Kj_92_bouwer
Nieuw Lid
- Lid geworden
- 26 feb 2016
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 6
Vorig jaar liet ik mijn dakbedekking renoveren. Het gaat om een schilddak op een laagbouw woning (bungalow). Natuurleien die poreus geworden waren, werden verwijderd en vervangen door een onderdak en stormpannen. De werken verliepen goed en ik was heel tevreden over het werk van de aannemer. Spijtig genoeg had ik deze zomer al eens een lekkage rond een schouw. De dakwerker was heel snel om dit probleem te verhelpen (er werd een bredere slab vervanglood aangebracht). Het probleem leek opgelost tot een paar weken geleden. Opnieuw lekkage rond de schouw. De aannemer gaf heel snel gevolg aan die vaststelling en kwam opnieuw een herstelling uitvoeren. Na de hevige regen en wind van de afgelopen dagen nam ik een kijkje op de zolder. Na een uitgebreide inspectieronde kon ik vaststellen dat mijn nieuwe dakbedekking op verschillende plaatsen lijkt te lekken...
Volgende week komt de aannemer kijken samen met een vertegenwoordiger van de fabrikant van de dakpannen. Graag informeer ik hier alvast eens naar welke mening jullie toegedaan zijn. Op de een of andere manier lijkt er mij op verschillende plaatsen, bij hevige regen en wind, te veel water onder de pannen op het onderdak te raken. Dat onderdak lijkt mij dan zodanig verzadigd dat het vocht via de nagelgaten tot in de kepers geraakt.
Zoals reeds aangegeven gaat het om een schilddak met een niet al te grote hellingsgraad waar onderaan ook een knik in zit die nog een stuk vlakker is. Op die plaats werd gebruik gemaakt van Korafleece premium. Boven de knik werd Korefleece plus gebruikt.
Wat denken jullie??

Volgende week komt de aannemer kijken samen met een vertegenwoordiger van de fabrikant van de dakpannen. Graag informeer ik hier alvast eens naar welke mening jullie toegedaan zijn. Op de een of andere manier lijkt er mij op verschillende plaatsen, bij hevige regen en wind, te veel water onder de pannen op het onderdak te raken. Dat onderdak lijkt mij dan zodanig verzadigd dat het vocht via de nagelgaten tot in de kepers geraakt.
Zoals reeds aangegeven gaat het om een schilddak met een niet al te grote hellingsgraad waar onderaan ook een knik in zit die nog een stuk vlakker is. Op die plaats werd gebruik gemaakt van Korafleece premium. Boven de knik werd Korefleece plus gebruikt.
Wat denken jullie??