Vuil tussen beglazing Nieuwe Alu ramen !

Lid geworden
23 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
9
Punten
3
Hallo iedereen

wij hebben nieuwe Zwarte aluminium ramen laten plaatsen . Ze zijn nog volop bezig ( morgen laatste dag) . Nu heb ik gemerkt dat er tussen de beglazing aan de binnenkant van de glasplaat vuil ligt onderaan een soort van stofrestjes en ijzerrestjes . Het zijn kleine deeltjes van toen ze de Alu ramen aan het zagen waren.
Dit is toch niet normaal ? Hoe komt dit ? Heeft iemand dit ooit meegemaakt? En valt dit onder de garantie. Ik bedoel het zijn nieuwe ramen die veel geld hebben gekost daar hoort toch geen vuil tussen de glazen te liggen?
 

Bijlagen

  • 2060C0CD-4941-4261-B087-5BF6D7B72683.jpeg
    2060C0CD-4941-4261-B087-5BF6D7B72683.jpeg
    224,2 KB · Weergaven: 155

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
10.600
Waarderingsscore
647
Punten
113
Vandaag is volgens je bericht de laatste dag dat de plaatsers langskomen. Vraag het eens aan hen? Vraag hen of het normaal is... Check alle ramen die geplaatst zijn, en noteer héél duidelijk welke wel en welke niet. Geef dat door aan de mannen die vandaag langskomen (weet niet of het om een ploeg gaat of het om een zaakvoerder met 1 of 2 werkkrachten gaan). In geval van een grote firma => ook nog mailtje sturen naar den bureau met je bedenkingen, en foto's erbij. Daarna een telefoontje met de melding dat ze het nu nog kunnen aanpassen, maar dat het later véél meer gedoe zal zijn...
 
Lid geworden
23 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
9
Punten
3
Ja dat klopt . Ik ga er nu heen. Ik ga alles melden uiteraard. Maar ik wou even van te voren weten of iemand zoiets al heeft meegemaakt . En even bevestiging dat dit niet normaal is? Dat ze mij daar straks geen blaasjes wijsmaken van dat het normaal is of er onderuit proberen te komen want dat zullen ze sowieso proberen doen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
17.975
Waarderingsscore
2.761
Punten
113
Je kan er natuurlijk heengaan maar dan heb je geen enkel bewijs wat er gezegd of afgesproken is.
Noteer dan zeker voor jezelf al op voorhand je vragen, opmerkingen, foto's .
Maar tijdens het gesprek neem je best ook notities van wat er wordt gezegd ( nog beter dit gesprek opnemen , maar je wil natuurlijk niet direct het slechte denken)
Bij thuiskomt stuur je dadelijk een mail waarin je kort de inhoud van dat gesprek neerpent en vooral wat ze beloofd hebben om te doen !!
Schrijf zeker dat je zonder tegenbericht van hen je ervan uitgaat dat je dit gesprek naar waarheid heb weergegeven.
 

Dixie

Actief Lid
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
372
Waarderingsscore
41
Punten
28
Zeg eens mannen, wat met de concrete vraag van de TS? ik ben geen expert, verre van, maar ik heb hier bijzonder veel ramen met dubbel glas en zoiets heb ik nog nooit gezien hoor.

Voor het overige: als het niet ok is is het een zichtbaar gebrek en dat moet je na ontvangst op korte termijn melden. Dus idd, zoals Luk zegt: duidelijk communiceren en gesprek, incl. je opmerkingen bevestigen via mail. Als er geen begrip is nogmaals via aangetekend schrijven bevestigen en saldo niet betalen.

Of het nu ok is of niet zal hier wel een of andere ramenboer/ schrijnwerker / dubbelglasdeskundige/ ... kunnen bevestigen?
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
2.711
Waarderingsscore
1.001
Punten
113
Dit is toch niet normaal ? Hoe komt dit ? Heeft iemand dit ooit meegemaakt? En valt dit onder de garantie. Ik bedoel het zijn nieuwe ramen die veel geld hebben gekost daar hoort toch geen vuil tussen de glazen te liggen?

Nee dat is niet normaal. Is ook nog helemaal geen sprake van garantie, dat is gewoon nog niet in orde om te beginnen, dus ook nog niet opgeleverd. Het lijkt me wel wat raar, het lijkt zowel aluminiumslijpsel tussen glas en profiel te zijn, en bij dat rechtse deel slijpsel tussen de glasplaten op zich, wat dan alleen tijdens de productie van glasplaten kan gebeuren?

Direct melden aan plaasters, aan de hand van hun reactie ga je snel zien waar de klepel hangt, als ze niet direct zeggen oei dat gaan we eruitzagen, dan kan je hun baas bellen (en altijd op mail zetten), indien die baas het zelf zegt of ook niet actief reageert, aangetekend sturen.
Hoe sneller je zelf je opmerkingen doorgeeft hoe sneller ze zullen reageren, zeker geen weken wachten.
Bij onze ramen die ze nu aan het plaatsen zijn controleer ikzelf alles aan binnen en buitenkant 2 keer en geef al mijn opmerkingen door. En controleer ik opnieuw en daarna nog eens.
 

SanderR

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
798
Waarderingsscore
334
Punten
63
Dit is toch niet normaal ? Hoe komt dit ? Heeft iemand dit ooit meegemaakt? En valt dit onder de garantie. Ik bedoel het zijn nieuwe ramen die veel geld hebben gekost daar hoort toch geen vuil tussen de glazen te liggen?
Bij onze ramen die ze nu aan het plaatsen zijn controleer ikzelf alles aan binnen en buitenkant 2 keer en geef al mijn opmerkingen door. En controleer ik opnieuw en daarna nog eens.
Bekijk ook zeker de code in de afstandshouders van het glas, dat het glas dat er in steekt ook is wat je besteld hebt. Zo hebben ze hier al het geleverde glas kunnen komen vervangen, U=1.0 (wel subsidies voor) gevraagd en op offerte, geleverde glas was U=1.1 (geen subsidies voor).
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
1.355
Waarderingsscore
285
Punten
83
En belangrijk ... enkel het gedeelte betalen dat wel goed was.
 

brj

Nieuw Lid
Lid geworden
2 feb 2017
Berichten
38
Waarderingsscore
7
Punten
8
Op de foto is het niet zo goed te zien, het slijpsel zit echt tussen de glasplaten? Zoja, dan is dit afkomstig van de ingewerkte kleinhouten. Dit zijn holle profieltjes die verzaagd worden en vervolgens tussen de beglazing geplaatst worden. Daar durft al wel eens wat slijpsel in te blijven zitten, en wanneer je de ruit daarna gaat transporteren dan trilt dit tot op de bodem. Een schappelijke glasfabrikant zal hierin zijn verantwoordelijkheid nemen en het plaatsingsbedrijf een nieuwe ruit bezorgen.
 
Lid geworden
23 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
9
Punten
3
Kleine update. Het is idd een fabricage fout dat is ook direct toegegeven. Het glas met de stukjes aluminum zaagsel gingen allemaal vervangen worden. Een deel was zelfs al in productie omdat ze het in de fabriek al hadden gezien maar de plaatser wist dit nog niet. Ze hebben mij gerust gesteld dat alles inorde zal komen en dat dit dus absoluut niet kan. Dus ik ben gerust. Over enkele weken komen ze het glas vervangen . Ik wil iedereen bedanken voor de feedback/ tips/ raad. @ caroto danzij jou heb ik alle ramen nog eens driedubbel gechecken zowel langs binnen als langs buiten. 😁👍
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
1.706
Waarderingsscore
623
Punten
113
Kleine update. Het is idd een fabricage fout dat is ook direct toegegeven. Het glas met de stukjes aluminum zaagsel gingen allemaal vervangen worden. Een deel was zelfs al in productie omdat ze het in de fabriek al hadden gezien maar de plaatser wist dit nog niet. Ze hebben mij gerust gesteld dat alles inorde zal komen en dat dit dus absoluut niet kan. Dus ik ben gerust. Over enkele weken komen ze het glas vervangen . Ik wil iedereen bedanken voor de feedback/ tips/ raad. @ caroto danzij jou heb ik alle ramen nog eens driedubbel gechecken zowel langs binnen als langs buiten. 😁👍
En de plaatsers hebben dat ook niet gezien dan ?
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
10.600
Waarderingsscore
647
Punten
113
Ik denk eerlijk gezegd dat die daar niet op letten.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
2.711
Waarderingsscore
1.001
Punten
113
Dat is één van de grootste problemen in den bouw, en bij uitbreiding bij alle mensen/sectoren. Kritisch kijken naar je eigen werk ipv naar een ander zijn werk :LOL: Er zijn misschien 10% die echt tiptop zijn, die je bijna niet moet controleren, maar ja..
@Louisa Dew mag nog content zijn dat ze zo reageren, want dat gaat zoals de meesten wel weten niet altijd zo. Teken dat ze toch een kwaliteitsvol bedrijf gekozen heeft. Blijven controleren en communiceren , soms zwijgen en slikken, dat is den bouw😎

Ik heb bij mijn eigen plaatsing al 2 keer een lijst doorgegeven met elk minieme opmerking, kan dat goed zijn dat er iemand daar zegt amai zeg miereneuker of onnozelaar, maar dat kan ik me niet aantrekken. Het staat op papier, op mail, is duidelijk gecommuniceerd, en bij mij gaat de aannemer er ook op een goede manier mee om. Alles is in orde gebracht. Behalve die twee glazen die de onderaannemer plotseling verloren is in hun productiehal :rolleyes::unsure::LOL:
 
Lid geworden
23 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
9
Punten
3
Ik heb deze ramen echt besteld bij een professioneel bekend ramenspecialist . Ik heb er dan ook veel voor betaald ht heel veel omdat ik echt Belgisch kwaliteit wou en ook ivm net de naservice en dergelijke. Ik heb bewust nog niet alles betaald en alle opmerkingen op de bestelbon laten zetten. Ik heb nagenoeg alles gefilmd tot op het punt dat ik op hun zenuwen begon te werken 😅. Maar heel eerlijk tegenwoordig hoor ik vaak in den bouw en renovaties dat niet alles correct is gedaan dat is toch echt schandalig al die werkmannen v tegenwoordig . Maar bon op de werkmannen mag ik niet klagen zij deden wel hun best . Ik denk wel dat ze het gezien hebben wat het was mega opvallend . Ik ben in elk geval een ervaring rijker nu en ik ben al blij dat ze direct toegaven dat het fout in de fabriek gebeurd is en dat het vervangen moest worden . Dus ik hoop dat ze snel komen met het propere glas.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
15.398
Waarderingsscore
2.797
Punten
113
Ik heb deze ramen echt besteld bij een professioneel bekend ramenspecialist . Ik heb er dan ook veel voor betaald ht heel veel omdat ik echt Belgisch kwaliteit wou en ook ivm net de naservice en dergelijke. Ik heb bewust nog niet alles betaald en alle opmerkingen op de bestelbon laten zetten. Ik heb nagenoeg alles gefilmd tot op het punt dat ik op hun zenuwen begon te werken 😅. Maar heel eerlijk tegenwoordig hoor ik vaak in den bouw en renovaties dat niet alles correct is gedaan dat is toch echt schandalig al die werkmannen v tegenwoordig . Maar bon op de werkmannen mag ik niet klagen zij deden wel hun best . Ik denk wel dat ze het gezien hebben wat het was mega opvallend . Ik ben in elk geval een ervaring rijker nu en ik ben al blij dat ze direct toegaven dat het fout in de fabriek gebeurd is en dat het vervangen moest worden . Dus ik hoop dat ze snel komen met het propere glas.
Er zijn ook gewoon heel wat firma's en aannemers die wel goed willen opleveren. Hier was er een kader gescheurd in de hoek. Iets wat niet direct zichtbaar was. Ze hebben dit direct gemeld, genoteerd op bon en meegegeven dat hun leverancier deze kwam vervangen binnen 6 weken.
Wat ook allemaal perfect verliep.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
17.975
Waarderingsscore
2.761
Punten
113
Eerlijk?

Filmen ?
Ik zou daar echt niet mee kunnen lachen. Werk wordt gegarandeerd stilgelegd. Er bestaat nog zoiets als toestemming geven voor het maken van beelden.

En ja je mag kritisch zijn, en ja je mag controleren en je moet dit doen en je hebt rechten maar ook plichten. Er zijn andere manieren - legale en juridische - om je ongenoegen te uiten. En ik denk niet dat je het recht hebt om te filmen omdat dit een bekende professionele firma is of omdat je belgische kwaliteit wou hebben of dat je veel hebt betaald.


En carot slaat de spijker op zenne kop.
Zij kritisch op je eigen werk en correct naar anderen toe.
Je eist dat alles correct wordt uitgevoerd en terecht maar eis dan van jezelf dat je ook minstens correct bent naar de aannemer toe.
 
Lid geworden
23 nov 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
9
Punten
3
@lukanar even voor de duidelijkheid ik heb sowieso toestemming gevraagd . Ik heb geen gezichten/ mensen gefilmd maar enkel MIJN huis , MIJN Ramen . Dat is is wel zeker mijn recht. Je hoeft mij niet de les te spellen over wat mijn rechten en plichten zijn. Daar heb ik geen cursus voor nodig. Daar ben ik goed van op de hoogte.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
10.600
Waarderingsscore
647
Punten
113
Eerlijk?

Filmen ?
Ik zou daar echt niet mee kunnen lachen. Werk wordt gegarandeerd stilgelegd. Er bestaat nog zoiets als toestemming geven voor het maken van beelden.

En ja je mag kritisch zijn, en ja je mag controleren en je moet dit doen en je hebt rechten maar ook plichten. Er zijn andere manieren - legale en juridische - om je ongenoegen te uiten. En ik denk niet dat je het recht hebt om te filmen omdat dit een bekende professionele firma is of omdat je belgische kwaliteit wou hebben of dat je veel hebt betaald.


En carot slaat de spijker op zenne kop.
Zij kritisch op je eigen werk en correct naar anderen toe.
Je eist dat alles correct wordt uitgevoerd en terecht maar eis dan van jezelf dat je ook minstens correct bent naar de aannemer toe.
Waar doet ze iets wat niet correct is? Je weet niet dat ze toestemming heeft gevraagd (haar 2e berichtje maakt dit wel duidelijk), dus eigenlijk is alles in orde.

Zij moet niet kritisch zijn op haar werk, op het moment dat er bij ons thuis iets gebeurt dat ik niet zelf doe, dan ben ik kritisch op het werk dat een ander bij mij komt doen. Zeker als het over ramen en deuren gaat, waar je misschien 15 of 20K voor betaald, of misschien zelfs meer.

Probleem in de bouwsector is gewoon dat het een héél slechte naam heeft op gebied van kwaliteit. Dagelijks zijn er 1000-den werven waar alles goed gaat, maar er zijn er dagelijks ook een paar waar het fout gaat... En die waar het fout gaat, daar hoor je van. Van de goeie hoor je niks.

In dit geval: Er is een probleem, klant heeft het gezien, aannemer had het al gezien maar niet gecommuniceerd (why should he terwijl hij nog bezig is met de werken), aannemer gaat het oplossen. Zo moet het toch? Niet? eind goed al goed. allée, als binnen enkele weken de nieuwe beglazing geplaatst wordt ten minste.
 
Bovenaan