• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Vochtige voeg in badkamer

Reaction score
0
Hallo,

ik had een vraag ivm een mogelijk probleem dat ik heb.

Ik heb het huis van mijn groutouders verbouwd, en ben daar nu woonachtig. De laatste maanden reeds heb ik in de badkamer een vochtige voeg van ongeveer 40 cm lang (+/-). soms droogt die uit, maar telkens ik een douche neem wordt deze weer vochtiger, en omdat ze nooit volledig uit droogt wordt deze beetje bij beetje groter.

het vreemde is dat er in de richting van de voeg geen buizen lopen, er loopt een buis boven de voeg, maar die staat haaks, en het vocht verloopt in een rechte lijn. Het begint zelf niet ter hoogte van waar de buis ongeveer ligt.

Er hangt boven de voeg wel een toilet (model dat niet op de vloer staat maar aan de muur hangt, is aangesloten op de buis die haaks op de vochtige voeg staat). Ik vroeg mij af of dat vocht zou kunnen komen doordat de damp van de douche condenseert ter hoogte van het toilet (omdat deze kouder is) en zo de voeg nat komt te staan. ik merk wel geen druppels op aan het toilet, voelt soms wel beetje vochtig aan (buitenkant dan).

moet ik mij hier zorgen om maken en is er een manier om dit te controleren en iets aan te doen?

dank bij voorbaat.

Het kan inderdaad om condensatie gaan..

Misschien eens checken of je veel condens op je spiegel in de badkamer hebt na het douchen. Indien je echt veel condens op je spiegel hebt zou ik een degelijk ventilatiesysteem aanraden..

tgohja veel condens, het hangt er vanaf hoe lang ik douche natuurlijk, soms meer soms minder. De badkamer is wel redelijk afgesloten, er is weinig ventilatie. Ik douche dan ook nooit lang uit schrik de pijp uit te gaan of met het raam open :p

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief