vocht aan achterkant van douchemuur.

andy666

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
4
Punten
38
we wonen nu zo'n 11 maand in onze nieuwe woning en deze morgen heb ik een vochtplek gezien aan de achterkant van onze douche.

Douche (160x90) grenst aan de nachthall en de foto is dan ook in de nachthall genomen.

douche is gecementeerd en bedekt met kerdimat. er zit een gewone douchebak in en de siliconen tussen de muur en de douchebak zijn nog goed.

aangezien de vochtplek zich onderaan bevindt denk ik niet dat het kan komen van een slechte kraanaansluiting omdat de vochtplek dan ter hoogte van de kraan zou zijn. dit zou me ook al straf lijken na 11 maand.

Daarom dat ik dacht dat er iets met de afvoer zou zijn. helaas kan ik niet naar die buizen kijken. ik kan wel het dekseltje van de afvoer lichten (normaal om te kunnen uitkuisen) en dan zie ik wel dat er nog wat in het afvoerputje zit. mocht er een lek zijn dan zou ik denk dat dit zou leeg trekken. of is dit niet zo?

vocht uit 'den bouw' lijkt mij ook niet kunnen omdat de vochtplek dan ook in de kamers eronder aan het plafond te zien zou zijn en daar zie ik niets.

Daarnet nog even gaan kijken en het lijkt mij alsof de vlek groter wordt (en we hebben de douche intussen niet gebruikt). ik heb nu een potloodlijn rond de vlekken getrokken om te kijken of dit effectief zo is.

heb al een mail gestuurd naar de bouwfirma en maandag bel ik het natuurlijk maar intussen is vind ik het wel héél vervelend.

wat denken jullie dat dit kan zijn???

is er iets dat ik kan doen? of kan ik beter wachten op de bouwfirma?

niemand die een gokje durft wagen van wat het zou kunnen zijn?

architect heb ik al aan de lijn gehad en hij denk dat het toch aan slechte siliconen tussen douchebak en tegels.

kerel van bouwfirma is deze week spijtig genoeg in verlof... :cry:

sedert ik de vlek afgetekend heb is ze wel niet groter geworden.

ik zou natuurlijk al de siliconen kunnen verversen, maar hoe kan ik het best de oude siliconen verwijderen zonder ergens krassen achter te laten?

onze aansluiting douchebak met tegels heeft er ook van

heb al 1 keer de siliconen verwijdert (weggesneden met cutter), maar nu met de nieuwe hebben we het nog altijd

er zit zoizo kerdimat achter, dus daar ligt het niet aan

mss de aansluiting van de kerdimat aan de douchebak?

maar de siliconen moeten dat toch opvangen?

grtz

Olaf

In vorig huis ook voorgehad. Bleek dat de afloop losgekomen was (dus slecht afgesloten.)

In ons huurappartement hadden we gelijkaardige vlekken in de slaapkamer, aan de andere kant van de muur stond ook de douche. Silicone zag er ok uit, maar de huisbaas heeft de siliconen dan toch laten vernieuwen (appartement was toen een jaar of drie, vier oud).

Bij onze verhuis hebben we pas gemerkt dat het de afloop van de wasmachine was die niet goed instak... :oops: De wasplaats grensde aan de badkamer en met een stukje muur aan de slaapkamer, maar daar hadden we niet bij stilgestaan. :oops:

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan