• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

voorverkoop overeenkomst

Lid geworden
13 sep 2013
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
beste ,



wij hebben een huis op het oog momenteel , hierbij willen deze mensen er nog 1jaar in blijven wonen (ook geen probleem voor me omdat dan pas men huurcontract van appartement afloopt) ,

alleen willen deze mensen geen huur betalen ofzo , ze willen gewoon een voorverkoop overeenkomst maken bij de notaris (geen compromis) zodat de akte niet binnen de 4maand moet verlopen , en vragen dan een klein voorschot en volgend jaar de volledige som ,



daarmee men vraag of dit volledig klopt ... is dit volledig bindend ...

zijn er minpunten aan om het op deze manier te doen ? hoe gaat alles in zijn werk op deze manier dan ...



Alvast bedankt

mvg
 
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
196
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je alles regelt via 2 notarissen, vraag hun raad! Zij worden hiervoor betaald!



Hou ook wel rekening met het volgende:

1) Wat kost een lening volgend jaar?

2) Wat met de woonbonus volgend jaar?

3)Wat met ...

4) Wat als ze toch niet willen verkopen daar aanneembare redenen

5) Wat als je het komend jaar 18 woningen tegenkomt die toch net ietsjes beter zijn...



Ik zou persoonlijk ervoor opteren om de woning nu te kopen en dan ergens laten noteren dat ze er nog een jaar in mogen wonen al dan niet tegen huur (regel je toch gewoon door de aankoopprijs te verlagen / verhogen)
 
Lid geworden
13 sep 2013
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
voodoo_007;1865873 wrote:
Als je alles regelt via 2 notarissen, vraag hun raad! Zij worden hiervoor betaald!



Hou ook wel rekening met het volgende:

1) Wat kost een lening volgend jaar?

2) Wat met de woonbonus volgend jaar?

3)Wat met ...

4) Wat als ze toch niet willen verkopen daar aanneembare redenen

5) Wat als je het komend jaar 18 woningen tegenkomt die toch net ietsjes beter zijn...



Ik zou persoonlijk ervoor opteren om de woning nu te kopen en dan ergens laten noteren dat ze er nog een jaar in mogen wonen al dan niet tegen huur (regel je toch gewoon door de aankoopprijs te verlagen / verhogen)



1) kan je ook niet reeds je lening "reserveren" waar dan een bepaalde kost aan vast hangt dan ?

4) de mensen zijn nu bezig een nieuwbouw te plaatsen en denk de aanneembare redenen uitsluitbaar moeten zijn met een deftige overeenkomst ofniet ?



aan de 1ne kant is het ook een voordeel om het volgend jaar pas volledig te kopen doordat ik nu ook men huur van men appartement moet betalen , maar zoals je zegt wat gaan de leningen meer kosten ...

Mvg jeffrey
 
Lid geworden
13 sep 2013
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
"nieuwe vraag"

ofwel gaan we met een aankoop-verkoopbelofte werken en dan de uiterlijke akte volgend jaar september dus dan pas lening aangaan ,



ofwel nu reeds de akte tekenen , maar de huidige eigenaars willen geen "huur" betalen , alleen heb ik dan zeer weinig tijd nog over om een 'goede' hypotheek te vinden en heb een kleiner startbudget natuurlijk en weet ik niet of elke maand de lening wel kan dragen (is er een mogelijkheid om dan het eerste jaar minder aan men lening te betalen ?)



mvg
 
Lid geworden
13 sep 2013
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
wimpi;1866284 wrote:
"nieuwe vraag"

ofwel gaan we met een aankoop-verkoopbelofte werken en dan de uiterlijke akte volgend jaar september dus dan pas lening aangaan ,



ofwel nu reeds de akte tekenen , maar de huidige eigenaars willen geen "huur" betalen , alleen heb ik dan zeer weinig tijd nog over om een 'goede' hypotheek te vinden en heb een kleiner startbudget natuurlijk en weet ik niet of elke maand de lening wel kan dragen (is er een mogelijkheid om dan het eerste jaar minder aan men lening te betalen ?)



mvg

En is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een lening te reserveren met een verkoop-aankoopbelofte ?
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Zo'n aankoopbelofte over een jaar gespreid is vragen om miserie: je betaalt nu al (een deel) en krijgt niks in de plaats, alleen maar het risico dat:

  • jij een betere/leukere woning tegenkomt op dat jaar
  • de verkoper nog iemand vind dit meer wil bieden -- als hij gewoon verkoopt aan een ander en de akte laat verleiden, mag jij daar met uw voddeke staan zwaaien hoor (tis geen compromis zoals je zegt).
  • alle discussie over leningen, aftrek, rentevoeten, woonbonussen die het klimaat alleen maar minder gunstig gaan maken om uit te stellen.
De verkoper heeft dat goed gezien, jij alle risico en hij alle gemak... Als de verkoper geen huur wil betalen maar wel een woning, dan moet hij nu niet verkopen he... maar bon, hij wil ook geen overbruggingskrediet nemen blijkbaar (want dat kost ook geld...).


Een lening reserveren gaat niet, je kan hoogstens met wat goodwill bij de bank voor enkele weken een rentevoet laten blokkeren, zeker niet voor en heel jaar.



Dus: ofwel direct voor de aankoop en officiele compromis gaan, ofwel niets tekenen! Laat u ook niet verleiden tot een scenario waarbij ze kostenloos kunnen blijven wonen terwijl jij eigenaar bent (wie betaalt brandverzekering? belastingen? wat als ze heel UW huis slopen als ze over een jaar vertrekken? wat als hun bouw vertraging oploopt?)...



Beperk u dus best tot de standaard scenarios... het is te veel geld (lees: een groot stuk van uw leven verkloot) om exotische dingen mee te gaan doen.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Aan de uitleg van Tjay heb ik niks meer aan toe te voegen.
 

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Berichten
2.723
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wat vindt uw eigen notaris daar van?

Ziet die bepaalde voor- of nadelen voor u?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan