• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

vreemde verkoopsvoorwaarde

Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij willen een inbouwhaard laten inzetten door een firma die volgende paragraaf opneemt in haar algemene voorwaarden:

Art. 3 : Onderaannemers - gebruik van materialen – vervanging van producten:

Wij behouden ons het recht voor de werken geheel of gedeeltelijk in onderaanneming te laten

uitvoeren.

Het is ons tevens toegestaan op de werven materialen en/of toebehoren te leveren, desgevallend

afkomstig van derden, andere dan overeengekomen, voor zover deze van dezelfde kwaliteit en prijs

zijn.



Wil dit zeggen dat die firma zich dus het recht toeeigent om tegen dezelfde prijs een tweedehands houtinbouwhaard of showroom-/beursmodel te leveren ?

Dien ik andere dingen te vrezen? Is dit een wettelijke laat staan gangbare voorwaarde?



De firma geeft in deze beursperiode overigens 15% korting op het toestel, vindt een prospectie overbodig en is niet vertrouwd met het begrip 'inductieve' dimmer. (sprak een ander woord uit met ongeveer dezelfde letters).



€ 4092.5 voor:



Openbreken van bestaande mantel en uithalen van bestaande superfire

Leveren en plaatsen van inbouwhaard M-Design Venus 1000 Green +

Haard aansluiten met inox en isolatie tot bestaande rookkanaal.

Haard voorzien van ventilator. Onderaan links of rechts aanvoerrooster

ventilator warme lucht circulatie. Haard voorzien van buitenlucht aanvoer.

Rondom haard resternde opening dichtwerken met isol of durox

wit bepleisterd.



Desondanks enkele telefonische contacten voor technisch overleg over de uitvoering,

waar zowel zoon als vader oprechte mensen leken, zit het geheel me niet helemaal lekker.

Zouden we hier zonder meer op ingaan?

We zijn wel al een half jaar bezig met rondzeilen en willen graag gauw de knoop doorhakken:

Op de duur wordt je van alles wantrouwig.



Ross
 
Lid geworden
3 okt 2012
Berichten
127
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi Ross,



ik begrijp je vraag zeer goed, ik zou er ook over vallen aangezien ik het ook niet al te koosjer vind. En beter te voorzichtig dan "je gat verbranden".



Kan je niet gewoon vragen of ze de bewuste paragraag schrappen? Als ze van goede wil zijn zie ik geen enkele reden waarom ze dat niet zouden doen.
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Materiaal en toebehoren van derden zal eerder slagen op afwerkingsmateriaal.

Bv. brandwerende plaat van merk x staat op offerte, maar ze steken er 1 van merk y.



Trouwens 2e hands of demomodel zou niet overeenkomen met het statement van "dezelfde kwaliteit en prijs".
 
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
2.037
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bovendien is dergelijke clausule niet alleen correct ze is ook nog rechtgeldig.

Daar is trouwens niks verkeerd mee, de kwestie van wantrouwen ligt aan uw zijde.

Bij grotere contracten dan dat voor een haard zijn dergelijke zaken standaard formuleringen.

Eén van de principes is dat er geen reden is om een aannemer blok te zetten als hij/zij bvb door overmacht

een beschreven materiaal niet kan leveren door bvb een productiestop van een bepaald materiaal of dat men vaststeld dat de kwaliteit niet meer voldoet.

Idem dito voor werken in onder aanneming. Zolang de werken op een gedegen en correcte manier worden uitgevoerd maakt het niks uit of dit met eigen personeel is of in onderaanneming.

De plichten en rechten blijven immers altijd tussen de contractuele partijen en dat bent u en de leverancier van de haarden. Wie of wat daar achter schuil gaat maakt uw zaak niet.
 
Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
OK, bedankt voor jullie input, ik weet genoeg.
 
Lid geworden
13 aug 2010
Berichten
314
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is geen vreemd artikel. Er staat dat hetzelfde of gelijkwaardig materiaal geleverd zal worden. Tevens staat er dat de werken ook door een ander bedrijf uitgevoerd kunnen worden.



Heb je geen artikel gevonden waarin staat dat de leveringsomvang bestaat uit eerste kwaliteit nieuwe materialen?

Succes, Jabo
 
Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee, geen artikel gevonden waarin staat dat de leveringsomvang bestaat uit eerste kwaliteit nieuwe materialen.



Zonder dat daarover al is gesproken kregen wij vandaag al een voorschotfactuur in de bus van €1500.

Ik kan begrijpen dat de firma de haard ook dient aankopen, maar ik had toch es willen horen op dit forum

of voorschotten van dergelijke grootteorde (>50% tov haard of >1/3 van het totaalfactuurbedrag) gangbaar zijn. Misschien is het zelfs schappelijk, maar wij hebben hier geen ervaring mee.

In combinatie met het overbodig achten van prospectie van onze inbouwmogelijkheid door deze firma,

begrijpt u dat onze onwetendheid naar nieuwsgierigheid neigt.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.863
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Als ze onaangekondigd zulke voorschotten gaan vragen, dan zouden mijn nekharen ook overeind gaan staan.



Een degelijke firma komt toch eerst bij U thuis kijken wat de mogelijkheden zijn en doet een inspectie van de schouw.

Overlegt voor het ondertekenen van de bestelbon over het voorschot en dat mag dan zeker geen 50% zijn.

Het is immers gewoon een standaard product wat ze altijd door kunnen verkopen.

100€ lijkt mij meer dan voldoende, en dan alleen als het op voorhand gezegd wordt.



Nu krijg je het gevoel dat er iets mis is!!
 
Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
Omdat ze niet in willen gaan op mijn uitnodiging, had ik dan een paar foto's doorgestuurd van zowel vooraanzicht als zijaanzicht (door de ruit, met zicht op de buitenschouw)en ook van het oude plan van de architect, waarop zij met nog meer zekerheid konden bevestigen dat het wel zou lukken.

Inschattingsvermogen met vakmanschap biedt misschien voldoende zekerheid om geen 55km te moeten afleggen, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken?



Telefonsch werd overeengekomen om voor die prijs een inox buis of flexibel door te trekken tot boven in de schouw, om de rook niet te laten afkoelen met alle gevolgen van dien voor een buitenschouw (aan de zuidwestkant) met potten van minstens 30cm zijde op een grote Superfire, waarin een deur komt van ca 1m breed. De Venus heeft een rookkanaaldiameter van 25 cm.

(Ik wil maar zeggen: andere leveranciers zijn komen kijken en wilden geen 1000 steken (wel een 850) omdat de rook naar binnen zou trekken bij het openen van de deur.

Nog andere inbouwhaardenzetters zagen de 1000 inbouw wel zitten,

maar gingen een reuze schaarlift nodig hebben om de inox te laten zakken, maar die liet ons 4 maand op een offerte wachten nadat hij alles uitvoerig was komen bekijken en het wel zag zitten.

Nog andere leveranciers maakten er meteen 6 meter inox van en zouden daar €1174 voor aanrekenen) Hoewel sommigen met veel poeha de mogelijkheid meegaven dat de inbouw van een nieuw linteel noodzakelijk kon zijn, en andere daar niets over zeiden, heb ik de indruk dat ze allen zeer goed wisten wat ze voor hun hadden. )



Op de offerte staat echter genoteerd "inox TOT bestaande rookkanaal". Toen ik hen hier per mail mee confronteerde, kreeg ik als antwoord dat een inox tubering tot boven overbodig was enik citeer "Een flexibel is absoluut niet nodig tenzij jullie destijds een schouwbrand gehad hebben en de binnenschouw kapot zou zijn.



Hoeveel 'deskundigen' moet ik nog over de vloer halen voor een juist advies?



Er wordt met nadruk vermeld en gedocumenteerd in de brochures van M-design dat het Venus-concept "eenvoudige inzet alsook opnieuw uithalen van de cassette toelaat mocht men nadien nog in de schouw moeten zijn": Is dat publiciteit naar de eindgebruiker toe, of naar de plaatser ?



Zijn er tevreden M-design klanten uit de regio Mariakerke (Gent) op dit forum?



groeten,

Ross
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan