Voorbereiding chape

steven86

Lid
Lid geworden
7 jun 2017
Waarderingsscore
3
Punten
18
Heb dit weekend volledig de vloer plus chape van de beneden uitgebroken tot aan de welfsels. Huis is volledig onderkelderd.
Zit met een beperkte opbouwhoogte, dus ik ga voor anhydrietchape samen met vloerverwarming en de welfsels langs onder isoleren. Dat staat al vast.
Nu heb ik enkele vragen over de voorbereiding.

- De randisolatie die geplaatst moet worden, moet die tot tegen te bakstenen of tot tegen de huidige plakkerij? Moet ik alles tot tegen de bakstenen afkappen?

240859892_384869246318392_8434336131493739894_n.jpg

- Tijdens het uitbreken heb ik wat gaten gemaakt in de holle welfsels. Ook zijn er nog gaten van oude verwarmingsbuizen. Moeten deze eerst gedicht worden? Of kan je hier gewoon een PE folie leggen en daarop de chape laten storten?

- Ik ga ook nieuwe elektrische flexibels leggen, hoe kan ik die vastmaken aan de welfsels zodat deze niet gaan drijven? En komen deze onder de PE folie of erboven?
Zelfde voor het vast maken van de buizen op de netten voor de vloerverwarming. Blijkbaar kunnen deze beginnen drijven, hoe maak ik de netten best vast?

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
1.227
Punten
113
- Tijdens het uitbreken heb ik wat gaten gemaakt in de holle welfsels. Ook zijn er nog gaten van oude verwarmingsbuizen. Moeten deze eerst gedicht worden? Of kan je hier gewoon een PE folie leggen en daarop de chape laten storten?
Geen probleem, als die gaten maar geen 20x20 en 15 diep zijn.

- Ik ga ook nieuwe elektrische flexibels leggen, hoe kan ik die vastmaken aan de welfsels zodat deze niet gaan drijven? En komen deze onder de PE folie of erboven?
Voor flex heb je speciale klemmen voor 1 of 2 buizen. Die boor je in de beton vast.
Of je gebruikt bandijzer en slagpluggen voor grotere aantallen
Zelfde voor het vast maken van de buizen op de netten voor de vloerverwarming. Blijkbaar kunnen deze beginnen drijven, hoe maak ik de netten best vast?
Hangt wat van je systeem af. Normaal ook met bandijzer, slagpluggen ,...

steven86

Lid
Lid geworden
7 jun 2017
Waarderingsscore
3
Punten
18
Geen probleem, als die gaten maar geen 20x20 en 15 diep zijn.

Voor flex heb je speciale klemmen voor 1 of 2 buizen. Die boor je in de beton vast.
Of je gebruikt bandijzer en slagpluggen voor grotere aantallen
Hangt wat van je systeem af. Normaal ook met bandijzer, slagpluggen ,...

Het zijn holle welfsels, dus slagpluggen ga niet lukken. Mss pluggen voor holle wand gebruiken? Kan dat wel gebruiken met bandijzer.
Enkel moet ik dat wel door de PE folie doen, dat zal toch geen kwaad kunnen?

Bovenaan