• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vuurput maken met kasseien

tanghek

Nieuw Lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
0
Punten
6
Beste,

Graag had ik een vuurput gemaakt met een restje kasseistenen, momenteel hebben we een vuurput met gestapelde volle betonblokken. Werkt heel goed.
We vroegen ons echter af of kasseien wel tegen wat warmte kunnen?
Of gewone mortel voldoende is om deze kasseien op hun plaats te houden?
Alvast bedankt.
Mvg,

Kenny

zekers begot!

Peins dat kassei ( onstaan uit het magma/ lava ) als het basalt is tenminste wel tegen die temperatuur kunnen van een vuurke. 

En moest het gres, graniet of  porfier kassei zijn dan zal dit natuurprodukt zeker zijn voordelen hebbben dan betonblokjes.

Metsne met vuurvaste mortel gemengd met kleefcement gebruiken.

Kassei trekt van geen kl*ten de mortel aan anders.

Merci voor de reacties! ik weet wat mij te doen staat! :)

Mvg,

Kenny

Beste,

Graag had ik een vuurput gemaakt met een restje kasseistenen, momenteel hebben we een vuurput met gestapelde volle betonblokken. Werkt heel goed.
We vroegen ons echter af of kasseien wel tegen wat warmte kunnen?
Of gewone mortel voldoende is om deze kasseien op hun plaats te houden?
Alvast bedankt.
Mvg,

Kenny
Dag Kenny,

Is dit goed gelukt? Heb je tips om dit uit te voeren?

Groeten,
Tomas

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan