• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

vuilwater(dompel)pomp die tegen zout kan

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
aangezien mijn waterleiding in de kelder toekomt, ga ik mijn water ontharder daar ook moeten plaatsen.



Ik wil sowieso in de kelder een "vat" voorzien, waar ik dan water afvoeren van enkele dingen op aansluit met een pomp die het oppompt in de rioleringsafvoerbuis.



Maar het spoelmengsel uit een waterontharder bevat veel zout....denk dat weinig pompen daar tegen kunnen en na termijn zullen sneuvelen.



Kent iemand pompen die hiervoor geschikt zijn?
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Wilo heeft allerhande pompen met vlotter van gewone tot industriële die dus tegen allerlei zuren kunnen. Hebben catalogus met uitgebreide beschrijving van waarvoor ze geschikt zijn op hun website. Niet goedkoop, maar hebben bv. wel een zeer goede telefonische ondersteuning.

www.wilo.be

Alternatief is DAB: http://www.dabpumps.be/
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
VVS;1786313 wrote:
Wilo heeft allerhande pompen met vlotter van gewone tot industriële die dus tegen allerlei zuren kunnen. Hebben catalogus met uitgebreide beschrijving van waarvoor ze geschikt zijn op hun website. Niet goedkoop, maar hebben bv. wel een zeer goede telefonische ondersteuning.

www.wilo.be

Alternatief is DAB: http://www.dabpumps.be/



en weet van bepaalde types die zouden geschikt zijn?
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Kris77;1786315 wrote:
VVS;1786313 wrote:
Wilo heeft allerhande pompen met vlotter van gewone tot industriële die dus tegen allerlei zuren kunnen. Hebben catalogus met uitgebreide beschrijving van waarvoor ze geschikt zijn op hun website. Niet goedkoop, maar hebben bv. wel een zeer goede telefonische ondersteuning.

www.wilo.be

Alternatief is DAB: http://www.dabpumps.be/



en weet van bepaalde types die zouden geschikt zijn?



http://productfinder.wilo.com/repo/Graphics/00445053_0.pdf



Vanaf p. 21 beginnende van huishoudelijke tot meer industriële.

Beetje zien naar wat voor water je wil afvoeren, wat voor zuurtegraad, al dan niet met fecaliën, al dan niet met opvangbak, enz.
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Je zou ook de ontkalker boven kunnen zetten hé., da's maar gewoon een buis naar boven leggen.
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Kris77;1786324 wrote:
eventueel zoiets:



Wilo Twister TMW 32/11HD



http://www.pumpendiscounter.de/ReigaGbR-p2735h46s208-WILO-Twister-TMW-32-.html



HD versie zou wat meer tegen aggressieve stoffen kunnen.



Daar zou het al mee moeten lukken.

Is wel een pomp voor afvalwater waarbij niet echt veel vuilpartikels mogen zitten, misschien minder voor een echt afwasbak of lavabo in je kelder.

Stel dat je ooit een wc in je kelder wil, dan moet je naar zwaardere pompen gaan, plus best ook opvangbak.
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
VVS;1786494 wrote:
Kris77;1786324 wrote:
eventueel zoiets:



Wilo Twister TMW 32/11HD



http://www.pumpendiscounter.de/ReigaGbR-p2735h46s208-WILO-Twister-TMW-32-.html



HD versie zou wat meer tegen aggressieve stoffen kunnen.



Daar zou het al mee moeten lukken.

Is wel een pomp voor afvalwater waarbij niet echt veel vuilpartikels mogen zitten, misschien minder voor een echt afwasbak of lavabo in je kelder.

Stel dat je ooit een wc in je kelder wil, dan moet je naar zwaardere pompen gaan, plus best ook opvangbak.



WC komt er niet in kelder, wel afwasbak en lavabo... zal nog eens zien, best toch die wat vuil water aankan; ik zou zelf een opvang bak maken met 1 zeer goede pomp, en 1 goedkopere backup pomp (moest pomp het ooit begeven wil ik geen water in kelder he)
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
janvanlandeghem;1786331 wrote:
Je zou ook de ontkalker boven kunnen zetten hé., da's maar gewoon een buis naar boven leggen.



tja dat zou inderdaad eenvoudig zijn :) nu ik moet sowieso een opvangbak + pomp hebben voor andere zaken zoals uitgietbak en lavabo enzo; vandaar beslissing dat dit ding ook in kelder komt; veel plaats daar in aparte technische ruimte waar alle sanitair zit.
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Sommige pompen geven een alarmsignaal wanneer ze defect zijn, maar daar is dan wel meestal een controlebakje bij dat je aan een muur moet hangen. Zo vermijd je accidenten.
 

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
317
Waarderingsscore
0
Punten
16
Bestaat er ergens een set?

Dus een opvangbak + vuilwaterpomp.



Ik zit ook met een kelder en dit zou wel van pas komen. (ik heb wel toilet in kelder trouwens)
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Tom DB;1786631 wrote:
Bestaat er ergens een set?

Dus een opvangbak + vuilwaterpomp.



Ik zit ook met een kelder en dit zou wel van pas komen. (ik heb wel toilet in kelder trouwens)



Zie einde van die PDF file in de link (drainlift).

Combinatie opslag plus pomp die fecalieën kan opvoeren doet prijs wel snel omhoog gaan, is kwestie van wat je wil natuurlijk, is ook een stuk comfort waar je voor betaalt.
 

Aquaman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
1.483
Waarderingsscore
111
Punten
63
Kris77;1786310 wrote:
aangezien mijn waterleiding in de kelder toekomt, ga ik mijn water ontharder daar ook moeten plaatsen.



Ik wil sowieso in de kelder een "vat" voorzien, waar ik dan water afvoeren van enkele dingen op aansluit met een pomp die het oppompt in de rioleringsafvoerbuis.



Maar het spoelmengsel uit een waterontharder bevat veel zout....denk dat weinig pompen daar tegen kunnen en na termijn zullen sneuvelen.



Kent iemand pompen die hiervoor geschikt zijn?



Het zoutgehalte van het afvoerwater van een waterontharder is minder dan je zou denken, een gewone vuilwaterpomp is daardoor al geschikt om dit water weg te pompen.

Daarbij heb je dat er in jouw situatie nog ander 'ongezouten' water bijkomt in het opslagvat.



met vriendelijke groeten

Aquaman
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan