Vloerverwarming op kelder - Optie A of B (isolatie)

Lid geworden
8 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

bij een renovatie, zouden wij ook graag vloerverwarming leggen boven onze kelder.

De opbouw hoogte varieert van 6.5 tot 9cm (niet waterpas dus)

Welke optie is aan te raden ?

1.

opvullen & afschuren met PUR zodat er 4cm opbouw overblijft, en werken met bv Fonterra Reno droog systeem.

Voordeel : isolatie onder buizen

Nadeel : niet zeker dat PUR mooi egaal zal zijn om parket om te leggen.

2.

Werken met netten en nat systeem + chape.

Isoleren met 8CM PUR platen langs de onderkant van de kelder.

Voordeel : zeker egale vloer en voldoende opbouwhoogte.

nadeel : De potten&balken worden mee opgewarmd alvorens de isolatie zijn werk doet..

Ik ben benieuwd naar jullie advies, want ik geraak er maar niet uit :)

Bedankt

hans

Lid geworden
9 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pur niet egaal om parket op te leggen ? Parket leg je niet op pur. Parket isoleert ook nog eens, als je plafond kelder isoleert, dan verwarm je mee de koudebruggen ipv de vloer. In jou geval zou ik geen vvw leggen, maar isolerende chape met parket erop. Of pur met vloeichape.

Lid geworden
8 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
sorry ik was niet helemaal duidelijk, nadat de PUR is afgeschuurd, zou hier dan nog een isolatieplaat opkomen waar dan de vloerverwarming inpast. Hierop wordt dan de parket geplaatst.

De vrouw wilt vloerverwarming in die ruimte (jaja ..) , dus ik zoek de best mogelijke oplossing :)

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Waarderingsscore
2
Punten
18
Beste Hans,

Ik vrees dat beide opties ongeveer even slecht zijn.

1. Gespoten Pur is volgens mij in de verste verte niet egaal genoeg om een vloerbedekking op te plaatsen. Allez, zo was dit bij ons toch (wij hebben wel gechapt). Ik ken het Fonterra systeem wel niet en weet niet hoeveel hoogteverschil die egalisatie kan wegwerken. Op laagste punt heb je maar 2,5cm isolatie, wat niet zo heel veel is natuurlijk.

2. Je gaat niet enkel de potten en balken verwarmen, maar deze zijn allicht ook niet geïsoleerd waar ze op de keldermuren rusten, en daar verlies je dus ook veel warmte. Is dus niet enkel een probleem van inertie maar ook van energieverspilling. Zeker als ik meen te begrijpen dat je parket wil plaatsen.

Een alternatief heb ik niet meteen. Ik denk dat de opbouwhoogte echt te weinig is voor VV... Maar misschien zijn er andere BI'ers die wat meer ervaring hebben hiermee.

Bovenaan