• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vloerverwarming opstarten

Lid geworden
9 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag allemaal.
Volgende week starten ze met onze chape. De vloerverwarming is zonet gelegd. Lektest gedaan en alles ok.
Nu hoor ik overal verschillende manieren qua opstart. De warmtepomp staat er nog niet. Dit kan pas binnen 2m dus geen optie. Dus we gaan het opstarten door mobiele vloerverwarmers. We gaan deze huren en zo geleidelijk verhogen en terug op temperatuur brengen.

Nu vroeg ik me af of we reeds water moeten in de buizen zetten voor de chape komt. Of laten we ze gewoon leeg. Chape leggen en dan pas water samen met de mobiele toestellen als we starten?

Het is de eerste x dat we bouwen en iedereen zegt iets anders, dus vandaar dat ik eventjes hier de vraag stel.
Bedankt!

Hier vroeg de chapper (anhydriet) om de vloerverwarmingsbuizen al te vullen. Lege buizen gevuld met lucht gaan drijven als ze niet goed vastgelegd zijn.

Vol met water, ideaal met manometer op collector
Na chape gaan kijken naar manometer en betalen als deze niet op 0 staat

Het enige juiste antwoord is dat de chapper/vloerder u deze gegevens moeten aanreiken over het opstartprotocol … de rest is giswerk

Vol met water, ideaal met manometer op collector
Na chape gaan kijken naar manometer en betalen als deze niet op 0 staat
Zo heb ik dat ook gedaan. Manometer aan de collector en volledig gevuld met leidingwater.

De druk schommelt wel door de temperatuur, maar weken na het chappen stond het nog op 3-4 bar, dus ik was gerust.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan