• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Voorbereidende domotica

Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
278
Waarderingsscore
1
Punten
0
Gezien mijn renovatieproject gespreid is over toch enkele jaren, zou ik graag nu al de voorbereidingen treffen om later redelijk wat te kunnen automatiseren.



Waar ik uiteindelijk naartoe wil:

- alles uit functie

- lichtpunten schakelbaar vanuit automatisatie

- eventueel hetzelfde met enkele (zeker niet alle, eerder de minderheid) stopcontacten

- rolluiken aansturen

- eventueel ventilatie (?moet ik nog over nadenken of dit wel de moeite is)

- VVW (ook eventueel, niet zeker of dit ook zo van toepassing is)





Enfin, om deftig te kunnen voorbereiden zou ik al kabel trekken en correct aankoppelen in de kamers zelf, aan de kast mag dit nog 1op1 doorverbonden worden.

Ik schrijf zelf software en kan PLCs programmeren, echter is de elektrische kant niet mijn sterkste kant.



Wat zou ik dan best in mijn elektrische kast beginnen hangen, ter voorbereiding van later gans het systeem te kunnen programmeren. Pak ik daarvoor best gewone teleruptoren? Steek ik daar al best een Logo achter?

Of zijn systemen als Loxone transparant genoeg zodanig dat ik daar later mijn eigen software kan bovenzetten? (ik dacht van niet bij dit laatste)



alvast bedankt
 
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
278
Waarderingsscore
1
Punten
0
Haha, nog meer voordelen! Alhoewel die opslag nog niet voor direct zal zijn. Zeker niet als hier nu en dan eens zo'n Logo fubar blijkt te zijn en verdwijnt
 

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Shibby;1909856 wrote:
... 10 logo's naast elkaar, bekckhoff modules, IO converters, lenze drives ... en dat allemaal gestuurd door een hoger platform draaiend op een B&R automation pc in combinatie met touchscreen ... you get the picture ;) ..

Het enige wat ik wel zou aanraden is van het uitvoerig te documenteren.
 
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
278
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dit was een voorbeeld van mijn werk hoor, ik ben niet van plan om bovenvermelde allemaal te gebruiken. Documentatie van zoiet is een boek van 350pags :/

Ik ga het iet simpeler houden, doch op hetzelfde principe
 
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
146
Waarderingsscore
0
Punten
0
Laat het duidelijk zijn dat als er mensen zijn die zichzelf al overtuigd hebben dat ze met een PLC de beste keuze gaan maken, die mensen wens ik het allerbeste toe, maar als het gaat om iemand advies te geven die nu helemaal van nul moet beginnen en voor die mensen dan nog de schijn opwekken dat een PLC een heel goede Domotica of Smart home oplossingen is, dit is gewoonweg niet correct en dan ben ik ervan overtuigd dat Loxone veruit de betere keuze is.

Jullie beseften toch wel dat jullie hierdoor mensen weer met een vrachtwagen of tractor naar de winkel sturen he.

Verder kan ik jullie geruststellen en verzekeren dat mijn kennis van de PLC alvast groter is dan jullie kennis van Loxone.



Galenbo;1909836 wrote:
Zegt de verkoper. Teken hier meneer, voor onze "oplossing", die eigelijk een PLC is, maar dat ziet gij niet.

Enerzijds zegen jullie neem een PLC neem een PLC, Loxone is niet goed, Loxone is niet goed.Anderzijds zegen jullie dat Loxone in principe een PLC is, verstaan wie verstaan kan

Ik besef maar al te goed dat er een tijd is geweest dat de PLC een echt alternatief was, maar die tijd is al een paar jaar voorbij.



Laat het ons constructief houden en elkaar overtuigen met concrete voorbeelden, zodat iedereen die niet dezelfde kennis heeft zelf kan oordelen, gelieve een paar functies te geven waarin de PLC goedkoper en beter is dan Loxone, denk er aan dat het hier om complete installaties in een woning gaat, de totale installatie moet duidelijk beter zijn als die van Loxone, het heeft geen zin als er 1 functie beter is als de rest duurder of gecompliceerder is.



Galenbo;1909836 wrote:
Ene die met PLC bezig is programmeert om het even wat 5 keer sneller in een PLC dan de tijd die hij nodig heeft om een Loxone te configureren. En daar gaat het hier over. TS zegt dat hij ervaring heeft als programmeur van PLC, en niet met de rest.

Dat zijn nu juist de uitspraken waar niemand iets aan heeft en die telkens men over PLC sturingen begint weer terug komen, jullie willen iedereen laten geloven dat een PLC de perfecte oplossing is en ik weet zeker dat dit niet zo is en ik wil dat hier ook direct ontkrachten



Hier even kort een programmatie overzicht van een conventionele drukknop die het licht aan/uit doet met visualisatie inbegrepen:

Toch nog even vermelden dat dit zonder voorbereiding is en compleet van nul is gestart.



Start timer

Men opent Loxone config met een nieuw document en neemt onder "Programma" "Drukknoppen en schakelaars" de bouwsteen "Drukknop" en sleept deze op een werkblad.

Daarna neemt men de juiste digitale ingang waar men de conventionele drukknop hardware matig op aangesloten heeft, sluit deze aan op de Tr ingang van de "Drukknop" bouwsteen, vervolgens neemt men de digitale uitgang waar men de verlichting op aangesloten heeft en sluit die aan op de Q uitgang van diezelfde "Drukknop" bouwsteen.

En nu heel aandachtig lezen

Daarna selecteert men de "Drukknop" bouwsteen en bij eigenschappen geeft je dan nog een naam in bv. "spots", verder geef je bij categorie "Verlichting" in en bij ruimte "Woonkamer" en men heeft zijn visualisatie aangemaakt voor zowel android, apple, en PC toestellen.

verbinding maken met Miniserver, programma opladen klaar.

Stop timer



Een alles uit toevoegen gaat als volgt

Start timer

Men neemt de juiste digitale ingang en sluit deze aan op de R ingang van de "Drukknop" bouwsteen

Stop timer



Alles bij elkaar kom ik op ongeveer 30 seconden, dat wil zeggen opstarten, opladen en testen met de smartphone inbegrepen, dus iemand die dit voor de eerste keer doet mag 1 minuut rekenen.



Gelieve me te vertellen hoe men bovenstaande in 12 seconden (5 keer sneller) doet met een PLC, denk eraan dat dit nog maar een basis functie is die men in ieder woning nodig heeft.

Anders doen we dit nog eens over voor de verwarming, dat wordt dan echt lachen.



Ik wil er ook nog bij vermelden dat iedereen dit kan controleren, de Loxone Config software is gratis te downloaden.



Ik weet dat PLC mensen in hun eigen wereld zitten, een paar van mijn beste vrienden hebben in die wereld gezeten, maar de technologische vooruitgang staat gelukkig niet stil.

 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Quote:
jullie willen iedereen laten geloven dat een PLC de perfecte oplossing is en ik weet zeker dat dit niet zo is en ik wil dat hier ook direct ontkrachten



Dat heb ik helemaal niet beweert, ik zeg ook niet dat Loxone slecht is, heb ook zelfs gezegd dat die waarschijnlijk gemakkelijker te programmeren is.



Maar jij begon dat een PLC niets was en ongeschikt voor domotica, en dat wou ik ontkrachten.

Laat ieder voor zich de keuze maken en doe dat door positieve zaken van het systeem van jouw voorkeur naar voren te brengen, niet door iemand anders zijn systeem af te breken.



Die lampjes doe ik trouwens wel aan met een schakelaar,

Hoe mij meer bezig met nuttige zaken, bijvoorbeeld tuinbesproeiing aan de hand van de weersvoorspelling.

Zwembadpomp aansturen aan de hand van de watertemp.



Deze week een windsensor aangesloten, dat zijn pas leuke dingen :D
 
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
278
Waarderingsscore
1
Punten
0
Lukske, om te beginnen zie programmeren met 'bouwstenen' al reeds als een enorme beperking. Ik maak mijn bouwstenen liever zelf en beslis hoe zij zich gedragen en kunnen reageren.

Om in uw metaforen te blijven: Verder koop ik mij liever een vrachtwagen dan een auto ja. Als ik later er veel meer wil uithalen, zal ik blij zijn dat ik een vrachtwagen heb gekocht in plaats van een klein gezinswagentje waar geen ruimte is voor 2 palletten brood van de bakker.



Mij lijkt het dat een Loxone een ideale instap is voor een beginner, die graag eens wil experimenteren met het opbouwen van een interface rond verschillende in en outputs. Maar daarmee moet je ook binnen de lijntjes van Loxone kleuren. Ik ga het zeker eens bekijken, maar de 'opgelegde' bouwstenen vind ik al een serieuze beperking.



Welke beperkingen zijn er aan een PLC?
 
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
146
Waarderingsscore
0
Punten
0
Shibby;1910049 wrote:
Welke beperkingen zijn er aan een PLC?



ik zal het nog eens roepen EEN PLC IS GEEN DOMOTICA OF SMART HOME OPLOSSING en zoals gezegd als jij zelf telkens het warm water wilt uitvinden HEB IK DAAR GEEN ENKEL PROBLEEM MEE.



Shibby;1910049 wrote:
Als ik later er veel meer wil uithalen, zal ik blij zijn dat ik een vrachtwagen heb gekocht in plaats van een klein gezinswagentje waar geen ruimte is voor 2 palletten brood van de bakker.



Weeral een uitspraak die kant nog wal raakt, een belangrijk onderdeel van een smart home is het gebruiksgemak en comfort, ik zie uw vrouw al naar de bakker rijden in een vrachtwagen :) :)

ik kan de vraag natuurlijk nog eens stellen;

Gelieve een paar functies te geven waarin de PLC goedkoper en beter is dan Loxone, denk er aan dat het hier om complete installaties in een woning gaat, de totale installatie moet duidelijk beter zijn als die van Loxone, het heeft geen zin als er 1 functie beter is als de rest duurder of gecompliceerder is.



Ik wil nog even meegeven dat je ook bij Loxone helemaal uw eigen ding kwijt kunt, het is namelijk de meest open oplossiing die er momenteel op de markt is;

voor het schrijven van uw eigen bouwstenen;

http://www.loxone.com/enuk/service/documentation/loxone-config/function-blocks/custom-program.html



En hier dan nog alle info van de netwerk API;

http://www.loxone.com/enuk/service/documentation/api/communication-logic.html

http://www.loxone.com/enuk/service/documentation/api/structure-file.html

http://www.loxone.com/enuk/service/documentation/api/status-display-pushbuttons.html

http://www.loxone.com/enuk/service/documentation/api/webservices.html
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Er zit een rat aan je bouwsteen te knabbelen :D
 
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
278
Waarderingsscore
1
Punten
0
U spreekt continue over de kostprijs, maar het zou al duidelijk moeten zijn dat dit voor mij niet doorslaggevend is. Enkel de functionaliteit en mogelijkheden zijn uiterst belangrijk.



Ik snap ook niet waarom u roept DAT EEN PLC GEEN DOMOTICA IS. Ik kan er lichten mee schakelen op basis van input, alsook rolluiken op en neer doen gaan en verschillende andere elementen in mijn huis mee aansturen. Dit lijkt toch sterk op domotica me dunkt. Het is inderdaad geen kant en klare oplossing zoals Loxone, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen domotica kan mee opbouwen?

En op wat is Loxone gebaseerd? Op een PLC (= Programmable Logic Controller) Loxone is met andere woorden niks anders dan een voorgekauwd softwarepakket gebaseerd op een specifiek hardware module.



Kan ik met Loxono bijvoorbeeld een Voicemodem aansturen die mij kan opbellen op mijn gsm met een aangepast boodschap?
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Lukske;1909697 wrote:
En dit natuurlijk liefst allemaal betaalbaar en op 1 dag geprogrammeerd ;-)





Mijn persoonlijke kijk op deze kwestie is dat er geen enkele PLC is die aan het gebruiksgemak en mogelijkheden van Loxone kan tippen.

Een PLC is nu eenmaal geen Domotica of smart home oplossing en zal dat ook nooit worden.



Ge hebt gelijk.

http://www.beckhoff.be/building/



Gewoon de juiste bestelcode doorgeven als ge uw IPC (of CX) besteld en ge krijgt helemaal gratis en voor niks zowat alle FB's die betrekking hebben met Licht/HVAC/Rolluiken/...



Ik ben zelf mechanisch ontwerper. Na 1dag "kennismakingscursus" bij beckhoff en een uitermate gebruiksvriendelijke help programmeer ik in 1 dag als t moet een heel appartementsgebouw.

Op elk verdiep zijn dedicated schakelkast met de nodige I/O allemaal gekoppeld via een huis/tuin/keuken ethernet kabelke. :)



+ een groot voordeel in mijn ogen tov van al die "kantenklare domoticasystemen" een industrieel systeem. Over 20j ben ik er zeker van dat ik nog een "eenvoudig" digital ingangsterminalleke kan krijgen.



Ik heb toen ik pas van school af kwam (nu toch al weer 12j geleden) in avondonderwijs een cursus domotica gevolgd. Da was het toen zo geweldige systeem van Niko. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft niko ondertussen al minstens 1 opvolger, en die is zo ver als ik het gevolgd heb niet "backwards compatible" met het vorige. (ik kan mis zijn hoor)
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Joske_;1910098 wrote:
Ik heb toen ik pas van school af kwam (nu toch al weer 12j geleden) in avondonderwijs een cursus domotica gevolgd. Da was het toen zo geweldige systeem van Niko. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft niko ondertussen al minstens 1 opvolger, en die is zo ver als ik het gevolgd heb niet "backwards compatible" met het vorige. (ik kan mis zijn hoor)



Niko is nu niet het meest geweldige voorbeeld :)



Qua domoticasystemen heb je 3 keuzes:



1. KNX (de enige wereldwijde standaard) fabrikant onafhankelijk. KNX groeit en is vrijwel enige met een totaal oplossing voor KNX/TP (klassieke KNX/EIB bus) , KNX/IP (ethernet), KNX/RF (draadloos) en KNX/PL (powerline) uit te bouwen.



2. A bunch of commerciale closed domotica systemen, vaak ontstaan uit hobby projectjes, de ene wat beter dan de andere.



3. Full self-made. Je maakt als freak of hobbyist uw eigen systeem, of een PLC expert steekt in zijn eigen woning een industriele PLC installatie...



Alle 3 kunnen ze het zelfde einddoel bereiken. Oplossing 1 en 3 genieten mijn voorkeur. 2 is om problemen vragen als je het mij vraagt.
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Kris77;1910177 wrote:
Niko is nu niet het meest geweldige voorbeeld :)



Dat weet ik, dat was dan ook maar een voorbeeld dat ik aanhaalde. :)



T is misschien een totaal verkeerde inschatting van mij, maar het hier alom geprezen Loxone rekening ik eigenlijk ook bij uw groep 2. :oops:

Ik stel mij de vraag "wat als die uit de hand gelopen hobbyist beslist om er mee te stoppen?"



(De tot voor kort in de industrie geldende standaard Siemens heeft diezelfde ziekte spijtig genoeg. Logo valt nog mee, maar ik heb indertijd in het secundair onderwijs nog leren programmeren met S5 een paar jaar later stapte ze over naar S7, wou ge van S5 naar S7 overschakelen kwam ge redelijk wa 'problemen' tegen)
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Joske_;1910178 wrote:
Kris77;1910177 wrote:
Niko is nu niet het meest geweldige voorbeeld :)



Dat weet ik, dat was dan ook maar een voorbeeld dat ik aanhaalde. :)



T is misschien een totaal verkeerde inschatting van mij, maar het hier alom geprezen Loxone rekening ik eigenlijk ook bij uw groep 2. :oops:

Ik stel mij de vraag "wat als die uit de hand gelopen hobbyist beslist om er mee te stoppen?"



natuurlijk zit dit bij groep 2. Ik wou het niet zeggen, omdat het zo geprezen werd :)



Als ik naar I/O van loxone keek, man die prijzen, koop dan KNX materiaal in duitsland...
 

Bruno_D

Nieuw Lid
Lid geworden
10 jun 2012
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ik zie hier een paar uitspraken waar ik toch mijn bedenkingen over heb, Loxone is alles behalve een gesloten systeem het is juist het tegendeel, waar komen toch deze uitspraken vandaan, hebben jullie de technische kenmerken al eens goed bekeken? Loxone is buiten zijn eigen oplossing compatible met KNX, IP, RS232/RS485/Modbus, Enocean, Infrarood, 1-Wire en DMX, hoe kun je zulk systeem gesloten noemen????? Wat ontbreekt hier nog in het lijste om het dan open te maken, zelfs van hun eigen besturings systeem hebben ze de API vrijgegeven.

Ook die vergelijking van die I/O met die van KNX is ook een beetje met de haren getroken vind ik, bij Loxone krijg je veel meer dan enkel een I/O oplossing, dit is absoluut niet vergelijkbaar, wil je dit correct doen moet je bij KNX de logica en visualiseren ook bijtelen, is KNX dan nog altijd goedkoper?????

Ook naar ontwikkeling toe ben ik enorm tevreden, ze zijn met hun eigen draadloze oplossing bezig en heb recentelijk hun muziek server aangekocht, deze laatste moet zeker niet onderdoen voor alle systemen die ik tot nu toe gezien heb, op een uurtje of twee was alles geconfigureerd met visualisatie inbegrepen.



Een firma waar wereldwijd meer dan 135 mensen voor werken kun je toch echt niet klein noemen.

Meer dan 1500 partners in het KNX bastion Duitsland is ook een duidelijk bewijs dat het hier zeker niet over een Belgische oplossing gaat.
 
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
Volgens wat ik hoorde is de communicatie tussen de miniserver en de extension modules niet gedocumenteerd, maar dat mij eigelijk niet schelen.
 
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lukske;1910022 wrote:
Enerzijds zegen jullie neem een PLC neem een PLC, Loxone is niet goed, Loxone is niet goed. Anderzijds zegen jullie dat Loxone in principe een PLC is, verstaan wie verstaan kan

Zeg leugenaar, ik heb gewoon gezegd dat iemand die toch ervaring heeft met PLC best daar gewoon bij blijft, ik vind dat die niet ineens met de loxone blokskes moet gaan beginnen spelen gelijk gij.



Ook omgekeerd, aan ene met enkel Loxone ervaring zou ik afraden om met PLC's te beginnen, want dan komen er na 2 uur prullen met wat And en Or poorten zo'n uitspraken uit:



Lukske;1910022 wrote:
Verder kan ik jullie geruststellen en verzekeren dat mijn kennis van de PLC alvast groter is dan jullie kennis van Loxone.



Lukske;1910022 wrote:
Ik weet dat PLC mensen in hun eigen wereld zitten, een paar van mijn beste vrienden hebben in die wereld gezeten, maar de technologische vooruitgang staat gelukkig niet stil.



Ja, dankzij die technologische vooruitgang van u werken die nu met een voorgeprogrammeerde PLC waar ze ook al de webmodule niet meer zelf moeten inklikken, die je met blokjes kan configureren, die nu een moderne groene behuizing heeft, en via rs485 in een netwerk met zijn extension hangt.



Niks mis mee, handig en snel, zo'n groene PLC. En prima voor wie bezig is met het hele pakket zoals elektrisch installateur, verkoper, personeelsbeleid en domotica.
 

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Bruno_D;1910182 wrote:
... ze zijn met hun eigen draadloze oplossing bezig

Dus incompatibel met KNX RF; EnOcean, ZigBee, Z-Wave, 6LowPAN... Doe er nog maar eentje bij. Waarom?

Bruno_D;1910182 wrote:
Een firma waar wereldwijd meer dan 135 mensen voor werken kun je toch echt niet klein noemen.

With all due respect: toch wel. Zou je een auto kopen van een bedrijf waar 135 mensen werken?

Bruno_D;1910182 wrote:
Meer dan 1500 partners in het KNX bastion Duitsland

1. Loxone Partner kan iedereen zijn: verdeler, architect, installateur, eindgebruiker... Bij KNX (> 17 000 partners in Duitsland) is een partner iemand die een erkende cursus met success heeft afgerond.

Bruno_D;1910182 wrote:
is ook een duidelijk bewijs dat het hier zeker niet over een Belgische oplossing gaat.

Neen. Oostenrijks. Je moet het hen wel nageven hoe ze in een paar jaar tijd toch een sterk marktaandeel wisten te veroveren.
 
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
Thorgal;1910202 wrote:
...Neen. Oostenrijks. Je moet het hen wel nageven hoe ze in een paar jaar tijd toch een sterk marktaandeel wisten te veroveren.



Ik denk dat de meeste "Loxone-sceptici" zoals ik, niks hebben tegen het bedrijf, of tegen het produkt, of tegen de software, maar het gewoon wat moeilijk hebben met het fundamentalisme van de fanboys.
 

Bruno_D

Nieuw Lid
Lid geworden
10 jun 2012
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
6
Thorgal;1910202 wrote:
Bruno_D;1910182 wrote:
... ze zijn met hun eigen draadloze oplossing bezig

Dus incompatibel met KNX RF; EnOcean, ZigBee, Z-Wave, 6LowPAN... Doe er nog maar eentje bij. Waarom?

Bruno_D;1910182 wrote:
Een firma waar wereldwijd meer dan 135 mensen voor werken kun je toch echt niet klein noemen.

With all due respect: toch wel. Zou je een auto kopen van een bedrijf waar 135 mensen werken?

Bruno_D;1910182 wrote:
Meer dan 1500 partners in het KNX bastion Duitsland

1. Loxone Partner kan iedereen zijn: verdeler, architect, installateur, eindgebruiker... Bij KNX (> 17 000 partners in Duitsland) is een partner iemand die een erkende cursus met success heeft afgerond.

Bruno_D;1910182 wrote:
is ook een duidelijk bewijs dat het hier zeker niet over een Belgische oplossing gaat.

Neen. Oostenrijks. Je moet het hen wel nageven hoe ze in een paar jaar tijd toch een sterk marktaandeel wisten te veroveren.



Weeral iemand die antwoord zonder eens alles na te kijken, Loxone is KNX compatibel dus alles wat KNX kan is mogelijk voor Loxone, dus die KNX RF kun je al doorstrepen, Enocean en 6LowPAN (bij Loxone wordt dit AIR genoemd) ook want hier heeft Loxone rechtstreekse Extensions voor.

Voor ZigBee en Z-Wave blijft natuurlijk de vraag waarom je die er ook nog moet bijnemen 6LowPAN is technisch superieur, maar als KNX hier een gateway voor heeft is het weeral geen probleem voor Loxone.



Ik zou zonder problemen daar een auto van kopen, er zijn genoeg kleine auto fabrikanten van exclusieve luxe merken die met niet meer mensen werken.

Jij bent een KNX Expert, heeft Zennio en Basalte, zoveel mensen werken, zelfs van de hele groten denk ik dat er maar weinigen zijn waar op de KNX afdeling zoveel mensen werken.



Eindgebruikers zijn geen Loxone partners, als die bij KNX erbij worden geteld is het duidelijk waarom dat verschil zo groot is, moest Loxone dat ook doen zouden de verschillen heel klein worden denk ik.



Correcter is dat Loxone een wereld oplossing is met een Oostenrijkse hoofdzetel.
 

Bruno_D

Nieuw Lid
Lid geworden
10 jun 2012
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
6
Galenbo;1910210 wrote:
Thorgal;1910202 wrote:
...Neen. Oostenrijks. Je moet het hen wel nageven hoe ze in een paar jaar tijd toch een sterk marktaandeel wisten te veroveren.



Ik denk dat de meeste "Loxone-sceptici" zoals ik, niks hebben tegen het bedrijf, of tegen het produkt, of tegen de software, maar het gewoon wat moeilijk hebben met het fundamentalisme van de fanboys.



Kan ditzelfde niet gezegd worden van de PLC mensen?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan