• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Voor- en nadelen MBI GeoStylistix betonstenen

nickdd

Lid
Lid geworden
1 feb 2013
Waarderingsscore
8
Punten
18
Hallo,

We zijn op zoek naar een moderne, grijze, gevelsteen.
De afgelopen weken al heel wat bezocht, maar vaak merk je toch grote kleurverschillen op.
De MBI GeoStylstix lange gevelstenen uit beton zijn ook wel leuk en nog vrij goedkoop t.o.v bakstenen.
Op het forum vind ik er nog weinig over terug.  

Wat zijn de voor- en nadelen van dergelijke stenen?
Ze zijn heel strak, dus bij de verwerking moet de koord zeker goed gevolgd worden en foutjes zullen snel zichtbaar zijn neem ik aan?
Hoe zou dit soort gevels scoren qua onderhoud, groenafzetting in een boomrijke omgeving?
https://www.mbi.nl/bouw/metselstenen/gevelstenen/geostylistix/ 
Bedoeling zou zijn om ze met dunne voeg van 5 - 6 mm te verlijmen.

Enig advies?
Alvast bedankt,

inmiddels aan de slag met de uitbouw, in de verwerkingsvoorschriften geostylistix staat dat er een dubbelgeslagen DPC onder moet. Weet iemand waarom? Ik bouw met een vorstrand, daarop dpc, daarop enkele slagen vuilwerker onder maaiveld, en daarop geostylistix. Zou ik hier toch nog een dubbelgeslagen DPC onder zetten?
Heb je een detail?

Best eens aan de fabrikant vragen.

Heb het onlangs ook nog op een werf gezien. Dog langs achterkant steen doorsteken naar boven en weer naar voor plooien.

Ik ga aanbouwen met de shaded grey light, mooi om hier te lezen dat de stenen goed bevallen. Ik overweeg echter te metselen met een doorstrijkmortel en een voeg van 10mm. Hier is niet veel info over te vinden. Mij lijkt dit zo ook erg mooi. Weet of heeft iemand een referentie? En welke kleur zou mooi zijn? Zie afbeeldingen van de site van MBI.

Bekijk bijlage 97837Bekijk bijlage 97838Bekijk bijlage 97839
Hallo, zou het mogelijk zijn van wat foto's te delen van de aanbouw eens deze gevoegd is a.u.b.? Wij willen graag een nieuwbouw zetten in Shaded Grey Light of Antartic Grey, gemetseld ( 8-10 mm voeg) en daarna gevoegd. Heel weinig voorbeelden in het echt hiervan terug te vinden, dus zou heel informatief zijn voor ons! Grts

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan