plezier. Ja, ne keer crossen voor 5 minuten in een sportauto, ja, dat is plezant. Maar na 5 minuten heb je het wel gehad want je nek en ribben beginnen zeer te doen en het is ook maar gewoon meer van hetzelfde. Beetje zoals kerken en kastelen gaan bezoeken op reis. Of godbetert een ritje in een oldtimer.
 
Laatst bewerkt:
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Ook BMW liever niet, dat geeft te weinig rijcomfort, te hard afgeveerd.
Helemaal gelijk in, door de schuld van mijn vrouw heb ik ook een BMW verschrikkelijk apparaat. Mijne Vito zit vele malen beter en dat terwijl ik ook daar ooit op heb gesakkerd.

Ik heb een hekel aan autorijden, dus als het moet wil ik in een salon zitten, met veel ruimte, goed overzicht en de auto moet liefst zo veel mogelijk van het werk overnemen: schakelen, afstand houden, juiste snelheid kiezen en aanhouden, midden van het rijvak aanhouden, remmen voor plotse obstakels, vertragen voor lichten, rotondes en kruispunten.
Ik hou van autorijden jaar en dag gereden in een E coupe beter salon (buiten een S-klasse) kan je niet hebben, wat mis ik hem. Ik wil zeggen er zijn genoeg waardige alternatieven als een SUV hok met meer luxe en comfort. Of is het een wedstrijd ver plassen wie heeft de hoogste, de langste. Bij ons in de geburen de zoon heeft een RAM in begin als hem achteruit reed, reed hem heel de voortuin aan gort omdat het ding zo groot is.

Trouwens als ge hoog wilt zitten koop dan een camionette. :cool:
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Zolang er gediscussieerd wordt over Mercedes, BMW, Range Rover en lotus Elise, zitten we nog niet aan het eind:p

BMW hun sportzetels verkies ik boven alle anderen overigens :cool:
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Stefaan noemt zichzelf een simpele electricien maar schrijft beter dan 99% van de journalisten (y)
Ik geef toe dat het valse bescheidenheid is hoor ? maar bedankt!

(Trouwens, die letterbaggeraars die de Vlaamse gazetten vullen kan je bezwaarlijk nog journalisten noemen. Er gaat geen dag voorbij of er staat een dt- of spelfout in hun artikels, die vaak dan nog met wat dagen vertraging en met wegneming van elke nuance overgeschreven zijn uit buitenlandse kranten... Als je wil lezen waar De Standaard binnen 2 weken over gaat schrijven, lees dan vandaag The Guardian :p ). Maar ja, het volk krijgt zowel de politiekers als de gazetten die het verdient zeker?)
De titel van dit topic anders ook geen reclame voor juiste spelling :) niks naar de TS voor alle duidelijkheid, kan gebeuren, maar doet pijn aan de ogen.

Ik ben al jaren afgehaakt wat betreft lezen kranten. Staat ook nog nauwelijks nieuws in.
Ik stoor me hier al dagen aan telkens ik dit topic zie voorbijkomen ? Het zal de OCD zijn.

Gegroet, een rijke mens (toch als ik die comment van @DIY mag geloven) zonder eigen (bedrijfs)wagen.
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.066
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Ik stoor me hier al dagen aan
Ik wou hier net hetzelfde schrijven.
Dat ne keer zien staan gaat nog, maar met de populariteit van het onderwerp is het aantal keren toch teveel aan het worden ?

Kan de moderator ingrijpen, help ?
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
BMW hun sportzetels verkies ik boven alle anderen overigens :cool:
Dan heb je nog nooit in een Mercedes gezeten. 600 a 700 km in 1 slag, je stapt uit je strakt je is en je voelt je goed. BMW ik geraak nog niet tot aan de snelweg zonder pijn in mijn rug.
Enige tijd geleden stapt er een medewerker van een klant bij mij in, ook een BMW fanboy, dat was al zo van oei oei toch gene Mercedes. Na 5 km zei ie van dat hij nog nooit in zo'n goede stoelen had gezeten.

Zolang er gediscussieerd wordt over Mercedes, BMW, Range Rover en lotus Elise, zitten we nog niet aan het eind:p
Ach ne mens mag een hobby hebben he. Ik ben de afgelopen 5 jaar ook niet op vakantie geweest.

Gaan we het nu over Porsche, Aston Martin, Ferrari hebben ? :cool:


Maar eigenlijk zijn we met zen allen totaal off topic aan het gaan.
On Topic: Ik wil gaan bouwen goed idee of niet?
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
BMW hun sportzetels verkies ik boven alle anderen overigens :cool:
....BMW ik geraak nog niet tot aan de snelweg zonder pijn in mijn rug.
Enige tijd geleden stapt er een medewerker van een klant bij mij in, ook een BMW fanboy, dat was al zo van oei oei toch gene Mercedes. Na 5 km zei ie van dat hij nog nooit in zo'n goede stoelen had gezeten.
Ik heb maar 2 goeie zetels en dat zijn die in mijne living, die worden meer dan 20 minuten gebruikt per dag.
 

Amadeo

Actief Lid
Lid geworden
26 jun 2022
Berichten
118
Waarderingsscore
80
Punten
28
Stefaan noemt zichzelf een simpele electricien maar schrijft beter dan 99% van de journalisten (y)
Ik geef toe dat het valse bescheidenheid is hoor ? maar bedankt!

(Trouwens, die letterbaggeraars die de Vlaamse gazetten vullen kan je bezwaarlijk nog journalisten noemen. Er gaat geen dag voorbij of er staat een dt- of spelfout in hun artikels, die vaak dan nog met wat dagen vertraging en met wegneming van elke nuance overgeschreven zijn uit buitenlandse kranten... Als je wil lezen waar De Standaard binnen 2 weken over gaat schrijven, lees dan vandaag The Guardian :p ). Maar ja, het volk krijgt zowel de politiekers als de gazetten die het verdient zeker?)
De titel van dit topic anders ook geen reclame voor juiste spelling :) niks naar de TS voor alle duidelijkheid, kan gebeuren, maar doet pijn aan de ogen.

Ik ben al jaren afgehaakt wat betreft lezen kranten. Staat ook nog nauwelijks nieuws in.
Ik stoor me hier al dagen aan telkens ik dit topic zie voorbijkomen ? Het zal de OCD zijn.

Gegroet, een rijke mens (toch als ik die comment van @DIY mag geloven) zonder eigen (bedrijfs)wagen.
Ja, sorry dat de titel van het bericht niet was voor gevoelige kijkers . Ik heb nog nooit zonder d/t fouten kunnen schrijven. mijn einwerk in der tijd heb ik ook geheel kunnen herdoen (diene leeraar kwam er onnozel van!) en meestal als het jezelf geen bal scheelt leer je er ook nieks uit. ik zal het nooit kunnen! Het zou me zelfs verwonderen dat het bericht die ik hier typ foutloos is.
 

jevc

Lid
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
516
Waarderingsscore
11
Punten
18
BMW hun sportzetels verkies ik boven alle anderen overigens :cool:
Dan heb je nog nooit in een Mercedes gezeten. 600 a 700 km in 1 slag, je stapt uit je strakt je is en je voelt je goed. BMW ik geraak nog niet tot aan de snelweg zonder pijn in mijn rug.
Enige tijd geleden stapt er een medewerker van een klant bij mij in, ook een BMW fanboy, dat was al zo van oei oei toch gene Mercedes. Na 5 km zei ie van dat hij nog nooit in zo'n goede stoelen had gezeten.
Ligt niet aan de zetels maar de instelling ervan en persoonlijke smaak. Ik heb in nog geen enkele zetel slecht gezeten en heb al 4 BMW's en 2 Mercedes wagens gehad. Ik doe regelmatig ritjes van 300km in 1 stuk.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan