• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vloeropbouw met een oude vloerplaat die hoger ligt dan nieuw gegoten vloerplaat

Jannickc90

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jul 2022
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,

Met een totaalrenovatie heb ik de vloer volledig uitgegraven en een nieuwe vloerplaat gegoten. Probleem is dat er reeds een vloerplaat ligt van 12cm boven de kelder waardoor deze vloer 12 cm hoger ligt (zie foto). We zouden graag overal vloerverwarming willen leggen maar verder weet ik niet hoe ik dit kan doen zodat de vloer uiteindelijk even hoog eindigt, zonder dat ik de lagere vloer extra moet opvullen; en hoe ik technieken zoals bv sanitair kan leggen als die plaat zoveel hoger ligt?

Ik heb al ergens vernomen dat ik de vloerplaat langs beneden kan isoleren in de kelder, vermits er gespoten PUR komt van 12 cm wordt dat enigszins dan gelijk gemaakt, maar hoe zit het dan met andere technieken op de vloerplaat van de kelder? Eender wel suggestie/advies is daarom van harte welkom!

Groeten,

Jannick

Bijlagen

• vloer.jpeg
    vloer.jpeg
    149,1 KB · Weergaven: 25

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.962
Punten
113
Andere technieken. Ook langs plafond leggen....als er langs boven geen plaats is.

Michielr_999

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 jan 2021
Waarderingsscore
274
Punten
63
Hoeveel plaats heb je nog van bovenkant hoogste plaat tot nulpas?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan