• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vochtige plekken kelder - condens?

Geest

Nieuw Lid
Lid geworden
19 aug 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Dag allen,

Kelder vertoont op sommige plaatsen vocht en voelt natter aan, zie foto's. Dit is tegen de achterste muur van de kelder.

Soms zie ik hier ook echt druppels op staan. Niet overal, maar op verschillende plekken.
Er is geen verluchting naar buiten toe, enige wat ik kan doen is de kelderdeur open laten.

Kan ik dit probleem aanpakken? Gaat dit problemen geven naar de toekomst toe?
Voor de rest is kelder droog, komt geen grondwater e.d. doorheen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• IMG_0178.jpeg
    IMG_0178.jpeg
    359,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_0179.jpeg
    IMG_0179.jpeg
    335,4 KB · Weergaven: 19
Lid geworden
20 dec 2009
Waarderingsscore
3
Punten
3
Momenteel zit er heel veel vocht in de lucht, als je zo'n warme vochtige lucht in je kelder binnenbrengt, zal die condenseren op koudere oppervlakken.

Best enkel verluchten als er buiten minder vocht in de lucht zit dan binnen in je kelder.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
3.164
Punten
113
Dauwpunt vandaag ligt rond de 20°, dus als je nu warme lucht in je koude kelder brengt krijg je condens.

Geest

Nieuw Lid
Lid geworden
19 aug 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Dauwpunt vandaag ligt rond de 20°, dus als je nu warme lucht in je koude kelder brengt krijg je condens.
Bedankt voor jullie reacties. Mijn droogkast staat hier ook en die zal ook wel condens veroorzaken.

Kan dit kwaad? Gevolgen op lange termijn en hoe pak ik dit best aan?

Bedankt!

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan