Vochtige gemeenschappelijke muur tuinhuis

Lid geworden
15 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een gemetst 'mooi' tuinhuis, gebouwd met toestemming van de gebuur tegen een gemeenschappelijk enkele muur.
Dachten dat dit geen probleem ging worden die enkele muur omdat onze buurman zijn tuinhuis daar ook ging tegen zetten.
Zijn werken staan ondertussen reeds enkele jaren in ruwbouwfase en zitten momenteel in een scheiding waardoor huis te koop kom te staan.

Probleem is dat wij en doordat bij hem het in ruwbouwfase staan wij met vocht zitten op die gemeenschappelijke 'steense' muur.
Langs onze zijde is de muur binnen afgewerkt met een cementbezetting.

Nu zou ik dit zelf willen oplossen en dacht aan de muur te behandelen met AquaPlan Kelder-Epoxy of iets anders van AquaPlan oa. Binnenmuur Droog, of andere.

Zijn er hier menen met enige suggesties hieromtrent.

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Waarderingsscore
13
Punten
38
zit er een wterkering in die muur? dus vocht enkel van slagregen?

mss gewoon een doek over de open kant spannen

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.935
Punten
113
jan 007 zei:
zit er een wterkering in die muur? dus vocht enkel van slagregen?

mss gewoon een doek over de open kant spannen

vooral de overgang van je dak naar de gemene muur moet je goed waterdichtmaken

Lid geworden
15 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zit waterkering in, maar buurman heeft zijn stuk wat tuinhuis moest worden dieper uitgegraven.
Weet ook niet wat de toekomstige eigenaars gaan doen, verder afwerken of terug afbreken.

Wat de bovenzijde betreft ga ik overlappend aquaband op kleven en dekstenen opleggen.

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Waarderingsscore
13
Punten
38
of voorlopig stevige folie met dekstenen op de bovenkant en onderaan wat gewicht aan de folie of folie rond houten lat rollen en lat aan de muur vijzen

tijdelike oplossing tot nieuwe buur komt

Lid geworden
15 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ga allereerst de boven aanwerken met aquaband en dekstenen.
Vrees dat het probleem bovenaan dan opgelost is. 

Ik kan voorlopig niets aan zijn zijde doen, zijn tuinhuis staan in ruwbouw met de snelbouw en facadesteen 4/5de opgetrokken. Omdat ik vorig jaar hem er over aangesproken heb heeft hij balken gestoken en daar betonplexplaten opgelegd en met schuim dichtgespoten.

Is een typisch geval van 'ik wil alles zelf doen' en aan alles tegelijk bezig en dan nog overal gaan bijklussen. Met onderandere als gevolg dat hij nu in een scheiding zit.

Maar ondertussen is mijn 'mancave' 
regular_smile.png
 /tuinhuis volledig af met een volledige cementbezetting binnen wat we nu, de droge muren, aan het schilderen zijn. Hangt ook een bijna volledige IKEA keuken in.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan