Voorwaarden van bezwaar openbaar onderzoek

Lid geworden
24 nov 2020
Waarderingsscore
1
Punten
3
Dag allen,

Ik schets even puntsgewijs de situatie:
  • Wij zijn bezig met het vergunningsproces van een alleenstaande nieuwbouwwoning.
  • Afwijking van voorschriften van oude verkavelingsvergunning (+-1950): Kroonlijsthoogte, plat dak ipv schuin dak
  • Eerste aanvraag geweigerd door gemeente (toen nog +1m kroonlijsthoogte), geen bezwaren tijdens openbaar onderzoek
  • Na lang proces, compromis met gemeente en nieuwe aanvraag ingediend, kroonlijsthoogte ditmaal +0.5m.
  • Openbaar onderzoek net afgerond, en hierbij werd tot onze verassing 1 bezwaar ingediend.
  • Momenteel wachtend op geanonimiseerde inhoud bezwaar via aanvraag openbaarheid van bestuur
Kortom, we zijn al eventjes bezig. Ik ben ook erg ongerust over het bezwaar dat werd ingediend. Vandaar mijn vraag:
Zijn er exacte voorwaarden opdat een bezwaar ontvankelijk wordt verklaard? Kan een buur vanop 300m afstand klagen over kroonlijsthoogte zonder daar direct impact van te ondervinden? Moet er directe hinder ondervonden worden?

We zijn van plan om op basis van inhoud bezwaar een extra motivatie aan het dossier toe te voegen. Hiervoor zou het nuttig zijn om te weten welke argumenten we best wel en niet gebruiken.

Dank bij voorbaat

Laatst bewerkt:
Argument is andere, recente, woningen met plat dak

Nee, een bezwaar moet aan geen enkele vormvereiste voldoen. Dat mag in een zatte bui op een bierviltje geschreven worden.
De gemeente gaat wel de inhoud van het bezwaar mee evalueren en volgens eigen "appreciatie" in de weegschaal van een beslissing afwegen.

Bedankt Stefan en Disco voor jullie antwoorden.

Die eigen appreciatie van de dienst is dus lastig om te anticiperen.
Ik vrees dat we op dit moment enkel kunnen wachten op de inhoud van het bezwaar en hopen dat dit inhoudelijk geen grondige redenen bevat.

Bedankt Stefan en Disco voor jullie antwoorden.

Die eigen appreciatie van de dienst is dus lastig om te anticiperen.
Ik vrees dat we op dit moment enkel kunnen wachten op de inhoud van het bezwaar en hopen dat dit inhoudelijk geen grondige redenen bevat.
Klopt
Succes

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan