• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Voorzetwand buiten + tegels

yvescrv

Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
21
Punten
18
Beste verbouwers

Onze verbouw loopt stilaan op z’n einde en zijn met de laatste afwerking bezig.

Wij hebben op ons overdekt terras een (lelijke) oude stenen scheidingswand met de buurman. De wachtbuizen naar de kelder komen ook uit aan deze muur; dus er hangen een hele reeks kabels (pv, kabels tuin, verlichting overdekt terras) en buizen (water) aan deze muur.

Om deze muur af te werken dacht ik een voorzet wand te plaatsen, en deze te tegelen met keramische tegels (Dtile, voor de kenners). De tegels mogen alvast met de juiste lijm en voeg buiten gebruikt worden.

De voorzetwand zelf. Deze zou ik uitvoeren met Aquapanel Outdoor.

Mijn vragen:
1. Is Aquapanel Outdoor de juiste keuze voor deze wand? De wand staat overdekt maar zal toch gedeeltelijke nat regenen.

2. Mijn vraag ook reeds aan de lokale bouwhandel voorgelegd:
zij verkopen me de platen,
Aquapanel PU voeglijm,
Aquapanel schroeven,
GR primer van PTB,
Flex Plus tegellijm van Compaktuna
Ultracolor plus van Mapei als voeg
Er is geen “extra” waterdichting voorzien. Is dit nodig? Opmerkingen over de BOM?

3. Ik heb nog Gyproc metalstuds liggen, maar de bouwhandel raadde me toch aan om CW en UW profielen van Knauf te gebruiken. Het is ocharme 10m2 dus meerprijs is OK. Maar is het nodig?

4. Als ik de Knauf documentatie erop nalees, is er geen voegband of iets dergelijks nodig bij tegelen. Correct?

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Advies is welgekomen!

Bedankt

yvescrv

Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
21
Punten
18
Mag slotje op - verplaatst naar ander subforum

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan