• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vraag in verband met overgang gyproc platen zolder

Reaction score
0
Hallo iedereen,
mogelijks werd de vraag hier al gesteld maar ik kon het antwoord toch niet direct vinden.
Wij zijn van plan om onze zolder binnenkort af te werken met gyproc op een lattenwerk van panlatten dwars op de dragende structuur van het dak zodat we hiervan nog een mooie leefruimte kunnen maken. Betreft zadelzak maw houten structuur zoals op bijgevoegde voorbeeldfoto. Gyproc zou geplaatst worden op knieschot, schuine zijde (beiden ABA) en als plafond (4xABA). Eén ding blijft ons bezighouden, namelijk hoe moeten de platen geplaatst worden ter hoogte van de overgang van rechte zijde naar schuine zijde en van schuine zijde naar plafond? Ik vermoed dat er bij de overgang tussen deze lagen gyproc geen ruimte/speling tussen de platen mag zijn want dat er dan sowieso later scheuren zullen ontstaan ondanks voegband? Welke zijde best eerst te plaatsen? Kan iemand dit verduidelijken, eventueel aan de hand van een tekeningetje of zo want we geraken er niet echt uit.
Alvast bedankt.

Attachments

• 4-3.jpg
    4-3.jpg
    47,4 KB · Views: 6
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief