• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vloerverwarming onder keukenkasten en kookeiland

Vincent70

Actief Lid
Lid geworden
2 sep 2012
Waarderingsscore
31
Punten
28
Het legplan voor de vloerverwarming is klaar. Ook onder het kookeiland en de keukenkasten loopt de vloerverwarming volledig door.
Waar ik mij wel beetje zorgen in maak.
Wordt er tijdens montage van de kasten en kookeiland in de vloer geboord?
Want dan bestaat er toch een risico dat de keukenplaatser te diep boort en in de vloerverwarming leidingen boortt?
Of is boren helemaal niet nodig en staat alles op pootjes?

Nee, de keuken staat gewoon op de grond. Er wordt normaal niet in de vloer geboord.
Voor handkasten wordt er natuurlijk wel in de muur geboord.

Normaal wordt er niet onder eiland of kasten gelegd want dat is zinloos, maar inderdaad, die worden gelijmd (of gekit) en niet in de grond geboord.

Normaal wordt er niet onder eiland of kasten gelegd want dat is zinloos, maar inderdaad, die worden gelijmd (of gekit) en niet in de grond geboord.

Vloerverwarming onder het kookeiland en onder keukenkasten misschien zinloos maar kwaad kan het ook niet en als er ooit nieuwe keuken wordt geplaatst met andere indeling heb je dan wel geen lege plekken waar geen vloerverwarming voorzien is.

Vloerverwarming onder het kookeiland en onder keukenkasten misschien zinloos maar kwaad kan het ook niet en als er ooit nieuwe keuken wordt geplaatst met andere indeling heb je dan wel geen lege plekken waar geen vloerverwarming voorzien is.
Zou je dat dan zo hard merken als er een deeltje van de vloer niet verwarmd is?

Als je op blote voeten loopt zoals ik...zeker.

Ik heb op sommige plaatsen geen waar een uitzetvoeg zit...koud.

Zou je dat dan zo hard merken als er een deeltje van de vloer niet verwarmd is?
Ja dat merk je echt wel duidelijk. Heb zelf in de berging geen vloerverwarming geplaatst en als je hier op 20 cm aan de vloer voelt merk je al verschil (geen buitendeur, midden van de woning, 10 cm pur)

Ontopic: waar je echt zeker bent dat er altijd kasten blijven staan zou ik persoonlijk geen vloerverwarming plaatsen. (Al zeker niet onder koelkast, kast waar conserven in staan, kast waar choco etc in staat,...)

Ja, geen vloerverwarming merk je op ongeveer 20 à 30cm (blote voeten).

Op de plaats waar de frigo/diepvries komt zou ik alleszins géén vloerverwarming plaatsen, zeker als dit inbouwtoestellen zijn. Sommigen doen dit wel, maar die logica ontgaat mij volledig (zelfs met "wordt ooit mogelijks in een ander leven nog eens verplaatst").

Het is bovendien soms moeilijker om ergens geen vloerverwarming te leggen, dan netjes de ruimte vol te leggen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan