voorontwerp niet-alledaagse woning

Lid geworden
17 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja, des te donkerder het paneel, des te groter de kans op verkleuring, dat zal zo ongeveer wel kloppen. Bordeauxrood - toch? Zó goed kan ik alle ontwerpen die hier passeren nu ook weer niet onthouden :lol: - is evenwel een "warme" kleur, dus dat zou nog kunnen meevallen.

Neem anders eens contact op met FatmanBert v.h. forum, die heeft volgens mij ook bordeauxrode panelen (geen idee of het Eternits zijn).

Je mening over hout kan ik inkomen. Zelf vind ik het wel mooi, maar met een beetje een dubbel gevoel erbij... het is tegenwoordig namelijk een heuse trend, en daar moet je bij tijdloze architectuur natuurlijk ernstig hard mee oppassen. Net daarom ook dat ik zou oppassen met two-tone metselwerk. Dat was zo'n beetje de trend van 2002, ziet ge ;).

Jimbo

(ongevoelig voor trends, getuige zijn vestjes met velouren inzetstukken op de ellebogen)

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
Jimbo wrote:
Tja, des te donkerder het paneel, des te groter de kans op verkleuring, dat zal zo ongeveer wel kloppen. Bordeauxrood - toch? Zó goed kan ik alle ontwerpen die hier passeren nu ook weer niet onthouden :lol: - is evenwel een "warme" kleur, dus dat zou nog kunnen meevallen.

Net daarom ook dat ik zou oppassen met two-tone metselwerk. Dat was zo'n beetje de trend van 2002, ziet ge ;).

Jimbo

(ongevoelig voor trends, getuige zijn vestjes met velouren inzetstukken op de ellebogen)

nee, 't zou antracietgrijs zijn, vandaar ook de overstap naar donkere gevelsteen. ('t bordeau zit binnenin)

wat two-tone metselwerk betreft: we zijn er idd van bewust dat dit een risico op 'datering' inhoud. Aan de andere kant is het echt wel de bedoeling van het voorste volume te accentueren...en kunnen we dezelfde steen meenemen om onze onderste boord (onder de crépi) af te werken.

We streven er in feite naar om zo weinig mogelijk verschillende materialen te gebruiken

PS inzetstukken is vintage, da's iets anders ;)

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
*update*

de bouwaanvraag, inclusief wijziging, is binnen en goedgekeurd!

ik citeer: "gelet op de omgeving waar zowel hellende als platte daken voorkomen, vormt het ontwerp geen storend element"

*woehoe*

Donat

Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Waarderingsscore
17
Punten
18
Gefeliciteerd met de goedkeuring !!!

Prachtig ontwerp en stijl trouwens !!

Als er een foto dagboek of iets dergelijks komt ben ik vaste bezoeker !

Mvg,

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
Donat wrote:

goh...als we tijdens het sleuren met stenen tijd hebben en foto's te nemen, en na het uitkuisen van de betonmolen nog zin hebben om aan websites te knutselen, dan zal er wel een bouwdagboekje komen...;)

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
Donat wrote:

U vraagt, wij draaien (het zal allleen de vraag zijn hoelang we dit gaan volhouden.)

http://huisje.biebie.be/

planning:

morgen uitgraven teelaarde

donderdag betonkelder

volgende week funderingen

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
net eens door mijn eigen topics gebladerd en gezien dat ik veel vragen stel en weinig antwoorden geef :)

vandaar een update van mijn originele topic.

De details zal ik iedereen besparen, maar de bouwvergunning is er gekomen, en de werken zijn +- op tijd gestart...

in een notendop :

gegoten kelder : dikke OK. geweldige stielmannen

vloerplaat : dikke ok, maar shit man dat ondergronds metselwerk zijn zware blokken...mijne rug beeft er nog van

metsen: ondanks het regenweer in november zonder al te veel problemen on orde gekomen (op een tetanusinjectie na :) )

gevelsteen: dat was maar een kleine 60m², dus dat ging vooruit (wel gigantische witte uitslag op de stenen gehad, maar na de winter is dit al veel beter)

poutrelles : zwaar, duur, onhandig en sindsdien oneindig veel respect voor kraanmannen

gewelven : het meest plezante werkje tot nu toe...mijn kinderlijk entousiasme heeft daar met volle teugen van genoten

winterpauze : vorst, sneeuw en wat nog allemaal...

oversteken : dakoversteken zijn in hout, dus veel timmerwerk. initieel zelf aan begonnen, maar toch wat professionele hulp ingeroepen

riolering en nutsvoorzieningen : een week graven en in de grond wroeten om daarna weer alles dicht te gooien...fustrerend...

hellingschape : 'slechts' drie keer op het laatste nippertje afgebeld of de planning gewijzigd...anyway, 't ligt wel schoon en proper...

dakdichting : epdm...weet je wanneer het daarvoor het ideale moment is? begin juli, als het 35 graden is...ik heb in gans mijn leven nog nooit zoveel gezweet...

waterleiding : da's best plezant, al is het begrip 'flexibele buis' met alpex wel een rekbaar begrip...

to do : gigantisch veel...

*ramen : besteld (schuco, wit)

*electricitet : druk aan bezig (met dank aan dmlights voor de kabels)

* vloerverwarming: ligt reeds vast

*chape: idem

...

archiklusser

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
41
Punten
48
Als liefhebber van Mies van de Rohe kan dit ontwerp mij wel bekoren. Of het eindresultaat ook spectaculair gaat zijn hangt erg af van materiaalkeuze en details. Ik zou niet voor staal+welfsel hebben gekozen omdat zo geen vlak plafond gemaakt kan worden. Met die overstekken had ik liever predallen gebruikt met koudebrugonderbreking (Isokorf), ook Lenotec lijkt mij hier perfect (tweezijdige uitkraging) maar iets minder geschikt om zomerwarmte buiten te houden.

Blijf foto's maken (en hard werken uiteraard)... :D

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
archiklusser wrote:
Als liefhebber van Mies van de Rohe kan dit ontwerp mij wel bekoren. Of het eindresultaat ook spectaculair gaat zijn hangt erg af van materiaalkeuze en details. Ik zou niet voor staal+welfsel hebben gekozen omdat zo geen vlak plafond gemaakt kan worden. Met die overstekken had ik liever predallen gebruikt met koudebrugonderbreking (Isokorf), ook Lenotec lijkt mij hier perfect (tweezijdige uitkraging) maar iets minder geschikt om zomerwarmte buiten te houden.

Blijf foto's maken (en hard werken uiteraard)... :D

hei, wat het vlak plafond betreft: er komt overal (behalve in de berging en garage uiteraard) een vals plafond met in de diepte ingewerkte spots. De ventilatieopeningen zullen op hun beurt aan de zijkant van het valse plafond komen, zodat de onderkant schoon glad blijft...idem voor eventuele gordijnrails,,,

moest het opnieuw te doen zijn, dan had ik idd voor doorlopende predallen gekozen, al was het maar om het vele werk te vermijden. Voordeel van onze houten uitbouw achteraan is dat we nu wel 'vrijer' zijn om bijvoorbeeld een lamellendak ala 'livium' in te bouwen.

Lid geworden
11 jan 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ushkar, ik zie het nu pas maar dit is top, man, man, super!!!....Proficiat. Als je ondertussen nog meer beeldmateriaal hebt, denk aan ons...

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
minima;1759672 wrote:
Ushkar, ik zie het nu pas maar dit is top, man, man, super!!!....Proficiat. Als je ondertussen nog meer beeldmateriaal hebt, denk aan ons...

mercikes. massa's beeldmateriaal op het fototoestel, maar een chronisch gebrek aan tijd om alles te sorteren en online te gooien.

Waar zitten we momenteel:

plakker : done

chape : done

elektriek: ongoing

vloer en parket : half september

keuken-haard-badkamer : oktober

verhuizen : november

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
Een dikke twee jaar nadat de eerste schop in de grond werd gestoken was het vorige week tijd om met verhuisdozen te sleuren.

hieronder wat impressies van het interieur.

1. Aangezien het buiten rond het huis een soort moesson-moeras is, komen de buitenfoto's een beetje later

2. Er is al veel geschilderd, maar er moet nog veel gedaan worden ook. gelieve hier over te kijken :)

3. nu nog de boeksjes van de ovens beginnen lezen zodat we morgen onze oudjaar-vierders niet al te veel verbrande dinges moeten voorschotelen.

enkele sfeerbeelden:

Bekijk bijlage 4776Bekijk bijlage 4777Bekijk bijlage 4778

Bekijk bijlage 4775

de volledige reeks :

http://www.biebie.be/huisje_fotos/interieur/index.php

Bijlagen

• IMG_0804-800.jpg
    IMG_0804-800.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_0846-800.jpg
    IMG_0846-800.jpg
    31,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1096-800.jpg
    IMG_1096-800.jpg
    15,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1025-800.jpg
    IMG_1025-800.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 1

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Mooie fotos en propere afwerking.

1 vraagje; parket in de keuken, hoe ga je om met vochtplekken? Of is het een vloer?

Lid geworden
31 jul 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Knap, heel erg mooi!

Nog 2 opmerkingetjes die nog niet gezegd zijn (ik lees het topic nu pas).

- Klopt het dat je geen natuurlijk licht hebt in slaapkamer 1? Ik zou dat niet zo tof vinden, maar persoonlijke keuze

- Heel veel glas op zuid-kant. Voorzie zeker iets tegen de zon. Wij hebben ook zo een oversteek als op jullie plan, maar dat blijkt niet voldoende! Screens?

Succes ermee! Prachtig concept!

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
Tom DB;1794180 wrote:
Mooie fotos en propere afwerking.

1 vraagje; parket in de keuken, hoe ga je om met vochtplekken? Of is het een vloer?

da's een gefundeerde gok...De parket is in de keuken extra behandeld. We hebben een woning gezien waar het ook zo was en na een 5-tal jaar zag het er nog altijd heel deftig uit...

maar misschien spreken we binnen X jaar anders :)

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
bramvdb;1794224 wrote:
Architect ook van Kortrijk?

het concept is 95% eigen initiatief, de 'werfopvolgende' architect is uit de buurt...

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Waarderingsscore
11
Punten
38
Frigo's in de slaapkamer ?

En panton tongue chairs in de living ?

Zeker een mega-mooi huis, ook al is het nog niet afgewerkt aan de buitenkant.

Ah, nu zie ik dat jij in je wc hetzelfde systeem hebt qua afkasting en verlichting zoals ik zelf ook van plan was te doen. Alleen heb ik nog geen idee hoe hieraan te beginnen. Heb je dat zelf gedaan, of laten doen ? Kan ik evt een paar detail foto's hiervan zien, van hoe de verlichting bv weggewerkt zit achter die wand, en hoe de kast open gaat ?

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
F-B;1794344 wrote:
Frigo's in de slaapkamer ?

En panton tongue chairs in de living ?

Zeker een mega-mooi huis, ook al is het nog niet afgewerkt aan de buitenkant.

Ah, nu zie ik dat jij in je wc hetzelfde systeem hebt qua afkasting en verlichting zoals ik zelf ook van plan was te doen. Alleen heb ik nog geen idee hoe hieraan te beginnen. Heb je dat zelf gedaan, of laten doen ? Kan ik evt een paar detail foto's hiervan zien, van hoe de verlichting bv weggewerkt zit achter die wand, en hoe de kast open gaat ?

de frigo's zijn gewoon kledingrekken hoor (net zoals de groene in de badkamer). lang geleden hebben we de motoren en inhoud verwijderd en in een leuk kleurtje gelakt.

Wat de tongue's betreft: ja, we zijn nogal fan van die tijdperiode. in de slaapkamer prijkt ook een Djinn van Olivier Mourgue (die weliswaar nog moet gerestaureerd worden)

de toiletten: ik heb geprobeerd wat details te fotograferen, maar da's nogal moeilijk. in concreto: de binnenkast uit kastpanelen, het voorfront in MDF. de zijkant blijft een tiental cm van de wand, en daarin is een gleuf gefreesd van zo'n 20mm breed en zo'n 15mm diep. daarin ligt een alu-profiel gelijmd en daarop een dubbele LED strook. de transfo zit in de electriciteitskast.

foto's:

http://www.biebie.be/huisje_fotos/toilet/

moest je uit de omgeving van het westvlaamse kortrijk zijn: altijd welkom om het eens in het echt te komen besnuisteren.

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Nu nog pantons aan de keukentafel, zoals in eerste 3d foto;)

Bovenaan