voorontwerp moderne woning

Lid geworden
30 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
De woning staat wel op een stuk grond waar de bouwlijn scheef is. daarom de scheven buiten muren.

graag jullie mening

gelijkvloers.jpg

1steverdiep.jpg

cce09112010_00000-1.jpg

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
die dressing lijkt me echt superonhandig, zou er tenminsta al de deur uitlaten want je kan zo aan vele kasten niet aan

en waarom een douche in een garage?

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Waarderingsscore
103
Punten
63
Mooie indeling, lekker ruime entree in de leefruimte (barkast elders) en ook boven prima zo op het eerste gezicht. De gevels worden uiteraard gedomineerd door de gerende wanden, niets mis mee. Alleen die dakdrol past er niet bij, gewoon weglaten dus. :shock:

Het bureau zou ik samenvoegen met de nachthal, zo heb je meer contact met je huisgenoten en wordt de verdieping ruimtelijk veel interessanter.

Lid geworden
12 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Op hoeveel wordt de prijs dan geraamd van dergelijke woning/ontwerp?

Lid geworden
30 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gisteren terug bij achitect geweest om nog een aantal punten te bespeken. enkele van jullie opmerikingen hadden wij ook.

Zo wordt de deur van de derssing verandert naar de slaapkamer, WC in badkamer gaat op de plaats van de douche en bereikbaar via de gang.

gashaard benenden gaat naar de plaats van de WC benenden en de WC naar de voorkant

douche in garage is er om als de kinderen (of de papa) vuil thuis komen en dan niet door heel het huis moeten om hen te wassen.

Gaan navragen bij de gemeente of het dak weg mag, volgens bouwvoorschriften zou er een dak op moeten...!

Raming van deze woning +- 230.000 @€ excl BTW. als je zelf niet veel zou doen.

ontwerp zal van architect tot architect afhangen denk ik. hebben 6 architecten geraadpleegd en de prijzen verschilde van 23000€ tot 5700€.

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
32
Punten
48
dvpke wrote:
gashaard benenden gaat naar de plaats van de WC benenden en de WC naar de voorkant

Lap, weer een ruime woning met conflicten tussen voordeur en toiletdeur...

Overall mooi ontwerp, goeie aanpassingen maken het nog net ietsje beter.

Verder zou ik ook, zoals Archi zegt, het bureel boven integreren in de nachthal. Nu is het een klein triestig hok, terwijl die nachthal met wat meer ruimte een mooie polyvalente ruimte zou kunnen worden.

Inplanting bad boven lijkt me een dure grap, net als de keuken. Ik zou zeker in de keuken de schuine muur rechttrekken, zo'n werkblad dat in een scherpe hoek ligt oogt voor mij zeer onaangenaam. Ook in de slaap- en zitkamer vind ik de schuine muur geen meerwaarde opleveren qua ruimte. Achter het bed / de zitbank blijft gewoon een spie ongebruikt.

Qua gevels valt me op dat deze niet geheel overeenkomen met de plannen (rond raam op plannen niet uitgelijnd t.o.v. onderliggend raam = niet mooi in de gevel).

En dat dak, ja, jammer weer... maar 't is niet anders :(

Al bij al: ruime, mooie woning, met grote slaapkamers en veel leefruimte (uitgez. ietwat benepen, maar wel gezellig gelegen, salon).

Lid geworden
2 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
deze keer geen negatieve reacties op het 'lelijke' ronde raam in een modern ontwerp, bij mijn ontwerp was het wel anders... :)

Leuk ontwerp, is het niet te doen om het huis rechthoeking te maken en dan een beetje schuin te zetten? Dit gaat budgettair veel interessanter zijn. De voorgevel kan je eventueel dan nog schuin zetten om de bouwlijn te volgen.

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
32
Punten
48
Stella52 wrote:
deze keer geen negatieve reacties op het 'lelijke' ronde raam in een modern ontwerp, bij mijn ontwerp was het wel anders... :)

't Is dat het goed verstopt zit, want ik vind het niet mooi. :wink:

Lid geworden
30 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het nieuwe plan zal niet met ronde ramen zijn.

de tekening van het huis is een voorbeeld van hoe de bouw eruit zou zien gemaakt op basis van het 1ste ontwerp. daarom komen sommige ramen niet overeen met de plannen. eerst daags krijgen we een nieuwe tekening

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
381
Punten
83
Leuk volume, alleen een dak op een doos, ik kan het niet zien...

De doorgang naar de 'master bedroom', (wat een naam...) is wat onhandig.

Een douche in de garage, een eigenaardig idee, misschien nog eentje in de inkom? :mrgreen:

Zou de eetkamer niet wat kleiner mogen ten voordeel van de zitkamer?

Alurade

Lid
Lid geworden
13 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
dvpke wrote:
Gisteren terug bij achitect geweest om nog een aantal punten te bespeken. enkele van jullie opmerikingen hadden wij ook.

Zo wordt de deur van de derssing verandert naar de slaapkamer, WC in badkamer gaat op de plaats van de douche en bereikbaar via de gang.

douche in garage is er om als de kinderen (of de papa) vuil thuis komen en dan niet door heel het huis moeten om hen te wassen.

Gaan navragen bij de gemeente of het dak weg mag, volgens bouwvoorschriften zou er een dak op moeten...!

ontwerp zal van architect tot architect afhangen denk ik. hebben 6 architecten geraadpleegd en de prijzen verschilde van 23000€ tot 5700€.

Paar nulletjes vergeten in je laatste 2 bedragen?? Anders mag die architect hier ook voor 5700 € zo'n woning komen zetten

Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gaat over de prijsverschillen tussen de architecten, niet het bedrag om de woning te plaatsen. Anders zou ik het ook wel weten :lol:

Lid geworden
8 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stella52 wrote:

Leuk ontwerp, is het niet te doen om het huis rechthoeking te maken en dan een beetje schuin te zetten? Dit gaat budgettair veel interessanter zijn. De voorgevel kan je eventueel dan nog schuin zetten om de bouwlijn te volgen.

Niet alleen budgettair, maar ook veel aangenamer denk ik.

Hoe ga je je zithoek effectief inrichten? met een zetel die niet parallel staat met de muur, zoals getekend, gaat dit nogal een vreemd effect geven. En verloren ruimte.. Zelfde opmerking voor de keuken. Maakt op mij een hele "onrustige" indruk.

krw

Lid
Lid geworden
24 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
Het lijkt wel of zo'n douche beneden in is. Wij hebben er ook één. Leek me tevoren erg handig. Maar die wordt nooit gebruikt. Bij ons staat hij in een afgescheiden ruimte met handdoekhangers en planken voor kleding en zo. Maar niemand die eronder gaat. De toilet vlakbij de tuin wordt wel heel veel gebruikt. Scheelt meer vieze voeten dan die douche. Evenals de grote wasbak met warm water. Ik ga de doucheruimte veranderen door er een zitbad in te zetten. Kan ik er in elk geval mijn honden nog in wassen, dan wordt de ruimte nog nuttig :?: gebruikt. Bij het vorige huis hadden we een buitendouche en die werd heel veel gebruikt terwijl die toch minder comfortabel was.

Ik vind die scheve muren overigens wel wat hebben. Geven een mooi ruimtelijk effect. Hoe ga je de vloer leggen? Zo dat die het schuine versterkt of dat het weggewerkt wordt?

Lid geworden
2 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wel tof... bij ons huis beetje zelfde geval (scheve bouwlijn) wel HOB ipv OB.

Ook grappig dat het op dezelfde manier is opgelost... door met een betonnen gegoten muur uit te laten springen.

Mooi ontwerp!

Lid geworden
21 mei 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zelf vind ik het een zeer mooi ontwerp.

De schuine muren hebben wel iets, moet niet altijd recht zijn ...

Zou je deze woning traditioneel bouwen of met houtskelet?

Aannemers zullen er wel aan zweten :) Veel zaagwerk, trap is ook niet in 90°, ...

Veel succes

Lid geworden
10 jul 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
dvpke wrote:

Gaan navragen bij de gemeente of het dak weg mag, volgens bouwvoorschriften zou er een dak op moeten...!Raming van deze woning +- 230.000 @€ excl BTW. als je zelf niet veel zou doen.

t'zou nogal nat zijn ee in de herfst en de winter 8) :mrgreen:

230.000€ excl.? als ge er niet veel of niets gaat zelf in doen vrees ik da ge der nog min. 40.000 a 50.000€ mag bij rekenen (binnen ook volledig af).

voor de rest ziet het er toch redelijk goed uit ,behalve,vind ik de badkamer nogal smal en dat dak :cry: ,maar ge kunt altijd een wijziging aanvragen ee.

grts .

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Waarderingsscore
4
Punten
38
dvpke wrote:

Ingang slaapkamer en dressing (masterbedroom) is een beetje ingewikkeld maar voor de rest ziet dat er goed uit.

btw.

Ruw geschat een woning van 278 m² voor 230.000 excl. btw (278.300 euro incl. btw ).

Dat maakt dus +/- 1000 euro/ m² incl. btw.

Dat is toch wat optimistisch geschat anno 2011?

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
ja, dat denk ik ook

maak er maar 1200 / m2 van minimum

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik snap wat je wilt doen met de scheve muren, maar zelf zou ik gaan 5 minuten in dat huis kunnen zijn, ik zou er letterlijk ziek van worden...

Bovenaan