Gezien mijn renovatieproject gespreid is over toch enkele jaren, zou ik graag nu al de voorbereidingen treffen om later redelijk wat te kunnen automatiseren.
Waar ik uiteindelijk naartoe wil:
- alles uit functie
- lichtpunten schakelbaar vanuit automatisatie
- eventueel hetzelfde met enkele (zeker niet alle, eerder de minderheid) stopcontacten
- rolluiken aansturen
- eventueel ventilatie (?moet ik nog over nadenken of dit wel de moeite is)
- VVW (ook eventueel, niet zeker of dit ook zo van toepassing is)
Enfin, om deftig te kunnen voorbereiden zou ik al kabel trekken en correct aankoppelen in de kamers zelf, aan de kast mag dit nog 1op1 doorverbonden worden.
Ik schrijf zelf software en kan PLCs programmeren, echter is de elektrische kant niet mijn sterkste kant.
Wat zou ik dan best in mijn elektrische kast beginnen hangen, ter voorbereiding van later gans het systeem te kunnen programmeren. Pak ik daarvoor best gewone teleruptoren? Steek ik daar al best een Logo achter?
Of zijn systemen als Loxone transparant genoeg zodanig dat ik daar later mijn eigen software kan bovenzetten? (ik dacht van niet bij dit laatste)
alvast bedankt
Waar ik uiteindelijk naartoe wil:
- alles uit functie
- lichtpunten schakelbaar vanuit automatisatie
- eventueel hetzelfde met enkele (zeker niet alle, eerder de minderheid) stopcontacten
- rolluiken aansturen
- eventueel ventilatie (?moet ik nog over nadenken of dit wel de moeite is)
- VVW (ook eventueel, niet zeker of dit ook zo van toepassing is)
Enfin, om deftig te kunnen voorbereiden zou ik al kabel trekken en correct aankoppelen in de kamers zelf, aan de kast mag dit nog 1op1 doorverbonden worden.
Ik schrijf zelf software en kan PLCs programmeren, echter is de elektrische kant niet mijn sterkste kant.
Wat zou ik dan best in mijn elektrische kast beginnen hangen, ter voorbereiding van later gans het systeem te kunnen programmeren. Pak ik daarvoor best gewone teleruptoren? Steek ik daar al best een Logo achter?
Of zijn systemen als Loxone transparant genoeg zodanig dat ik daar later mijn eigen software kan bovenzetten? (ik dacht van niet bij dit laatste)
alvast bedankt