Vuile plekken gietvloer badkamer

• Tags badkamer Sanitair vloerbekleding vloeren vocht
  • Lid geworden
    9 mrt 2025
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    In 2015 mijn badkamer laten uitwerken met gietvloer (Urban Velvet - polyurethaanvloer). Voor een naadloos resultaat werd toen geadviseerd om ook de muren van de inloopdouche uit te werken. Kleur is identiek, materiaal ietwat anders, maar geen specificatie op de factuur m.u.v. wandcoating sanitair.
    Om nog even mee te geven, na gebruik wordt de douche steeds uitgedroogd.

Iemand reeds dezelfde ervaringen gehad? Welke oplossing heeft gezorgd voor het kunnen verwijderen van de plekken.

Ik zou het probleem graag opgelost zien, omdat het er zo vies uit ziet, terwijl ik zo mijn badkamer netjes en proper hou.

Huis-tuin- en keukenmiddeltjes bieden helaas geen oplossing (detergent, soda, azijn, HG schimmelreiniger, wonderspons, staalwol 0000).

IMG_1342.jpg

Bijlagen

• IMG_1343.jpg
      IMG_1343.jpg
      64,4 KB · Weergaven: 49
    Heb je fotos van verder af ? Lijkt dat er heel wat oneffenheden in de laag zit ?
    Is het de wand, of de vloer ? Of beiden ?

De oneffenheden zijn normaal. Er zit soort structuur in de wand (niet de vloer). De vlekken zitten eerder aan de onderkant van de muur. Siliconen is volledig intact (opstijgend vocht had ik al uitgesloten doordat de naden volledig dicht zijn).

ziet er uit als roest.

De oneffenheden zijn normaal. Er zit soort structuur in de wand (niet de vloer). De vlekken zitten eerder aan de onderkant van de muur. Siliconen is volledig intact (opstijgend vocht had ik al uitgesloten doordat de naden volledig dicht zijn).
    En is dat het beoogde resultaat, die oneffenheden ?
    Ik zou dat met een mooie vlakke plaat afwerken, mooi 1 glad geheel. Vermoed dat dat ook de originele insteek was ?

Ik zie daar toch al een naad die openstaat. Maar zou allemaal niet mogen. Valt natuurlijk weinig over te zeggen zonder de naam van het product te weten. Wat zegt de installateur?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan