Vuil tussen beglazing Nieuwe Alu ramen !

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.751
Punten
113
@Louisa Dew
Fijn dat je dit even duidelijk maakt en uitklaart.
Want als je dit leest zonder die achtergrond duiding dat je wel toestemming hebt gevraagd, dat je geen gezichten of mensen hebt gefilmd dan kun je besluiten dat dit gangbare praktijken zijn.

• Leuk
Waarderingen: fido

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
789
Punten
113
Ik geloof niet dat de aannemer dit heeft aangekaart of dat de fabriek dit al opnieuw aan het produceren was...

Phoebe

Actief Lid
Lid geworden
24 jan 2011
Waarderingsscore
69
Punten
28
Ik geloof niet dat de aannemer dit heeft aangekaart of dat de fabriek dit al opnieuw aan het produceren was...
Ik ben ook sceptisch. Ik denk eerder dat ze geprobeerd hebben om er zo vanaf te komen...

disco stu

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
276
Punten
63
Ik zou het ook niet zomaar geloven en sowieso een correct bedrag achterhouden.

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Waarderingsscore
250
Punten
83
Toen ze de nieuwe aluramen hier hebben geplaatst, kwam één van de werkmannen zeggen toen ze het glas erin aan't plaatsen waren dat er een fout in 2 ruiten was (telkens een horizontale wienersprosse die afgezakt was). Awel, die heeft onmiddellijk gebeld naar de hoofdzetel en nog geen 2 weken later was dat in orde.
Dus, waarom zou dat niet kunnen...

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
789
Punten
113
Toen ze de nieuwe aluramen hier hebben geplaatst, kwam één van de werkmannen zeggen toen ze het glas erin aan't plaatsen waren dat er een fout in 2 ruiten was (telkens een horizontale wienersprosse die afgezakt was). Awel, die heeft onmiddellijk gebeld naar de hoofdzetel en nog geen 2 weken later was dat in orde.
Dus, waarom zou dat niet kunnen...
Maar hier heeft de aannemer niets gezegd.
enkel TS.

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
456
Punten
83
Waarom zo sceptisch tegenover de aannemer? Goed, de plaatsers hebben dit misschien niet gezien/gemeld maar als de werfleider het gezien en doorgegeven heeft komt het wel in orde... Gewoon laatste deel achterhouden tot het in orde is.
Bij ons merkten de plaatsers ook kleine beschadigingen op in het glas van een paar ramen (blijkbaar te weinig beschermd in 't transport). Ik heb mij daar scheel op staan kijken en heb geen fouten gezien, maar ze hebben het toch correct vervangen. 't Zijn niet allemaal bandieten ;-)

brj

Nieuw Lid
Lid geworden
2 feb 2017
Waarderingsscore
7
Punten
8
Waarom zo sceptisch tegenover de aannemer? Goed, de plaatsers hebben dit misschien niet gezien/gemeld maar als de werfleider het gezien en doorgegeven heeft komt het wel in orde... Gewoon laatste deel achterhouden tot het in orde is.
Bij ons merkten de plaatsers ook kleine beschadigingen op in het glas van een paar ramen (blijkbaar te weinig beschermd in 't transport). Ik heb mij daar scheel op staan kijken en heb geen fouten gezien, maar ze hebben het toch correct vervangen. 't Zijn niet allemaal bandieten ;-)

Tenminste nog iemand die redelijk is. Van de laatste reacties gaat mijn haar recht omhoog staan. Waar is al dat wantrouwen tegenover een bouwbedrijf goed voor? Ik weet meteen weer waarom wij quasi enkel nog rechtstreeks voor aannemers en openbare besturen werken...

Dat er af en toe eens iets fout gaat in de bouwsector is jammer maar tegelijk ook menselijk, geef iedereen dan ook de kans om zijn fout recht te zetten in plaats van meteen te beginnen janken. Of doen jullie tijdens het uitoefenen van jullie job alles meteen van de eerste keer goed?

Heel jammer dat de 90% bouwbedrijven die het wél goed voor hebben met hun klanten altijd de dupe moeten zijn van de 10% charlatans die er nog rond lopen.

Phoebe

Actief Lid
Lid geworden
24 jan 2011
Waarderingsscore
69
Punten
28

Tenminste nog iemand die redelijk is. Van de laatste reacties gaat mijn haar recht omhoog staan. Waar is al dat wantrouwen tegenover een bouwbedrijf goed voor? Ik weet meteen weer waarom wij quasi enkel nog rechtstreeks voor aannemers en openbare besturen werken...

Dat er af en toe eens iets fout gaat in de bouwsector is jammer maar tegelijk ook menselijk, geef iedereen dan ook de kans om zijn fout recht te zetten in plaats van meteen te beginnen janken. Of doen jullie tijdens het uitoefenen van jullie job alles meteen van de eerste keer goed?

Heel jammer dat de 90% bouwbedrijven die het wél goed voor hebben met hun klanten altijd de dupe moeten zijn van de 10% charlatans die er nog rond lopen.

Ik ben sceptisch omdat ts het zelf heeft moeten melden. Hier een aannemer gehad die zelf kwam melden dat er iets fout was gegaan. Dat is een hele andere insteek voor mij en schept veel meer vertrouwen. Er kan altijd iets mis gaan, we zijn geen robots. Maar velen proberen dit gewoon te verbergen waardoor de schade veel groter is of het probleem moeilijker op te lossen is.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
647
Punten
113

Ik vrees dat dat niks met redelijkheid te maken heeft, maar met "de naam" van de bouwsector. Voor iedere positieve reactie op de naam van een aannemer passeren er 7 slechte reacties en zelfs dat lijkt mij nog veel te zijn. Als er iets fout gaat wordt het in het lang en breed uitgesmeerd op het internet, maar als het goed gaat... Dan is het reclame.
Die negatieve verhalen blijven bij de mensen hangen. And honestly... als ik 20K uitgeef, ga ik ook achterdochtig zijn. Als ik dan een fout opmerk, en die fout wordt mij niet gemeld, dan komt mijn hoor even recht als dat van jou ;). Dus dat wantrouwen komt wel van ergens, of het terecht is, dat is een héél ander paar mouwen maar ik vrees dat dat nu eenmaal realiteit is.
En charlatans werken niet voor aannemers & openbare besturen, die kunnen dat 1 keer doen, maar die komen op een zwarte lijst en daarna nooit meer binnen. Daar mag dat, ik heb hier eens geprobeerd een systeem op te zetten om aannemers te quoteren... Ammaai, je wil niet weten hoeveel aangetekende brieven ik binnen heb gekregen van advocatenkantoren... En dan nog, soms is het 100% de fout van de aannemer, maar héél dikwijls heeft het verhaal 2 kanten... en dan begint de discussie hé ;).
Dat er af en toe eens iets fout gaat in de bouwsector is jammer maar tegelijk ook menselijk, geef iedereen dan ook de kans om zijn fout recht te zetten in plaats van meteen te beginnen janken.
Maar dat is hier dus niet gebeurt... Er is iets fout gebeurt, maar de plaatsers melden niks. Als ze al die dingen gedaan zouden hebben, is het toch maar een kleintje om eventjes tegen de bouwheer te zeggen: Hey, we hebben dit probleem opgemerkt, we gaan het zo en zo oplossen.
Of doen jullie tijdens het uitoefenen van jullie job alles meteen van de eerste keer goed?
Goh, probably not, maar dan is het wel aan mij om mijn fout recht te zetten ;). En als er iets fout loopt, en bij ons is dat dan in de campagne, dan meld ik dit zelf aan de klant, en dan los ik het zelf op. En dit probleem, is eigenlijk een probleem dat kan gedetecteerd worden voor de ramen de werkplaats verlaten. Een zeer korte controle bij het laden had dit al aan het licht kunnen brengen.
Hoe je als plaatser daar dan mee om moet gaan is ook moeilijk natuurlijk. Klant bellen en zeggen: "Het zal 2 weken later zijn."? Klant bellen en zeggen: "Ik kom plaatsen, maar binnen 2 weken kom ik nog eens terug want er is een probleem met de ramen."? Of gewoon plaatsen en ter plekke iets zeggen, of... Het is een moeilijke boodschap die moet gebracht worden, altijd want de klant zijn zuur verdiende centjes staan op het spel, en hetgeen hij gekocht heeft is al kapot voor hij het gekregen heeft.
Als ramenman is het ook niet leuk natuurlijk. Je moet een klant teleurstellen, hoe je het ook draait of keert. Er is extra werk... Extra kosten...
Als er nog 10% charlatans rondlopen dan heeft iedere particulier recht om achterdochtig te zijn... Dat zou willen zeggen dat wanneer ik 25K uitgeef, ik 10% kans heb om dat aan iets te geven waar ik nooit tevreden van ga zijn??? Ik hoop dat die 10% maar 1% is, en dan kunnen we klappen.

disco stu

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
276
Punten
63
Ik snap het hele probleem niet met een beetje sceptisch/kritisch te zijn, en al zeker niet in de bouwsector?

De aannemer geeft aan dat hij het gaat rechtzetten, ok prima, dan wacht je toch af tot hij dat gedaan heeft? Tuurlijk mag hij de kans krijgen om het recht te zetten, en ik zou ook van goede bedoelingen uitgaan als basisinsteek. Maar dat is iets anders als 100% blindelings vertrouwen en dus al betalen...

Ik doe bij het uitoefenen van mijn job zeker ook niet alles 100% correct van de eerste keer. Mijn (doorgaans industriële) klanten zeggen dan ook: jongske, zet A, B en C nog recht en als alles in orde is betalen we dat deel van de opdracht. Daar gaan mijn haren niet van rechtstaan, ik vind dat ook logisch.

Dus laat die ramenplaatser het maar in orde brengen en wacht af wat hij er van maakt. Behandel hem correct en effectief als iemand die het in orde brengt, communiceer correct en duidelijk, maar hou wel een correct bedrag achter voor de nog openstaande punten van de opdracht.

SanderR

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Waarderingsscore
332
Punten
63
Als er nog 10% charlatans rondlopen dan heeft iedere particulier recht om achterdochtig te zijn... Dat zou willen zeggen dat wanneer ik 25K uitgeef, ik 10% kans heb om dat aan iets te geven waar ik nooit tevreden van ga zijn??? Ik hoop dat die 10% maar 1% is, en dan kunnen we klappen.
Als ik eigen ervaring en de ervaring van een paar vrienden die bouwen / verbouwen bekijk, dan lijkt het eerder richting die 10% te gaan. Maar ongetwijfeld heeft dat ook te maken met hoe de meeste mensen kiezen (met de portemonnee) en dat je daarmee een ander soort 'bouwfiguren' treft :)

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
621
Punten
113
Een "deftige" aannemer zal zijn eindfactuur nooit sturen zolang de werken niet in orde zijn.
Trouwens nog niet zo heel lang geleden werd bij elke betaling van een factuur 5 % borg achtergehouden, 2.5% werd vrijgegeven na de voorlopige oplevering en het saldo van 2.5 % werd pas betaald na de definitieve oplevering (dus ten vroegste na 1 jaar, en als er geen gebreken meer waren)

Bovenaan