voegen , welke voeger (1 cm of 8mm voor 1 cm voeg)?

Lid geworden
14 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
De voegen zijn ongeveer 1 cm , vroeg me af welke voeger het makkelijkst voegt, eentje van 1cm (dus gelijk aan voeg) , of eentje van 8mm , iets smaller dan de voeg ?

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
459
Punten
83
Ik heb je vraag 3 maal moeten lezen, toen kwam ik er achter dat je "voegijzer" bedoelt in plaats van "voeger" , maar het is nog vroeg natuurlijk :wink:

Lid geworden
11 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Eerlijk gezegd, zou ik de 2 maten bij de hand houden. Bij dit soort werk - en zeker als het veel is - kan een investering van een extra voegijzer je veel gepruts besparen. Als de voeg hier en daar wat kleiner dan 1 cm is, geraak je er niet tussen en heb je de 8mm nodig. Als de voeg hier en daar wat groter is, heb je meer "bewegingen" nodig voor het mooi afgewerkt is.

beste groeten,

Erik

Lid geworden
14 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Erik Van Geit wrote:
Hallo,

Eerlijk gezegd, zou ik de 2 maten bij de hand houden. Bij dit soort werk - en zeker als het veel is - kan een investering van een extra voegijzer je veel gepruts besparen. Als de voeg hier en daar wat kleiner dan 1 cm is, geraak je er niet tussen en heb je de 8mm nodig. Als de voeg hier en daar wat groter is, heb je meer "bewegingen" nodig voor het mooi afgewerkt is.

beste groeten,

Erik

ja , idd best wel

Bovenaan