• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Waar alu ramen en deuren kopen?

Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
239
Waarderingsscore
1
Punten
0
Iemand adressen aan te raden voor Alumium ramen en deuren?



Bij wie kwamen jullie terecht na vergelijking?



Voor ons is levertijd ook belangrijk. Ruwbouw is klaar en zouden graag voor de winter winddicht zitten...
 
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
674
Waarderingsscore
0
Punten
0
De regio waarin je wil zoeken is misschien wel handig.

En ik denk dat bij de meeste al makkelijk een levertijd van een 8 weken kan zijn.
 
Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
239
Waarderingsscore
1
Punten
0
Regio Vlaams-brabant en Antwerpen.
 
Lid geworden
28 mrt 2012
Berichten
208
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vorsselmans in Loenhout (Schüco) is een aanrader, maar die haalt je termijn niet vermoed ik.



Normaal gesproken 4 à 6 weken tussen akkoord en opmeten ramen, nadien 8 à 10 weken tussen opmeten en plaatsing (zo was het toch bij ons, waarschijnlijk hangt het ook af van de grootte van de ramen, de hoeveelheid en de kleur).



Dus reken op een 14 weken zeker... wat ons brengt op een 4-tal maanden... wat ons brengt op nov - dec als je een rappe beslisser bent.
 
Lid geworden
30 mrt 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Alucrea in Lommel (mogelijk uit de richting). Ze werken met Sprangers. Heb er besteld, levering over 2 weken. Een week of 5 wachten na opmeten, ben benieuwd.
 
Lid geworden
5 sep 2012
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,



onze hoofdaannemer kwam met volgende website: ramendeuren-offerte.be



Wij hebben via die site 4 offertes ontvangen (op 2 dagen) van bedrijven in onze regio en we hebben zo de goedkoopste kunnen kiezen. Er was bijna 4000 euro verschil tussen de duurste en de goedkoopste voor dezelfde pvc ramen!



Ik wil geen reklame maken maar jonge mensen die bouwen zoals wijzelf zijn zeer blij als ze 4000 euro (voor ons een hoop geld!) kunnen besparen, dus daarom vertel ik het even.



Mvg,

Tim en Lien Vertongen.
 

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
317
Waarderingsscore
0
Punten
16
timvertongen;1762099 wrote:
Beste,



onze hoofdaannemer kwam met volgende website: www.ramendeuren-offerte.be



Wij hebben via die site 4 offertes ontvangen (op 2 dagen) van bedrijven in onze regio en we hebben zo de goedkoopste kunnen kiezen. Er was bijna 4000 euro verschil tussen de duurste en de goedkoopste voor dezelfde pvc ramen!



Ik wil geen reklame maken maar jonge mensen die bouwen zoals wijzelf zijn zeer blij als ze 4000 euro (voor ons een hoop geld!) kunnen besparen, dus daarom vertel ik het even.



Mvg,

Tim en Lien Vertongen.



Kwaliteit is minstens even belangrijk
 
Lid geworden
5 sep 2012
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
zeer juist Tom, en we hebben gekozen voor hoogkwaliteitsramen van WIB omdat we ramen uit België en Luxemburg prefereerden (en niet van ergens waar men ze fabriceert voor 2€/uur), en alle offertes waren trouwens voor hoogkwaliteitsramen en kozijnen. We hebben geen enkele offerte gekregen voor "aldi-ramen" of exotische tsjing tsjang...



Mvg,

Tim
 
Lid geworden
3 sep 2012
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Wij hebben onze ramen van Alracon te Kinrooi (Schuco)

Zeer tevreden van.



mvg



Marco
 
Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
239
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hierbij een lijstje van onze offertes en hun prijs.

De grootte van de ramen is overal hetzelfde en het betreft allemaal alu en het strake profiel.

Duidelijk een groot verschil tussen de offertes.. Hebben uiteindelijk voor de goedkoopste gekozen, maar niet enkel voor de prijs, maar ook omdat het de enige was die is komen kijken en omdat het DE ENIGE was die zei dat zijn prijs de bodem was en hierover niet viel te discussieren. De andere offertes zijn allemaal nadat ze er een paar honderd of duizend euro kortig af gesmeten hebben.. op die manier wekken ze zowiezo al niet veel vertrouwen..
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
WTF!!! Gij vraagt op 19 verschillende plaatsen prijs?
 
Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
239
Waarderingsscore
1
Punten
0
en heeeeel blij dat ik dat gedaan heb.. ziet ge de verschillen in prijzen???? Diegene die we gekozen hebben was één van de laatste die we aangevraagd hadden..

Als ik dat niet gedaan had zat ik nu met ramen voor zo'n 16.000 euro en levertijd van 20 weken..

nu heb ik ze voor 11.000 met levertijd van 6 weken!!



Ik kan het iedereen aanraden om genoeg offertes te vragen en genoeg te vergelijken..

op die manier hebben we al 15.000€ bespaart op onze structurele werken en met alle dingen erbij waarschijnlijk nog eens een 5.000€...

Veel winst voor een beetje moeite denk ik hoor!!
 

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
317
Waarderingsscore
0
Punten
16
Kwyns;1762382 wrote:
Veel winst voor een beetje moeite denk ik hoor!!



Spijtig van al die zelfstandigen die iets meer moeite moeten doen hebben ... Ik vraag ook verschillende offertes doch 19 vind ik er persoonlijk over.



Maar wie ben ik
 
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb mijn alu ramen aangekocht en laten plaatsen door de firma Window Wereld in Antwerpen.

Ben daar persoonlijk heel tevreden over en kan ook helemaal geen minpunten bedenken.

Had op 4 plaatsen prijs gevraagd waaronder 2 grote spelers en 2 kleine.

Bij Window Wereld was de prijs het laagst. Over de kwaliteit van de ramen en de plaatsing hiervan heb ik totaal geen spijt deze firma onder de arm te hebben genomen.

Alle afspraken zijn nagekomen,offerte hebben ze ONMIDDELLIJK gemaakt, levering was netjes op tijd en de afwerking was tot in de puntjes verzorgd. Ze hebben er 2 en 1/2 dagen aan gewerkt (3 schuiframen + 2 draai ramen + 2 draai-kip ramen en 2x schuif vliegen ramen). Dit allemaal met de grootse zorg zoals het constant opkuisen en opruimen van alle rommel dat zo'n werk met zich meebrengt. Ook hebben ze de zijkant van de muren opnieuw bezet. Sommige leveranciers wilden de muren met plastic platen bedekken :(

Heb beloofd aan de eigenaar mijn tevredenheid op dit forum te schrijven en belofte maakt schuld, maar doe dit vooral OMDAT ZE HET VERDIEND HEBBEN!!!!!!!!

Nogmaals bedankt Window Wereld.

Een heel tevreden klant.
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
D.J.P.;1797054 wrote:
Heb mijn alu ramen aangekocht en laten plaatsen door de firma Window Wereld in Antwerpen.

Ben daar persoonlijk heel tevreden over en kan ook helemaal geen minpunten bedenken.

Had op 4 plaatsen prijs gevraagd waaronder 2 grote spelers en 2 kleine.

Bij Window Wereld was de prijs het laagst. Over de kwaliteit van de ramen en de plaatsing hiervan heb ik totaal geen spijt deze firma onder de arm te hebben genomen.

Alle afspraken zijn nagekomen,offerte hebben ze ONMIDDELLIJK gemaakt, levering was netjes op tijd en de afwerking was tot in de puntjes verzorgd. Ze hebben er 2 en 1/2 dagen aan gewerkt (3 schuiframen + 2 draai ramen + 2 draai-kip ramen en 2x schuif vliegen ramen). Dit allemaal met de grootse zorg zoals het constant opkuisen en opruimen van alle rommel dat zo'n werk met zich meebrengt. Ook hebben ze de zijkant van de muren opnieuw bezet. Sommige leveranciers wilden de muren met plastic platen bedekken :(

Heb beloofd aan de eigenaar mijn tevredenheid op dit forum te schrijven en belofte maakt schuld, maar doe dit vooral OMDAT ZE HET VERDIEND HEBBEN!!!!!!!!

Nogmaals bedankt Window Wereld.

Een heel tevreden klant.



Eérste post en al direct één en al lof voor aannemer, dat kennen we hier ondertussen.



Te categoriseren als: twijfelachtig.
 
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eérste post en al direct één en al lof voor aannemer, dat kennen we hier ondertussen.





Denk je misschien dat ik elke week nieuwe ramen aankoop??

Ben heel tevreden en wou dit meegeven.

Zeker ben je nooit van een aankoop en ook ik hoopte op een goede afloop, wat ook gebeurt is, mag ik ??



Of is het de bedoeling dat een eerste post altijd negatief MOET zijn ??? pff



Nogmaals bedankt Window Wereld!



Dhr. P. De Jonghe
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
D.J.P.;1797384 wrote:
Eérste post en al direct één en al lof voor aannemer, dat kennen we hier ondertussen.





Denk je misschien dat ik elke week nieuwe ramen aankoop??

Ben heel tevreden en wou dit meegeven.

Zeker ben je nooit van een aankoop en ook ik hoopte op een goede afloop, wat ook gebeurt is, mag ik ??



Of is het de bedoeling dat een eerste post altijd negatief MOET zijn ??? pff



Nogmaals bedankt Window Wereld!



Dhr. P. De Jonghe



Iemand die zich registreert en alleen maar een post plaatst om iemand de hemel in te prijzen is meestal een niet zo betrouwbare bron.



Vandaar dus, de lezers zijn gewaarschuwd.
 
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
allivan allivan allivan te herent;

niet zo bekend maar o zo goed! echt waar

alle andere proberen je echt iets te verkopen en allemaal met voorschotten;



zij niet

meer kan ik niet zeggen: enkel maar lof ook over de service

alle ramen zijn met genoeg beugels vastgezet nergens opmerkingen over



ze moesten paar keer terug komen voor de borstel van de deur juist te zetten na het vloeren, de rolluiken in orde stellen enzo, hier hebben ze nooit problemen van gemaakt



tiptop!
 
Lid geworden
17 jan 2014
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als iemand heeft geïnteresseerd is voor PVC ramen en deuren kunt u mij vragen voor een offerte. Ramen en deuren zijn gemaakt van VEKA profiel en met GU hardware. Op het gehele product heeft u een garantie. Voor meer informatie kunt u contact met mij opnemen op telefoonnummer 0479 88 32 82 of op mail eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%64%61%6c%69%62%6f%72%2e%6d%61%72%6b%6f%76%69%63%40%6c%69%76%65%2e%63%6f%6d%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%64%61%6c%69%62%6f%72%2e%6d%61%72%6b%6f%76%69%63%40%6c%69%76%65%2e%63%6f%6d%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))

Offerte is gratis.
 
Lid geworden
21 nov 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik raad persoonlijk aan: Verabo, Verama en in Herent heeft Alivan ook goeie naam.

Ik raad af omwille van de service en de plaatsing (niet omwille van het vrij degelijke product, noch omwille van hun monteurs die bekwaam zijn): Mobelec (zie aparte post over wat ik heb kunnen meemaken).
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan