• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vraag regeling bij vroegtijdige opzeg contract van bep. duur

Lid geworden
3 mei 2007
Berichten
228
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zit met het volgende:

Mijn flatgenote had oorspronkelijk een huurcontract met mij (= verhuurder, eigenaar) van 01.05.2008 tot 30.04.2009



In december 2008 liet zij mij weten vroegtijdig weg te willen omwille van internering in een psychiatrische instelling. Ik legde haar toen reeds uit dat de wet dit niet toelaat maar sprak toch volgende regeling af: 3 maanden opzeg + 1 maand schade vergoeding of een verlaging van de huur voor een periode van maximaal 6 maanden. Zij ging voor het eerste.



In januari 2009 komt zij terug van één maand reizen in Panama en vraagt mij of mijn 2de voorstel nog mogelijk is. Ik was al opzoek gegaan naar iemand nieuw dus ik heb die moeten afbellen. We gaan akkoord dat ze 3 tot 6 maanden 110 euro minder moet betalen op voorwaarde dat ze nog voor één jaar bijtekend dus verlenging met 1 jaar van het oorspronkelijke huurcontract van bepaalde duur (1 jaar) dus 01.05.2009 tot 30.04.2009.



Nu krijg ik zaterdag 27 juni 2009 een telefoon van haar dat haar internering langer zal duren en dat zij dus wenst het contract te breken en "op te zeggen". Gisteren kreeg ik een aangetekende brief in mijn bus met postdatum 29 juni 2009 met daar nog eens in dat ze wil opzeggen startende 1 juli 2009.



De vraag die ik nu heb is de volgende:

Wat lijkt een redelijk (lees wat zal niet betwist worden door een rechter) voorstel om dit te regelen?

Weet dat ze ondertussen dus 5 x 110 euro (voorwaardelijke)verlaging van de huur al genoten heeft.



Mij lijkt het dat mijn flatgenote haar voorstel is gewoon 3 maanden opzeg en that's it.
 
Lid geworden
4 apr 2009
Berichten
601
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou gewoon 3 maanden huur vragen, en haar laten vertrekken. Lijkt me dat je dergelijke huurders beter kwijt dan rijk bent. En in het vervolg zo geen dergelijke toegevingen doen van minder huur te betalen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan