Vloerstopcontact, hoe vastmaken?

Lid geworden
24 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ik heb 2 vloerstopcontacten die ik nog moet vastmaken. Onder het parket ligt chape en vloerverwarming. De uitsparingen zijn klaar.

Zou ik dat opspuiten met low expansion PUR of is er iets anders/beter?

thanks!

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
323
Punten
83
ik zou ze eerder met tec7 of iets dergelijk inkitten.

Lid geworden
24 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben niet echt een fan van tec7; het duurt namelijk veel te lang tegen dat deze uitgehard is.

Het gat is nogal groot, ik zou er misschien een halve tube moeten in spuiten...

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Om het gat te vullen PUR gebruiken. Het stopcontact zelf zou ik met een Tec7 of Fix All aan de zijkanten vastzetten omdat me dat steviger lijkt dan PUR.

Donat

Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Waarderingsscore
17
Punten
18
Kan je het niet ondersteunen met een beetje mortel ? dan heeft het een stevige vast ondergrond.. Aansluiting met afgewerkte vloer kan dan nog eventueel met kit of tec7..

Lid geworden
28 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb het zelf met pur gedaan, zit vast hoor.

Had 2 gaatjes door een plankje geboord dat groter is dan het stopcontact.

Dan plankje met de bevestigingsschroeven aan het stopcontact vast gemaakt. Je kan dan met een gewicht erop het stopcontact op zijn plaats houden terwijl de pur uithard. Het stopcontact zit dan perfect op hoogte.

Achteraf het naadje aan de bovenkant tussen stopcontact & vloer afkitten. Maar dat is vooral afwerking.

Ghole

Lid geworden
6 dec 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kies dan voor 2 componenten pur is op 30min hard en hard volledig uit ipv de gewone pur

Lid geworden
24 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ghole;1718861 wrote:
Heb het zelf met pur gedaan, zit vast hoor.

Had 2 gaatjes door een plankje geboord dat groter is dan het stopcontact.

Dan plankje met de bevestigingsschroeven aan het stopcontact vast gemaakt. Je kan dan met een gewicht erop het stopcontact op zijn plaats houden terwijl de pur uithard. Het stopcontact zit dan perfect op hoogte.

Achteraf het naadje aan de bovenkant tussen stopcontact & vloer afkitten. Maar dat is vooral afwerking.

Ghole

Bedankt voor de tips; ik heb het gedaan zoals Ghole. Low-expansion Easy-Fix PUR van Recta-Vit. Bakjes zitten muurvast :)

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
De EasyFix is inderdaad een zeer sterk PU schuim voor montage.

SDH

Lid geworden
15 feb 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
wil je foto maken van geplaatst stopcontact, ik moet hier iemand overtuigen thuis :eek:

Lid geworden
28 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
OK!

Misschien wil je het messing plaatje nu ook nog een 'natuurlijke' donkerbruin-zwarte patina geven (zoals ik, RVS vloekt met een zwarte vloer en messing ook).

Dat kan ... experimenteel ... door het messing te laten oxideren.

Je schuurt het oppervlak van het plaatje goed op (in richting van de reeds zichtbare nerven) met fijn schuurpapier. Dan goed ontvetten (ether of zo). En dan zeker 1-2 nachtje in wc product (WC reiniger wel te verstaan) leggen, goed ondergedompeld met zichtbare kant naar boven. Weet wel niet meer exact welke reiniger ik gebruikt heb ... maar het was een gel en bevat ammoniak.

Je messing zal oxideren met een mooi patina.

Na oxidatie, afspoelen en terugplaatsen.

Indien mislukt kan je de oxidatie gewoon terug afschuren en opnieuw beginnen (of vernissen).

Groeten Ghole

SDH

Lid geworden
15 feb 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eén woord zegt meer dan 1000 woorden Ghole :p

bedankt xbdt, er is ook nog keuze hier voor zo'n stopcontact dat met soort druksluitsysteem werkt ipv het ronde schijfje dat losgedraaid kan worden, specifieke redenen dat je voor dat type gekozen hebt of was je enkel van dat op de hoogte?

En is het ook niet zo dat bij parket je eigenlijk ze dieper kan inbouwen en parket erover kan laten lopen wegens geen natte kuis?

Lid geworden
24 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit parket wordt wel met dweil en zeep gekuist. (met speciale hoetvloerzeep en mop).

Die vloerstopcontacten zullen misschien gebruikt worden voor een lampje of zo. Het is niet iets dat je elke dag in- en uitplugt. Ze zitten er voor in het geval van.

groeten,

Bovenaan