• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vloerplaat tuinhuis egaliseren

Stampertje

Nieuw Lid
Lid geworden
28 nov 2014
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hey hey,

een 2 jaar geleden werd bij de tuinaanleg reeds een beton fundering gegoten voor het tuinhuis. Momenteel zit ik in de ontwerpfase om volgende maand hieraan te starten, maar ik breek mijn hoofd over hoe ik het hoogteverschil met randafwerking wil aanpakken en welk type vloer ik hiervoor best kies.

Aan 2 zijden zit ik met megategels die van 2cm tot 5cm hoger liggen en aan 2 zijdes zit ik met leiestenen waar ik kan spelen in hoogte. Schuifdeursysteem komt aan voorzijde waar het hoogteverschil 2cm is.

Onze voorkeur gaat uit naar een gietvloer of beton look afwerking. Idealiter moet ik dus een 3cm gaat uitvullen zodat ik aan inkom een beperkte opstap heb.

Dit leid tot volgende vraagstellingen
- egaliseren van 2,5cm voor een gietvloer is nogal veel en duur. alternatieven?
- betonvloer gieten en polieren zal barsten op de 3cm zijde?
- geimpregneerde balk zal achteraan lager liggen dan randaanleg. Hierdoor denk ik aan 6cm dikkte balk die in een u-vorm Resitrix ligt.
- dampfolie aansluiten op resitrix zal goot creeren tussen tegels en grondbalk. Hoe kan ik dit verder beperken?


Extra info i.v.m. opbouw tuinhuis :
- gevelbekleding 26mm
- horizontale pannelaten 23mm
- dampopen folie
- kaderwerk bestaand uit 38x89 cls'en die tussenin geïsoleerd wordt
onderaan geïmpregneerde balk van 60x89
- binnenafwerkingsplaat

Buitenzijde kaderwerk voorzien op 1cm kleiner dan fundering. Hierdoor zal gevelbekleding in overkraging van terrastegels liggen en beperk ik aflopend water
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    494,9 KB · Weergaven: 13
  • 2.jpg
    2.jpg
    339 KB · Weergaven: 13
  • 3.jpg
    3.jpg
    359,6 KB · Weergaven: 13
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan