Goeiedag,
Wij zijn gestart aan onze zolderrenovatie. het betreft een oud huis waar een volledig nieuw dak op staat met eveneens nieuwe houten vloerbalken. Ik heb al behoorlijk wat gelezen op dit forum en weet in grote lijnen al wat mij te doen staat maar ik ben nog opzoek achter een aantal antwoorden die ik elders niet (meer) vind.
Algemene info:
de populaire calculator lijkt niet meer te werken => https://www.houtinfobois.be/nl/technische-informatie/rekensoftware/ - ik krijg na het ingeven van de waarden allezins geen resultaat te zien. een andere goede calculator heb ik niet gevonden.
Wie kan me verder helpen?
De Muur op de foto is NIET de draagmuur.
Alvast bedankt, Vriendelijke groetjes
De Voskes.
Wij zijn gestart aan onze zolderrenovatie. het betreft een oud huis waar een volledig nieuw dak op staat met eveneens nieuwe houten vloerbalken. Ik heb al behoorlijk wat gelezen op dit forum en weet in grote lijnen al wat mij te doen staat maar ik ben nog opzoek achter een aantal antwoorden die ik elders niet (meer) vind.
Algemene info:
- De HOH afstand van de vloerbalken is 45 cm (bij uitzondering eens 50), de overspaning is 415 cm, de balken zijn 23 x 3.5 cm. (zie voor een impressie de foto in bijlage).
- Er ligt 18mm OSB3 gevezen op deze balken als vloer.
- De bovenliggende verdieping (zolder) word de master bedroom in totaal 56m2 met vrijstaand bad.(van 45kg)
- de verdieping dient accoustisch goed geïsoleerd te worden (zowel voor contact al lucht geluid). Ik ken het MVM principe, de eerste stappen zijn daar al in ondernomen. Er is bovenop de eerste laag OSB, 3cm ACCORUB geplaatst. (zie foto in bijlage)
- Er moet bovenop de ACCORUB een 2de vloer geplaatst worden. Ik weet niet goed welke kiezen. Ik heb mijn keuze verkleint tot de volgende 3 optie's. Graag heb ik hierover raad.
- 22mm OSB3 - 880 kg - 1040€
- 18mm Multiplex - / (ongekend) kg - 945€
- Fermacell 2E22 - 1400 kg - 1100€
de populaire calculator lijkt niet meer te werken => https://www.houtinfobois.be/nl/technische-informatie/rekensoftware/ - ik krijg na het ingeven van de waarden allezins geen resultaat te zien. een andere goede calculator heb ik niet gevonden.
Wie kan me verder helpen?
De Muur op de foto is NIET de draagmuur.
Alvast bedankt, Vriendelijke groetjes
De Voskes.
Laatst bewerkt: