voeg vietnamese blauwe steen

Lid geworden
11 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog een vraagje over mijn toekomstig terras...

Ik ga vietnamese blauwe steen leggen, 60x60 en 2cm dik, geschuurd en gezaagd. Welke voegbreedte neem ik best en met welk produkt kan ik het beste opvoegen?

Lid geworden
4 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
voegbreedte 2 a 3 mm en opvoegen met een megeling wit zand en cement, 1deel cement/2delen zand en tbest is dichtgieten ipv opvoegen, eerst dichtgieten met pap en derna met dezelfde mengeling droog erover gaan met de aftrekker

je kan ook voegen nemen van 5 mm of 8mm bv maar dat is minder mooi vind ik persoonlijk

Lid geworden
13 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mij hebben ze ten zeerste aangeraden om op te voegen met Murexin Steinfuge.

Zand en cement is volgens mij niet meer van deze tijd.

Da's een waterdicht voegsel, hiermee verminder je de kans van insijpeling van water onder je vloer en dus ook de kans op opvriezen.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
8
Punten
0
Waterdicht voegsel (of voegsel waterdicht maken dmv additieven zoals bv. met inter master) is aangewezen.

Niet alleen tegen opvriezen, ook tegen mos bv. (een voeg die niet vochtig is/blijft kan ook niet groen worden)

Lid geworden
11 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog een paar vraagjes...

Het terras ligt er; gisteren de laatste tegels gelegd.

Ik heb Murexin Steinfuge in huis gehaald om de zaak op te voegen.

Wat doe ik best eerst? De siliconen tegen de gevel en de afvoergoot (aco homeline)? Of doe ik best eerst de rest van het terras met de Steinfuge?

Zou ik dit weekend al kunnen opvoegen indien het droog blijft?

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
8
Punten
0
Ik zou eerst opvoegen en nadien afkitten.

Risico is te groot dat de kitvoeg met het opvoegen anders beschadigd wordt of erg vuil.

Lid geworden
11 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb door het slechte weer dus nog steeds niet kunnen voegen. Wat als ik het voor de winter niet meer gevoegd krijg vanwege de weersomstandigheden? Moet ik mij zorgen maken?

Lid geworden
4 jan 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nevermore wrote:
Ik zou eerst opvoegen en nadien afkitten.

Risico is te groot dat de kitvoeg met het opvoegen anders beschadigd wordt of erg vuil.

1 dag voor je gaat voegen alles afkitten. (kit is droog tegen dat je gaat voegen en maakt makkelijk schoon) Anders moet je of heel voorzichtig zijn of voegen terug uitkrabben om af te kitten.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan