• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

vraag over internetverbinding / skynet abonnement

Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
op het werk hebben wij een Belgacom ISDN twinbox

Daaruit komen een telefoonlijn, een faxlijn, en een internetlijn (dus een ADSL splitter die ISDN omzet in ADSL)



Het probleem situeert zich bij de internetverbinding.

We hebben nu sinds kort 2 smartphones erbij (die dus wifi vragen) en nog een pc erbij.

Alle toestellen kunnen niet gelijktijdig een verbinding hebben.



Ik was al eens naar een Belgacom Business Center geweest en daar heb ik niet echt een oplossing gehoord.

Het enige wat de man daar zei was van naar VDSL over te stappen maar dat was maar een lapje voor het bloeden...



Ik vraag me dan wel af: Hoe doen andere KMO's dat dan??



Zitten die dan niet bij Belgacom?? Of moet al beginnen met een server ed. te plaatsen??

Coax ligt niet in het gebouw dus het moet telefoonlijn blijven...
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
ISDN buitensjassen, gewone standaardoplossing vragen met 2 lijnen (telefoon en fax) en internet. Done :)

't Gaat nog goedkoper zijn ook en ge hebt ineens draadloos.
 
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
279
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stap eens een computerwinkel (een degelijke en gene mediamarkt/fnac ofzo) binnen en zeg dat je een klein netwerkje binnen je bedrijf wilt. Laat't al dan niet door hen installeren, is normaal niet veel werk.



Wat er moet gebeuren is dat er een router moet geplaatst worden, al dan niet met ingebouwde adsl-modem (waarbij je de bestaande dus vervangt). En afhankelijk van het aantal pc's moet er nog een switchke achtergehangen worden en wat kabelkes getrokken worden naar alle pc's.
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
De standaard adsl modem/router die ge (gratis) van Belgacom krijgt (waar hij blijkbaar zit dus waarbij hij het gemakkelijkst kan omschakelen van abonnement) heeft ook draadloos dus kabels zijn zelfs niet nodig, indien ge kunt leven met de snelheden natuurlijk.
 
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
279
Waarderingsscore
0
Punten
0
En we weten allemaal hoe goed die zijn ;) Net zoals de dlink rommel die telenest levert.



Denk zelfs dat er één van die mannen moet langskomen om uw kabels te switchen als ge van isdn weer naar pstn wilt.
 
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
whacker wrote:
ISDN buitensjassen, gewone standaardoplossing vragen met 2 lijnen (telefoon en fax) en internet. Done :)

't Gaat nog goedkoper zijn ook en ge hebt ineens draadloos.



alvast bedankt voor de info..



dus als ikde ISDN wegdoe en een gewone lijn neem kan ik met "onbeperkt" aantal mensen online??

Ook met Blackberries??
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die b-box heeft in ieder geval draadloos internet, kunnen die blackberries dat? Hoe werkt dat nu?

Ik weet dat dat met een server werkt die de pagina's gaat ophalen voor die devices (wat een idee trouwens, maar soit) maar heb het nog niet in handen gehad dus ken er het fijne niet van. Ik zou zeggen praat eens met iemand van Belgacom, maar wij hebben dat ook ooit geprobeerd en de enige die we gezien hebben was één of ander mieke van een tussenpartner die zelfs niet eens wist wat ADSL/VDSL was. Ze is haar "cursus" vergeten en na die te lezen snapten we hoe dat kwam :roll:.

"Onbeperkt": 254 IP's al zeker, maar indien je wenst kan je natuurlijk nog altijd een extra router plaatsen.



Alleszins hebben ze ook wel oplossingen voor bedrijven waarbij ge een "deftige" modem/router krijgt (cisco maar modelnummer ben ik vergeten). Kost wel wat meer natuurlijk.
 

Smettuh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2009
Berichten
2.171
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik herinner me de truuken van telenet nog, bij betalen als je meerdere PC's wil aansluiten.

Er is in theorie geen beperking.



Ik weet niet hoe die standaard ADSL modem eruit ziet bij belgacom, maar wsl heb je daar wel een 4-tal ethernet aansluitingen en een draadloze functie. Dus gewoon overschakelen naar een volwaardig adsl abo zal volstaan. Dat de mensen bij Belgacom je niet kunnen helpen is eigenlijk schandalig :).



Bij telenet is het alleszins eenvoudig. Switchke(eenvoudig) of router aansluiten en daar je pc's op laten toekomen. In principe moet je dan niks instellen.



Bij die specifieke adsl modems/routers (bv LIVEBOX) gebeurd het wel eens dat ze er een interface rondbouwen om een gewone gebruiker te weerhouden van meerdere pc's eenvoudig te configueren.



Waarom VDSL een oplossing is weet ik niet, dat is je gewoon een duurder abo willen aansmeren volgens mij. Tenzij je een bedrijf hebt met heel veel gebruikers moet je inderdaad voor een sneller type gaan ..
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
Smettuh wrote:
Ik herinner me de truuken van telenet nog, bij betalen als je meerdere PC's wil aansluiten.

Er is in theorie geen beperking.



Ik weet niet hoe die standaard ADSL modem eruit ziet bij belgacom, maar wsl heb je daar wel een 4-tal ethernet aansluitingen en een draadloze functie. Dus gewoon overschakelen naar een volwaardig adsl abo zal volstaan. Dat de mensen bij Belgacom je niet kunnen helpen is eigenlijk schandalig :).



Bij telenet is het alleszins eenvoudig. Switchke(eenvoudig) of router aansluiten en daar je pc's op laten toekomen. In principe moet je dan niks instellen.



Bij die specifieke adsl modems/routers (bv LIVEBOX) gebeurd het wel eens dat ze er een interface rondbouwen om een gewone gebruiker te weerhouden van meerdere pc's eenvoudig te configueren.



Waarom VDSL een oplossing is weet ik niet, dat is je gewoon een duurder abo willen aansmeren volgens mij. Tenzij je een bedrijf hebt met heel veel gebruikers moet je inderdaad voor een sneller type gaan ..





"ADSL" is verouderd! Is maar max 3 MB/s download.

Het is al lang "VDSL2" bij belgacom / skynet: komt op 20 MB/s download.



Je moet wel een nieuwe modem krijgen! De B-Box.

En technieker moet interventie doen op de kast op het einde van de straat.









btw. Er is al terug een nieuwe versie getest met succes die de 2 voorziene telefoonlijnen gebruikt naar elk huis, dus 4 draden waar ze 100 MB/s opgekregen hebben (testomgeving op een woning werd gesimuleerd;enkele honderden meters van kast naar woning).

Dit komt eigenlijk neer op surfen met fast ethernet snelheden! Is gepland voor 2012.
 
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
279
Waarderingsscore
0
Punten
0
stonebiker wrote:
"ADSL" is verouderd! Is maar max 3 MB/s download.

Het is al lang "VDSL2" bij belgacom / skynet: komt op 20 MB/s download.



Je moet wel een nieuwe modem krijgen! De B-Box.

En technieker moet interventie doen op de kast op het einde van de straat.

En waar is ADSL2+ gebleven? :roll:

Daarvoor moet er niks veranderd worden. 'k Zeg het, ga gewoon een ADSL2+ ISDN modem/router gaan kopen in een degelijke computer winkel, vraag eventueel aan die mannen om het te komen installeren voor u en ge zijt een happy camper.
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
thamar wrote:
stonebiker wrote:
"ADSL" is verouderd! Is maar max 3 MB/s download.

Het is al lang "VDSL2" bij belgacom / skynet: komt op 20 MB/s download.



Je moet wel een nieuwe modem krijgen! De B-Box.

En technieker moet interventie doen op de kast op het einde van de straat.

En waar is ADSL2+ gebleven? :roll:

Daarvoor moet er niks veranderd worden. 'k Zeg het, ga gewoon een ADSL2+ ISDN modem/router gaan kopen in een degelijke computer winkel, vraag eventueel aan die mannen om het te komen installeren voor u en ge zijt een happy camper.





Theoretisch is VDSL (52 Mbps down - 16 Mbps up) en VDSL2 (100 Mbps down - 100 Mbps up) zijn veel beter dan ADSL en ADSL2+. Alleen kan ADSL2+ veel sneller geïmplementeerd worden want je kan gebruik maken van het bestaande koper, voor VDSL moet je fiber hebben tot in de verdeelkast en die ligt er nog niet overal.



Ik hoop dat deze uitleg u heeft geholpen! :wink:
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee, dat heeft niemand geholpen. Hij wou gewoon zijn originele vraag opgelost zien :)
 
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
ADSL, ADSL+, ADSL2+, VDSL, .... kan me eerlijk gezegd geen moer schelen.... ;)



Wat ik vandaag nog eens gezien heb is dat als alle PC' s aanstaan en verbinding hebben en ik dan met m'n blackberry wil verbinden aan mijn Wifi, dan krijg ik van mijn ISDN/ADSL router/modem het bericht 'WAN user limit exceeded"

Zoals reeds gezegd is het een oud ding (aantal jaar)

Aan wat ligt dat dan?? De router of aan mijn Belgacom lijn??

Kan ik bij bv EDPnet dan wel met meer mensen online??

Of is het een betere router/modem kopen?





Wie heeft er real life ervaring met een KMO? Ik wil gewoon in de toekomst met een paar toestellen meer willen kunnen verbinden, (geen 10 toestellen hé)
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
voesjdoen wrote:
ADSL, ADSL+, ADSL2+, VDSL, .... kan me eerlijk gezegd geen moer schelen.... ;)



Wat ik vandaag nog eens gezien heb is dat als alle PC' s aanstaan en verbinding hebben en ik dan met m'n blackberry wil verbinden aan mijn Wifi, dan krijg ik van mijn ISDN/ADSL router/modem het bericht 'WAN user limit exceeded"

Zoals reeds gezegd is het een oud ding (aantal jaar)

Aan wat ligt dat dan?? De router of aan mijn Belgacom lijn??

Kan ik bij bv EDPnet dan wel met meer mensen online??

Of is het een betere router/modem kopen?





Wie heeft er real life ervaring met een KMO? Ik wil gewoon in de toekomst met een paar toestellen meer willen kunnen verbinden, (geen 10 toestellen hé)





Neem al uw blackberry's eens mee en test ze eens uit bij iemand met VDSL2 of ADSL2+ of whatever!



Vraag of ze wireless-beveiliging even uitzetten zodat je kunt testen!

Ik heb geen ervaring met deze toestellen aangezien je bij ons moet afdelingsdirecteur zijn om hierop recht te hebben, of IT-manager is ook goed.

Uw foutbericht is tamelijk duidelijk: limiet van aantal gebruikers op uw netwerk is overschreden!



Wat ISDN betreft, zelfde advies: Buiten smijten!



Faxlijn is gewoon analoge telefoonlijn, dus dat moet je speciaal vragen om te behouden!

Maw uw analoge telefoonlijnen niet opzeggen!
 
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
2.567
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat ligt 100% aan uw router. Er is nooit een maximum aantal users op een lijn. Hoewel de ISP's "zouden kunnen zien" dat ge met meer PC's dan zij zeggen dat ge moogt online komt doen ze daar geen checks op, laat staan dat ze dit verbieden.

Kunt ge aan de configuratiepagina van uwe router? Misschien kunt ge daar die optie uitschakelen of een nieuwe firmware installeren die die beperking niet heeft. Welke modem/router hebt ge?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan